• DickRex

Krånglar FL-sajten för dig?

Detta är en rent teknisk fråga. Jag har en dator med SSD och i7 som funkar jättebra, men jag upplever i båda webbläsarna (Chrome och IE) att FL laggar, hoppar och hänger sig. Även i mobilen krånglar FL mer än andra sajter. Jag skulle vilja veta om det något skit i min dator och telefon eller om det är FL som suger, och ert svar skulle vara en ledtråd. Möjligen skulle det även intressera ansvariga för FL hur vi upplever det.

...så om det krånglar så kan ni kanske lämna en kommentar här där ni beskriver problemet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-09-09 08:26:34 följande:

Nu är det en fördröjning på flera minuter från det att jag får avisering om nya meddelanden i inboxen tills de kommer upp och kan läsas.

Det har alltid varit så för mig. Logga in på gamla familjeliv så kan du läsa direkt.
  • Mandel

Problem både med chrome och explorer både hemma på två olika datorer och även på min jobbdator.

Jag kan inte välja ikon till mina inlägg alls.

Har haft jättestruligt med att citera inlägg när jag ska skriva svar. Måste ladda om sidan och hålla på. Ett tag kunde jag inte klicka i glad gubbe som ikon på mina inlägg för då raderas hela inlägget som jag skrivit...

I måndags och igår kom det upp en j-kla ruta om att jag vunnit en i-phone och så låste sig hela sidan. På alla 3 datorerna. Har inte hänt än så länge idag.

Alla sidor på denna sajt tar extremt lång tid att ladda. Jag skriver texten fortare än vad det syns i rutan när jag skriver...

Vet inte vad som hänt, men eftersom det är på flera dator verkar det konstigt att jag fått virus på alla samtidigt.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Minfamilj

Nya FL suger kan man ju bara säga. En mycket oangenäm upplevelse att sitta och vänta åtskilliga minuter medan sidan laddas, den låser sig m.m. Surfade nu in på "gamla" FL och det går genast mycket snabbare. Åtgärda detta nu eller ta tillbaka gamla FL.

• SpanskaFlugan
    Mandel skrev 2015-09-09 08:43:11 följande:

Problem både med chrome och explorer både hemma på två olika datorer och även på min jobbdator.

Jag kan inte välja ikon till mina inlägg alls.

Har haft jättestruligt med att citera inlägg när jag ska skriva svar. Måste ladda om sidan och hålla på. Ett tag kunde jag inte klicka i glad gubbe som ikon på mina inlägg för då raderas hela inlägget som jag skrivit...

I måndags och igår kom det upp en j-kla ruta om att jag vunnit en i-phone och så låste sig hela sidan. På alla 3 datorerna. Har inte hänt än så länge idag.

Alla sidor på denna sajt tar extremt lång tid att ladda. Jag skriver texten fortare än vad det syns i rutan när jag skriver...

Vet inte vad som hänt, men eftersom det är på flera dator verkar det konstigt att jag fått virus på alla samtidigt.

Hände mig på min iPhone i går också. Egetnligen borde man inte besöka sidan, risken för virus, malware och adware är för stor. 
    "Det är inget att diskutera, jag har rätt och du har fel." - professor Hans Rosling
  • Speakers Corner
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-09 09:22:30 följande:
    Hände mig på min iPhone i går också. Egetnligen borde man inte besöka sidan, risken för virus, malware och adware är för stor. 
    Usch nu blev jag rädd, tror du det är så allvarligt?

Jag har inga större problem, sidan lägger ner ibland och jag kan inte göra några ikoner, men annars funkar det bra.
  • SpanskaFlugan
    Speakers Corner skrev 2015-09-09 09:27:57 följande:
    Usch nu blev jag rädd, tror du det är så allvarligt? Jag har inga större problem, sidan lägger ner ibland och jag kan inte göra några ikoner, men annars funkar det bra.

Jag har råkat ut för minst ett aggressivt adware på FL som gjorde att jag var tvungen att rensa min iPad helt. Samt att fl utsattas för flera hacker attacker och jag tvivlarpå att deras säkerhet är bättre nu....
  • flygrl

@EnAnonumius: Svårt att ens göra inlägg i trådar p.g.a. strulet, och jag har därför inte kunnat rapportera i buggtråden.

Har iaf testat gamla FL nu och det funkar ju problemfritt. Skillnaden är som natt och dag.

• EnAnonumius
    flygrl skrev 2015-09-09 12:47:54 följande:
    @EnAnonumius: Svårt att ens göra inlägg i trådar p.g.a. strulet, och jag har därför inte kunnat rapportera i buggtråden.
    Har iaf testat gamla FL nu och det funkar ju problemfritt. Skillnaden är som natt och dag.
    Trist.. att du inte kunde rappotera.. 

Skönt att Gammla FL funkar bra för dig så slipper du allt jäkla strul...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee

Jag kommer fortfarande inte in på gamla FL, så uppenbarligen är det NÅNTING där också som krånglar, och ingen bryr sig om att fixa.....

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Justus Veritas

Tack för länken till gamla FL den funkar kanon, den "nya" är under all kritik.

Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?