• DickRex

Krånglar FL-sajten för dig?

Detta är en rent teknisk fråga. Jag har en dator med SSD och i7 som funkar jättebra, men jag upplever i båda webbläsarna (Chrome och IE) att FL laggar, hoppar och hänger sig. Även i mobilen krånglar FL mer än andra sajter. Jag skulle vilja veta om det något skit i min dator och telefon eller om det är FL som suger, och ert svar skulle vara en ledtråd. Möjligen skulle det även intressera ansvariga för FL hur vi upplever det.

...så om det krånglar så kan ni kanske lämna en kommentar här där ni beskriver problemet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?
  • HerrFantasi

Sajen laggar något fruktansvärt. Varje gång man skall ladda en sida fryser browsern under många sekunder och den kraschar frekvent också, alltid när en sida håller på att laddas. Stänger man av javascript blir FL avsevärt snabbare och nästan helt stabilt, men då går man förstås miste om väsentliga delar av funktionaliteten. Som många har påpekat, ikonknapparna är försvunna.

Ett mindre problem är att radbrytningar läggs till eller (oftast) försvinner, så att det färdiga inlägget ser helt annorlunda ut än avsett. Inget wysiwyg här inte. 

Inloggningen är otadlig, men någon gång emellanåt blir man utslängd och får ånyo logga in. Fast det är närmast ett ickeproblem.

• HerrFantasi

En observation är att FL endast kraschar när man är inne i någon tråd, aldrig på de olika forumen där länkarna till trådarna finns. www.familjeliv.se/forum
    Även lagget är betydligt större inne i trådarna.

• Alexi

Går det att få någon info från ansvariga för vad problemet är? För sidan är så fruktansvärt långsam sen några veckor tillbaka att jag knappt orkar gå in via datorn.

Så något har ju hänt nyligen.

Sen har det ju varit oerhört många dubbelpost i trådarna och ikonerna har försvunnit.

• Alexi

Går det att få någon info från ansvariga för vad problemet är? För sidan är så fruktansvärt långsam sen några veckor tillbaka att jag knappt orkar gå in via datorn.

Så något har ju hänt nyligen.

Sen har det ju varit oerhört många dubbelpost i trådarna och ikonerna har försvunnit.

• Grande Rock

Det här var ett nytt fenomen, har kodarn tagit semester för gott? 
    Så här ila har det aldrig funkat

Born to lose, live to win!
  • Bodrum

Ikonerna ovanför inlägget går inte att välja. Ibland tar det jättelång tid för en sida att laddas upp, ibland stängs den bara ner. Har Mac och använder Safari.

• Justus Veritas

Ja jag har myyycket mer problem med FL än med andra sajter. Jag kan sitta på plattan och allt annat fungerar perfekt. Men FL är nästan omöjlig att hänga med på på annat än stationär dator.

Ikväll NU, får jag upp en sida som såg ut såhär, det är väl samma som Grande Rock lagt upp här ovan:

Och om de blir dubletter så är det inte mitt fel.

Och när jag ska skriva inlägg får jag inte välja ikon och det ser ut som att det saknas saker på höger sida

• Justus Veritas
    persikofjaril skrev 2015-08-27 21:54:56 följande:

Det är väldigt segt ärligt talat. Det har varit så ett par veckor (minst) nu för mig. Jag brukade köra IE förut och det funkade jättebra, men plötsligt slutade det fungera helt, så jag bytte till chrome. Chrome funkar bättre, sidan laddas iaf, men det är fortfarande väldigt segt. Trodde det var min dator först, men eftersom många andra också verkar ha problem så känns det ju inte så... Hoppas fl kan rätta till vad det än är som är felet.

Det är inte bara du! Man måste sitta vid en hypermodern dator med fantastiskt starkt wifi för att det inte ska vara några större problem.
  • Justus Veritas

En till sak: Har just nu inga smileys, inga B I U dvs fetstil, osv. att välja mellan. HELA RADEN ÄR BORTA.
    Men ibland finns de där!

En ytterligare sak: När man startar en tråd i anonyma diskussioner så kan man inte välja om man själv ska få vara anonym. Det är dåligt!
    Och så undrar ni varför det startas färre trådar.

Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?