• DickRex

Krånglar FL-sajten för dig?

Detta är en rent teknisk fråga. Jag har en dator med SSD och i7 som funkar jättebra, men jag upplever i båda webbläsarna (Chrome och IE) att FL laggar, hoppar och hänger sig. Även i mobilen krånglar FL mer än andra sajter. Jag skulle vilja veta om det något skit i min dator och telefon eller om det är FL som suger, och ert svar skulle vara en ledtråd. Möjligen skulle det även intressera ansvariga för FL hur vi upplever det.

...så om det krånglar så kan ni kanske lämna en kommentar här där ni beskriver problemet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?
  • ölburk2
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-08 11:25:30 följande:
    Pga av en elak adware var jag tvungen att rensa min iPad helt, återställa till fabriksinställningarna och blåsa ur den. Gissa vad som hände när jag gick in på familjeliv efteråt? samma sega skit som vanligt....
    Ok, ja jag får ändra mitt påstående å konstatera att efter att ha varit ifrån sidan så återkom problemen vid nästa besök.
    Alltså, det fungerade bra efter att ha rensat å uppdaterat så länge jag var kvar på sidan, men eländet återkom vid nästa besök.
    Så antagligen är det nån skitkod som FL placerar i våra datorer, troligen nåt i syfte att kränga reklam eller liknande.., skulle inte förvåna om sidan fungerar perfekt om vi slår av alla säkerhetsprogram vi använder, själv tillåter jag ingen reklam ö.h.t, å det lär ju irritera   
    Slimbrowser är så kraftfull att jag välja exakt vad som ska visas, å rätt inställd blir det inte mycket kvar på FL, all reklam t.ex, den slipper jag helt.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Justus Veritas

Fast nu handlar det om långt värre problem än lite reklam. Sidan hänger sig när man ska citera (varför jag inte citerar nu) och massa annat.

• Tom Araya

Skämtar du? Jag upplever så mycket problem med "nya" FL att jag skulle fylla sidor i tråden om jag skulle lista dem.
    Använder uteslutande PC med Win 8 och Firefox.

• ölburk2

Jag tror ändå reklamen (egen å andras) är boven, å att det hänger samman med alla problem. Det vanliga alltså, insamlande av data för att kunna rikta "rätt" reklam till oss.

• ölburk2

Vad gäller dom svarta rutorna som kommer upp, dom kommer jag förbi genom att klicka på "uppdatera" direkt efter att jag valt var jag ska gå.

• EnAnonumius

Okey FL funkar kassare för mig än andra sajter.
    Då pratar jag om den Nya FL..
    Trots "Adblock", och "Ghostery", "self-distruktion cookies". så laddar den upp långsammare p.g.a all jävla reklam som skall blockas, och att det tillåter videos från länkar att laddas med så man kan se det direkt i forumet.
    Dock inte så illa som många andra har beskrivit..

Pausar man Adblock, Ghostery och self-distruktion cookies så tar det upp till 1-2minuter innan det laddat färdigt p.ga av all jäkla reklam och att videos (om det finns några i tråden) skall laddas upp.

Så Nya FL har jag övergett för jag gillar INTE:

* GUI'n på den. Alltså hur tänkte de på FL med den stora feta blaffiga "top menyn" som de har som skall "följa med" de gör ju att man får känslan av att man tittar igenom en brevlåda?  Jag har visserligen lite dålig syn, men jag är inte blind, och jag har glasögon. 

Kan ju börja med den "svarta" (baren) den är på 3.75Em (60px)
    Sedan så har man den "gröna"  som är på 3.6875EM *(43PX) i utfällt läge. Men scrollning c:a 1.000Em (16px)..
    Hade den varit smal och nätt som typ maximalt 1.000-1.250Em (15-16px) på det "svarta" så hade det ju inte varit något.. 

* Den tillåter inte "alt coder" i samma utsträckning som gamla jag brukar använda "alt coder" i text när jag behöver det.

* Videorna från olika länkar laddas in i forumet vilket slöa ned en hel del av uppladdningen..

Listan kan göras längre. 

Datorn min är en HPD (Hop Plockade Delar=Hemmabygge)
    Windows 7 med Firefox för mig är det hugget som stucket om jag använder Chrome eller FF på nya..

Måste säga att Nya FL är en rejäl nedgradering i stället för upp gradering.  Rynkar på näsan

• flygrl

Alltså är det inte min enhet som krånglar då?! :) Är ny här på FL och reagerade direkt på hur segt det är att ta sig runt, men trodde mer det var nåt fel på min iPad eller anslutningen. Funkar f.ö. bra på andra sajter.

Hoppas det fixas snart då. :)

• EnAnonumius
    flygrl skrev 2015-09-08 17:24:16 följande:
    Alltså är det inte min enhet som krånglar då?! :) Är ny här på FL och reagerade direkt på hur segt det är att ta sig runt, men trodde mer det var nåt fel på min iPad eller anslutningen. Funkar f.ö. bra på andra sajter.
    Hoppas det fixas snart då. :)
    Fixar sig snart då..
    Ja du jag länkar till buggtråden så får du se hur länge det har hållit på med detta "krångel".
    Jag ligger på det man kallar för "Gammla FL" så du kommer att få en liten annorlunda utseende på sajten.

http://gamla.familjeliv.se/Forum-20-163/m73468711.html

Men här är buggtråden.  Den startades 18 Juni-2014  och de har inte fixat mycket trots rapporteringar.

Det här är mer en "check tråd" för att kolla om andra har samma problem. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • flygrl
    EnAnonumius skrev 2015-09-08 17:37:37 följande:

Fixar sig snart då..

Ja du jag länkar till buggtråden så får du se hur länge det har hållit på med detta "krångel".

Jag ligger på det man kallar för "Gammla FL" så du kommer att få en liten annorlunda utseende på sajten.

gamla.familjeliv.se/Forum-20-163/m73468711.html

Men här är buggtråden.  Den startades 18 Juni-2014  och de har inte fixat mycket trots rapporteringar.

Det här är mer en "check tråd" för att kolla om andra har samma problem. 

Tack för länken. Låter inte bra det där.. :(

Förstod att det här var en checktråd. Skall rapportera i buggtråden.
  • Tom Araya

Nu är det en fördröjning på flera minuter från det att jag får avisering om nya meddelanden i inboxen tills de kommer upp och kan läsas.

Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?