• DickRex

Krånglar FL-sajten för dig?

Detta är en rent teknisk fråga. Jag har en dator med SSD och i7 som funkar jättebra, men jag upplever i båda webbläsarna (Chrome och IE) att FL laggar, hoppar och hänger sig. Även i mobilen krånglar FL mer än andra sajter. Jag skulle vilja veta om det något skit i min dator och telefon eller om det är FL som suger, och ert svar skulle vara en ledtråd. Möjligen skulle det även intressera ansvariga för FL hur vi upplever det.

...så om det krånglar så kan ni kanske lämna en kommentar här där ni beskriver problemet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?
  • DickRex
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-27 19:22:34 följande:
    Yes.
    Ser att du kör mac. Utöver ikonerna, upplever du samma seghet, laggande och annat jobbigt med sajten? ...eller är det bara PC som har problem med den tänker jag då.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Palestrina

Och idag har min webbläsare kraschat minst fyra gånger när jag har varit inloggad på familjeliv.

• Aniiee

Jag fattar inte hur alla kan ha så mycket problem med fl-siten. Varför har inte jag massa problem med FL-siten? *känner mig utanför*

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • persikofjaril

Det är väldigt segt ärligt talat. Det har varit så ett par veckor (minst) nu för mig. Jag brukade köra IE förut och det funkade jättebra, men plötsligt slutade det fungera helt, så jag bytte till chrome. Chrome funkar bättre, sidan laddas iaf, men det är fortfarande väldigt segt. Trodde det var min dator först, men eftersom många andra också verkar ha problem så känns det ju inte så... Hoppas fl kan rätta till vad det än är som är felet.

• Farfallos
    Aniiee skrev 2015-08-27 21:53:22 följande:

Jag fattar inte hur alla kan ha så mycket problem med fl-siten. Varför har inte jag massa problem med FL-siten? *känner mig utanför*

Vad har du för dator?

Vilken webbläsare använder du?

Ser du ikonerna istället för ikon1, ikon2 osv?
  • Paulina P P

Det saggar nåt så vansinnigt och ibland låser sig hela webbläsare.

• Aniiee
    Farfallos skrev 2015-08-28 05:46:32 följande:
    Vad har du för dator?

Vilken webbläsare använder du?

Ser du ikonerna istället för ikon1, ikon2 osv?
    Ett hembygge.

Chrome

Som jag skrev innan. ikonerna har försvunnit, men det är typ det enda felet jag har/stör mig på.
  • Farfallos
    Aniiee skrev 2015-08-28 14:13:01 följande:
    Ett hembygge.

Chrome

Som jag skrev innan. ikonerna har försvunnit, men det är typ det enda felet jag har/stör mig på.
    Såg det, men lite sent bara. Jag har problem med att det tar lång tid innan jag kan logga in. Dvs innan sidan laddat färdigt. Skulle kunna bero på långsam uppkoppling, men jag har dryga 30 Mbit enligt bredbandskollen...
  • Aniiee
    Farfallos skrev 2015-08-28 14:42:03 följande:
    Såg det, men lite sent bara. Jag har problem med att det tar lång tid innan jag kan logga in. Dvs innan sidan laddat färdigt. Skulle kunna bero på långsam uppkoppling, men jag har dryga 30 Mbit enligt bredbandskollen...
    Kan vara. Jag har lite dryga 200 (betalar för 200 men kommer ofta upp i 220-230), viss skillnad. Just exakt nu har jag 206 enligt ookla, med 10 flikar öppna, av vilka en är twitch.
  • Themis

Segt emellanåt och jag har problem med facebookinloggningen, tar säkert 4-5 varv ibland innan det funkar, står bara och tuggar.

Ingen browsercrash här dock och vi har också fiber in så kopplingen är bra.

Tror också att det är sega svarstider från FL-servrarna, men jag är inte precis expert på sånt.

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?