• DickRex

Krånglar FL-sajten för dig?

Detta är en rent teknisk fråga. Jag har en dator med SSD och i7 som funkar jättebra, men jag upplever i båda webbläsarna (Chrome och IE) att FL laggar, hoppar och hänger sig. Även i mobilen krånglar FL mer än andra sajter. Jag skulle vilja veta om det något skit i min dator och telefon eller om det är FL som suger, och ert svar skulle vara en ledtråd. Möjligen skulle det även intressera ansvariga för FL hur vi upplever det.

...så om det krånglar så kan ni kanske lämna en kommentar här där ni beskriver problemet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?
  • taquine
    Frontline skrev 2015-08-27 10:26:30 följande:

Jag kör på gamla familjeliv då den nya suger hästpung, har även Adblock så jag slipper reklamen men ibland så så segar sidan och den får tänka ett tag innan det händer nåt..

Önska så att jag kunde komma in på gamla FL igen men det är helt j*vla omöjligt .  
    Varken via fb eller mail funkar
    Nya är totalt värdelös ju, för det första kan det ta 5-10 minuter innan jag ens blir inloggad , blir dubletter om jag ska posta bilder, får refresha den ofta för att övh kunna skriva , ja m.m m.m 
    Undrar vilka" stjärnor" som kom denna ide med ett nytt FL, som är totalt värdelös.
    Jäkligt ful design också. Ja det är tur man har adblock ivarjefall , blivit knäpp på all reklam annars 
    Goodness me
  • Farfallos
    taquine skrev 2015-08-27 12:18:51 följande:
    Önska så att jag kunde komma in på gamla FL igen men det är helt j*vla omöjligt .  
    Varken via fb eller mail funkar
    Nya är totalt värdelös ju, för det första kan det ta 5-10 minuter innan jag ens blir inloggad , blir dubletter om jag ska posta bilder, får refresha den ofta för att övh kunna skriva , ja m.m m.m 
    Undrar vilka" stjärnor" som kom denna ide med ett nytt FL, som är totalt värdelös.
    Jäkligt ful design också. Ja det är tur man har adblock ivarjefall , blivit knäpp på all reklam annars 
    Dubbla poster beror sannolikt på att folk dubbelklickar på knapen "skicka", och att det inte finns någon funktion för att förhindra att det blir två svar.
  • Nerfherder
    Farfallos skrev 2015-08-27 12:29:31 följande:

Dubbla poster beror sannolikt på att folk dubbelklickar på knapen "skicka", och att det inte finns någon funktion för att förhindra att det blir två svar.

Dubbelklicka har inte med saken att göra. Tror mer på slö responstid från sajten.
  • Frontline
    taquine skrev 2015-08-27 12:18:51 följande:
    Varken via fb eller mail funkar smile4.gif
    Varför kommer du inte in på gamla för?

gamla.familjeliv.se
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mascaraklumpar

Ja, jag har alltid vissa problem med siten men idag är det helt hopplöst. Hälften av gångerna går det inte att klicka på något alls, och så rätt vad det är startad en film som jag inte klickat på. Det är som att länkarna liksom inte ligger där de ska ligga.

• Sockervaddspinnen
    Farfallos skrev 2015-08-27 09:08:53 följande:

Ja! Kolla bara idag, ikonerna man kan välja till inlägget visas inte, utan det står ikon1 ikon2 osv. Är det så för någon mer?

Yes.

• Farfallos
    Nerfherder skrev 2015-08-27 12:35:23 följande:

Dubbelklicka har inte med saken att göra. Tror mer på slö responstid från sajten.

Det kan vara en kombo. Är servern inte blixtsnabb så hinner den inte ladda det skript som ska ta hand om knappklickandet innan klick nr 2 i en dubbelklickning kommer, och då uppstår problemet. Har själv haft det problemet på en sajt jag byggt, så jag vet att det jan vara ett problem.
  • Aniiee

Ikonerna har försvunnit. Det är det enda felet jag upplever, förutom segheten och 503-felet nattetid. Och dubbla bilder.

Dubbla bilder är ju lätt att åtgärda.

Dubbla poster får jag bara när jag klickar bort mig från meddelandefönstret (hoppar till en annan flik eller annat program, glömmer bort att klicka igen och tänker fortsätta skriva, med radavstånd. Försöker hoppa ned två rader, men istället postas det halvfärdiga inlägget två gånger.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?