• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    Blicka skrev 2016-05-01 00:54:12 följande:

Pco - hur går det för lillan?

Idag har det varit mkt bättre. Inget kräk o ingen diarè men äter dåligt, vill inte ha någonting annat än pommes, lax o potatis, suck! Varje måltid har blivit en fight, jätte tråkigt. :(
    Är sönder stressad då jag har tusen grejer o göra inför lillans kalas på lördag o dessutom har mannen blivit matförgiftad av kyckling så han bara ligger o jag får ta allt. Handling, städning, matlagning, alla fighter med lillan o sen har hon börjat somna sent (ikväll 21.30) o sen ta tag i disk o hinna med mig själv o skriva handlingslistor o ja precis allt. Är så sönder stressad att jag t o m fått herpes som blossat upp :(
  • Tjej78
    pco skrev 2016-05-02 13:37:21 följande:
    Det var precis så det började för oss. Hon åt vanligt o var sig skälv men på natten efter gröten kröktes hon upp. I 13 nätter o sen två dygns uppehåll o sen kröktes hon i 2 dygn till o nu är det borta men hon äter inget nästan o är fortfarande lös i magen.
    Kanske liknande bakterie?
    Nu har hon fått behålla vällingen två kvällar på rad så jag håller tummarna för att det inte ska starta om.
  • Blicka
    pco skrev 2016-05-02 23:02:46 följande:
    Idag har det varit mkt bättre. Inget kräk o ingen diarè men äter dåligt, vill inte ha någonting annat än pommes, lax o potatis, suck! Varje måltid har blivit en fight, jätte tråkigt. :(
    Är sönder stressad då jag har tusen grejer o göra inför lillans kalas på lördag o dessutom har mannen blivit matförgiftad av kyckling så han bara ligger o jag får ta allt. Handling, städning, matlagning, alla fighter med lillan o sen har hon börjat somna sent (ikväll 21.30) o sen ta tag i disk o hinna med mig själv o skriva handlingslistor o ja precis allt. Är så sönder stressad att jag t o m fått herpes som blossat upp :(
    Vad skönt med bättre dag för lillan. Ang maten så stressa inte över det - ge henne det hon vill ha. Och för egen del - ta det lugnt! Dra ner på kraven, ingen kommer tycka det är konstigt. En glad mamma i stökigt hem är bättre än sönderstressad mamma om du frågar mig! Jag har också stressat lite för mkt o känt av magkatarr. Nu vilar jag upp mig hos mina föä o det är skönt.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-05-02 13:49:41 följande:

Tycker lillen verkar bättre med kräkandet men jag börjar tro att detberor på magmunnen, för det kommer alltid när han ätit för mycket. Inget från vården än.

Nu har han istället blivit smittad av mellersta, så nu har han ont i halsen och feber plus hosta, såndär som man verkligen hör att det gör ont :( och inte kan vi sova under dagen heller. De borrar i betong för att laga några rör och det låter förfärligt illa. Istället blir det långa promenader. Tur stt det är fint väder iaf.

Hoppas det vänder nu pco! Men diarrén gör ju att hon förlorar vatten på det sättet. Tycker vården ska lyssna på er!

Ska påbörja bakning av tårtan ikväll hade jag tänkt :)

Imorgon blir det födelsedag! Vad kul :) ska ni ha kalas imorgon eller till helgen?
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-05-02 23:25:29 följande:
    Nu har hon fått behålla vällingen två kvällar på rad så jag håller tummarna för att det inte ska starta om.
    Tummar för det.
  • Serah

Det blir ett litet firande imorgon. Det brukar ändå bara vara få som kommer, bara min mamma och svärmor. Ibland kan min pappa komma men nu har han inget körkort såndet blir inte av nu. Svärfar kommer någon dag efter, i helgen kanske.

Men det är bara bra att det blir så nu för lillen har fått krupp och hög feber vilket resulterade till noll sömn för nig under natten. Han har fått sova på mig för att komma upp i sittande sovställningen. Nu har han bara lite feber och jag hoppas den inte höjs mer nu

• malle88
    Serah skrev 2016-05-03 09:38:13 följande:

Det blir ett litet firande imorgon. Det brukar ändå bara vara få som kommer, bara min mamma och svärmor. Ibland kan min pappa komma men nu har han inget körkort såndet blir inte av nu. Svärfar kommer någon dag efter, i helgen kanske.

Men det är bara bra att det blir så nu för lillen har fått krupp och hög feber vilket resulterade till noll sömn för nig under natten. Han har fått sova på mig för att komma upp i sittande sovställningen. Nu har han bara lite feber och jag hoppas den inte höjs mer nu

Usch hoppas han kryar på sig tills imorgon :( skönt att ni inte har nåt stort kalas planerat iallafall :/

Kan han inte sova i vagnen halvsittande? Så har vi gjort de senaste dagarna men lillan är bara förkyld. Så du kan få sova?
  • malle88
    pco skrev 2016-05-02 23:02:46 följande:
    Skönt, hoppas det håller i sig! Du kan kanske ge henne den maten som hon vill så du slipper den fajten? Hon kommer att börja äta annat igen när hon mår bättre.

Typiskt att han skulle gå och bli sjuk just nu, hoppas ni alla mår bättre inför kalaset! ( om jag vore du skulle jag strunta i städningen till dagen innan. Det blir så stökigt iallafall ;) ). Då borde din sambo också må bättre och kunna hjälpa dig. Stressa inte sönder dig så du inte kan ha kul på kalaset själv :/
  • malle88

Vi har tagit steget in i en ny utvecklingsperiod för lillan och det märks. Hon bryter ihop vid minsta motgång och hela världen blir katastrof. Hoppas verkligen att det ger med sig till helgen när vi ska åka till mina föräldrar. Ska bli roligt och se vad hon ska lära sig denna gång, när hon blir på bättre humör ;)

Nu ska vi iallafall iväg till ÖF så hon förhoppningsvis blir jättetrött till kvällen ;)

Svar på tråden Majbebisar 2015