• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco

Ingen som bor i Gbg elr som ska hitåt och vill ses över en fika med barnen elr så? :)

• Blicka
    pco skrev 2016-05-05 20:46:17 följande:

Ingen som bor i Gbg elr som ska hitåt och vill ses över en fika med barnen elr så? :)

Bor i Stockholmsområdet jag...
  • Blicka

Har det varit bra kalas i helgen? Hoppas det. Jag o barnen är hemma igen efter en vecka i norr. Känns skönt. Sol o sommartemperaturer här hemma o direkt kommer funderingarna på hur klä lillan... Hur gör ni/ska ni göra i sommar? Kortärmat o solskydd eller långärmat?

• malle88
    pco skrev 2016-05-05 20:46:17 följande:

Vi ska nog ner till gbg i juni :) hinner jag ses vi gärna. Brukar bli tajt med två släkter som drar i en ;)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-05-06 06:45:25 följande:

Har det varit bra kalas i helgen? Hoppas det. Jag o barnen är hemma igen efter en vecka i norr. Känns skönt. Sol o sommartemperaturer här hemma o direkt kommer funderingarna på hur klä lillan... Hur gör ni/ska ni göra i sommar? Kortärmat o solskydd eller långärmat?

Funderar på samma sak. Har sett att många har uvdräkt och funderar på om det är för mycket? Kommer säkert bli utskrattad, bara såna konstiga Stockholmare som har det ;) senaste dagarna har vi kört solhatt och lågärmade tunna kläder. Köpte sololja idag modet behövs :/
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-05-06 12:51:02 följande:
    Funderar på samma sak. Har sett att många har uvdräkt och funderar på om det är för mycket? Kommer säkert bli utskrattad, bara såna konstiga Stockholmare som har det ;) senaste dagarna har vi kört solhatt och lågärmade tunna kläder. Köpte sololja idag modet behövs :/
    Våra har haft uvtröja vid bad eller på stranden. Till vardags annat.

Kände bara igår att ojoj ska lillans vita små armar träffas av solen?! Letade iaf snabbt fram solkräm (ekologisk) som hon fick. Funderar på att se om jag hittar några tunnare tunikor med lång ärm också så har vi både långärmat o kort. Mina äldsta hade mkt skjortor på sig, luftigt o samtidigt mer skyddande än T-shirt. Är svårt iaf när det blir varmt o soligt.

Just det - vad har ni på era smås fötter nu? Lillan går lite inne men kryper bara ute att allt jag sätter på nöts förskräckligt!
  • Tjej78

Grattis till alla som fyllt år!!
    Här har vi det kämpigt med allt känns det som :( Vill inte bli matad men kan inte äta själv, vill inte ha burkmat, inte vår mat och ingen plockmat. Hon är ju däremot inte undernärd så jag är inte orolig men det är jobbigt ändå. Blir oerhört upprörd och ledsen när man säger till, hela världen går under men sen gör hon samma sak igen ändå och blir tillsagd och så går världen under ingen.... Sömnen funkar någorlunda men hon sover sämre igen för det har faktiskt varit ett tag sär hon sov hela nätter (19.30-05.30, vällingen, somna om till 06.30). Hoppas det vänder snart....
    Ang solskydd kör vi sommarhatt, solkräm, skuggan och sen när vi är på stranden har vi badkläder och solkräm till storasyster och uv-kläder, solkräm till lillan. Solhatt till båda och parasoll till alla.

• Tjej78

Glömde ju skriva att lillan börjat med gympaskor, ärvt dom storasyster hade som sina första par. Dom är redan slitna eftersom storasyster krupit i dom och det gör ju lillan också men så får det va. Hon tycker i alla fall det är roligt att gå i dom men ska det gå undan, vilket det oftast ska så kryper hon :)

• pco
    Tjej78 skrev 2016-05-07 20:03:40 följande:

Grattis till alla som fyllt år!!
    Här har vi det kämpigt med allt känns det som :( Vill inte bli matad men kan inte äta själv, vill inte ha burkmat, inte vår mat och ingen plockmat. Hon är ju däremot inte undernärd så jag är inte orolig men det är jobbigt ändå. Blir oerhört upprörd och ledsen när man säger till, hela världen går under men sen gör hon samma sak igen ändå och blir tillsagd och så går världen under ingen.... Sömnen funkar någorlunda men hon sover sämre igen för det har faktiskt varit ett tag sär hon sov hela nätter (19.30-05.30, vällingen, somna om till 06.30). Hoppas det vänder snart....
    Ang solskydd kör vi sommarhatt, solkräm, skuggan och sen när vi är på stranden har vi badkläder och solkräm till storasyster och uv-kläder, solkräm till lillan. Solhatt till båda och parasoll till alla.

Ursch, stackare :( jag vet man blir stressad av att de inte äter (jag blir det iaf) här är det samma sak förutom att hon åter lax o potatis o spagetti och köttfärssås, i övrigt inget förutom yoghurt på morgonen. Hon har slutat med allt annat och jag blir super stressad. Men ja man får försöka o erbjuda o ja allt så hoppas jag att det vänder snart.
Svar på tråden Majbebisar 2015