Min styvdotter
Hej jag vill ha hjälp! Råd! Min styvdotter har alltid haft mild problematik med att dela.. Då menar jag i all bemärkelse. Pappa(min make), och hennes mamma, samt lite övrigt så mellan syskon. Vi kan förstå och har anpassa oss ganska mycket efter henne och hur hon är, för hon är lite av en egen person, vilket ju är helt ok! Och gett henne tid med mamma när hon vart hos oss och pappa gett henne tid, och även jag. Vi trodde hon uppskatta det och framförallt trodde hon GILLADE MIG. Nu visar det sig att hon har skrivit fruktansvärda saker om hela familjen, att hon inte gillar nån och refererar mig som "pappas nya fru" och pappa som "din jävel" samt "mother fucker". Hon är arg för att dela nåt med nån. Visade det sig när min make tog tag i detta.. Hon vill vara ensambarn och hon vill ha all tid och uppmärksamhet från sina föräldrar, utan några som helst förbehåll. Det har hon alltid visat tydligt. Men så i samband med när hon skrev detta skrev hon även att hon inte vill bo här pga MIG och alla syskon.. Vi blev nedslagna och totalt nollställda. Vad skulle vi göra. Även hos mamma finns syskon och pojkvän. Den pojkvännen och syskon gillar hon inte heller, men vill ändå helst bo där, är mest sur på oss egentligen då jag och alla syskon tar pappa, men mest att just jag tar pappa. Hon var ledsen över hur han åker med mig och handlar etc. Nu står vi i ett vägskäl och vet inte hur vi ska göra :(
Tips och råd önskas tack...