• DickRex

Krånglar FL-sajten för dig?

Detta är en rent teknisk fråga. Jag har en dator med SSD och i7 som funkar jättebra, men jag upplever i båda webbläsarna (Chrome och IE) att FL laggar, hoppar och hänger sig. Även i mobilen krånglar FL mer än andra sajter. Jag skulle vilja veta om det något skit i min dator och telefon eller om det är FL som suger, och ert svar skulle vara en ledtråd. Möjligen skulle det även intressera ansvariga för FL hur vi upplever det.

...så om det krånglar så kan ni kanske lämna en kommentar här där ni beskriver problemet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?
  • Aniiee
    Justus Veritas skrev 2015-09-07 21:30:18 följande:
    Det är inte bara du! Man måste sitta vid en hypermodern dator med fantastiskt starkt wifi för att det inte ska vara några större problem.
    (citerar fel inlägg.....)

Det tomma utrymmet efter smiley-väljaren är bara tom. Det saknas ingenting där. Så har det alltid varit.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Justus Veritas
    Aniiee skrev 2015-09-07 21:49:38 följande:

(citerar fel inlägg.....)

Det tomma utrymmet efter smiley-väljaren är bara tom. Det saknas ingenting där. Så har det alltid varit.

Var det inte där tumme upp/tumme ner låg då?
  • Nerfherder
    Justus Veritas skrev 2015-09-08 08:07:54 följande:
    Var det inte där tumme upp/tumme ner låg då?
    Nej
  • Johan75

Jag kör mac och för mig råder det ingen tvekan. Familjeliv är den i särklass segaste sidan jag besöker på internet. Detta innebär även att jag besöker sidan betydligt mer sällan än tidigare, och tiden mellan besöken blir längre och längre. Slutar nog med att jag slutar besöka sidan helt om ett tag. Orkar helt enkelt inte med den när det funkar som det gör nu. 

Behold, i come as a thief.
  • SpanskaFlugan

Statistiken i omröstningen talar sitt tydliga språk, det här är inte en välfungerande sida... Den kraschar, den är seg, saker syns inte eller fungerar inte. Den är skit helt enkelt.

Och bristen på respons från någon ansvarig på Familjeliv visar att ingen bryr sig. Har vi några inlägg från moderatorer, forumvärd eller tekniskt ansvarig? Tråden har legat uppe i snart två veckor och ingen från FL har visat minsta intresse..,.

"Det är inget att diskutera, jag har rätt och du har fel." - professor Hans Rosling
  • ölburk2

Pröva med att rensa cookies, eller förresten, rensa bort alla spår från er aktivitet på Webben så tror jag det löser sig.., om inte så använd Slimbrowser:s senaste webläsarversion så funkar sidan hyfsat ifall ni använder Windows 

http://www.slimbrowser.net/en/

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • SpanskaFlugan
    ölburk2 skrev 2015-09-08 11:07:17 följande:

Pröva med att rensa cookies, eller förresten, rensa bort alla spår från er aktivitet på Webben så tror jag det löser sig.., om inte så använd Slimbrowser:s senaste webläsarversion så funkar sidan hyfsat ifall ni använder Windows  www.slimbrowser.net/en/

Pga av en elak adware var jag tvungen att rensa min iPad helt, återställa till fabriksinställningarna och blåsa ur den. Gissa vad som hände när jag gick in på familjeliv efteråt? samma sega skit som vanligt....
    "Det är inget att diskutera, jag har rätt och du har fel." - professor Hans Rosling
  • Justus Veritas
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-08 11:25:30 följande:

Pga av en elak adware var jag tvungen att rensa min iPad helt, återställa till fabriksinställningarna och blåsa ur den. Gissa vad som hände när jag gick in på familjeliv efteråt? samma sega skit som vanligt....

Ja precis, och de ganska vanliga meddelandena från servern talar sitt tydliga språk (SERVER ERROR 503)

Nä vad säger ni? Ska vi göra det till vår livsuppgift att spamma FL tills servern dör?
  • detkanskefunkar

Åh, då är jag alltså inte den enda! Jag har sjukt mycket problem med FL-sajten.
    Den är seg, hoppar, laggar och hänger sig hela tiden! Så har det varit nu i några veckor.

• SpanskaFlugan
    Justus Veritas skrev 2015-09-08 11:55:50 följande:

Ja precis, och de ganska vanliga meddelandena från servern talar sitt tydliga språk (SERVER ERROR 503)

Nä vad säger ni? Ska vi göra det till vår livsuppgift att spamma FL tills servern dör?

Ja, det är ju en klassiker. Det är oftast det som gör att jag postar dubbelt eller trippelt, sidan hänger sig och när man laddar om den får man ett nytt inlägg.
Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?