Inlägg från: Johan70 |Visa alla inlägg
  • Johan70

    Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?

    Jag kom i kontakt med en kvinna på en dejtingsajt. Bland det första som framkom om henne var att hon har ett barn.

    När jag sade att jag helst ville träffa någon som inte redan har barn, blev hon tydligen sur eftersom hon skrev förolämpningar och skickade hånande smilisar.

    Vad gjorde jag för fel? Får man inte vara av uppfattningen att man helst inte vill bli styvfar?

  • Svar på tråden Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?
  • Johan70
    Mila76 skrev 2015-08-31 09:42:47 följande:
     
    ...
    Men varför skulle hennes beteende innebära att "man inte får vara av uppfattningen att man helst inte vill bli styvfar"? Hon är bara en person. Jag förstår inte riktigt varför du blev så provocerad. 
    Tja, hon var otrevlig. Då tog jag illa vid mig. Då spelar det väl ingen roll att hon bara var en person?
  • Johan70
    Ajab skrev 2015-08-31 10:47:33 följande:

    Ts, har du själv barn? Det är ju dubbelmoral om man själv har barn men söker någon som inte har barn. Det kanske kan irritera, annars förstår jag inte reaktionen.

    Själv har jag inte barn,men tycker det är skitsvårt att hitta en kille som är seriös och man kan skaffa familj med. Antar att det är ännu svårare om man har barn.

    Själv tänker jag skaffa barn själv och då är det ju tråkigt om killar inte kan tänka sig träffa en tjej med barn. Speciellt då barnet inte har pappa och ingen problematik uppstår med tidigare ex eller dylikt. Tror det är lättare för en kille att komma in i en sån familj och få pappa-roll utan konkurrens så att säga och direkt bli en del av familjen.

    Ot Kanske ska man fundera vad det är man inte gillar med tjejer som har barn. Kanske kravet på att träffa en tjej utan barn är svårt om det stämmer att du är född 70 menar jag. Då är du 44-45 år och finns inte så många tjejer i den åldern som inte har barn menar jag.

    Jag är 35 och jag och många av mina tjejkompisar som fortfarande är barnlösa/singlar vill inte träffa en kille som är 10 år äldre. Jag tycker nån som är 45 ska träffa nån som är 45 eller drar öronen åt mig om en man i den åldern fortfarande är ungkarl utan barn och inte varit gift eller sambo etc.


    Jag är 40, men när jag registrerade mig var namnet med -75 upptaget.

    Nej, jag har inte barn. Det är därför jag söker någon utan barn. Hade jag haft barn och vore sökande singel, hade jag däremot förmodligen sökt någon som också hade barn.
  • Johan70

    Det är väl möjligt att jag gör fel som väljer bort ensamstående mammor. Kanske borde jag i alla fall vara lite öppna för dem till att börja med. Men min erfarenhet är att ensamstående föräldrar aldrig helt kan (eller ens skall) släppa sina tidigare förhållanden, d.v.s. barnens andra förälder. Jag känner inte riktigt att jag vill gå in i det getingbo som det kan innebära att komma så nära ev. vårdnadstvister och liknande när jag inte ens själv har barn och därmed den erfarenhet det kan innebära av att vara förälder.

  • Johan70
    Mila76 skrev 2015-09-01 14:23:25 följande:
    Kontentan: alla mammor är ragator Skrattande
    Ragata är väl lite att ta i (men så har du ju en smiley där också, så det är förstås inte helt allvarligt) men för en mamma kommer ju barnen alltid att komma i första hand och särskilt i förhållande till en man som inte är deras far.
  • Johan70
    HäckHäxan skrev 2015-09-01 22:29:35 följande:
    Japp och vet du om du får barn så kommer den kvinnan som fött ditt barn resonera likadant och du kommer alltid hamna bakom barnet, som en naturlag liksom.

    Är du säker på att du vill ha barn alls? Det är liksom helt okej att inte vilja ha barn, jag skulle inga ha men det blev så ändå.
    Jag skulle givetvis inte hamna bakom på samma sätt om jag vore barnets riktiga pappa.

    Ja, jag vill ha barn, även om det inte är en absolut nödvändighet.
  • Johan70
    Anonym (Jaha) skrev 2015-09-02 01:19:45 följande:

    Jag har fått samma respons från män som haft barn när jag nätdejtade som singel och barnfri kvinna, så det där är tyvärr vanligt även bland männen.


    Ja, där ser man. Det är förstås inte könsbundet. Otrevlighet kan finnas hos alla. Tråkigt att det verkar vara så utbrett bara.
  • Johan70

    Hör ni, jag vore tacksam om ni lade ner den där diskussionen om hur ordet styvfar skall definieras. Det må vara intressant, men har egentligen inte med trådens ämne att göra. Den frågan borde tas upp i språkavdelningen här på Familjeliv i stället.

  • Johan70
    Mila76 skrev 2015-09-04 11:06:52 följande:
    Är du kvar?
    Hur menar du? Om du undrar om jag följer tråden, så, ja, det är väl klart att jag gör. Sedan är det inte så intressant att kommentera när det mest blir inlägg i ett stickspår om en språkfråga, därav min önskan att diskussionen skall tillbaka till det ämne som jag startade tråden kring.
  • Johan70
    Anonym (En mamma) skrev 2015-09-03 22:09:55 följande:
    Desperata människor finns överallt,  föräldrar eller inte.   Har dock erfarenheten av att de mest desperata singlarna inte är föräldrar...

    Nåväl,  jag skulle aldrig bli intresserad av dig eller din profil, och de flesta andra, föräldrar eller ej,  skulle också direkt klicka vidare efter något mer intressant...

    Men såklart finns det någon även för dig!   Det finns människor som inte har barn, och inte heller vill ha barn.   Inte så jättevanligt, men de finns!  Önskar dig all lycka till att hitta en barnlös partner, som inte vill ha barn!   Och, jag är inte ironisk!
    Desperationen hos singlar, i den mån sådan finns, har väl delvis just med ensamhet att göra. Den som är singelförälder är ju inte ensam i sin familjesituation även om en partner saknas, så då kanske man inte känner samma desperation?
  • Johan70
    Anonym (Nej inte för mig) skrev 2015-09-02 23:53:13 följande:
    Ja det är riktigt jobbigt... Både för mig och även för barnen inbillar jag mig... Han sa först till både mig och barnen att vi skulle få ha en relation, att vi skulle få träffas... Men sen så vägrar han låta mig se dem... Saknar dem så grymt mycket... Skall tilläggas dessutom att vi inte ens var riktigt ovänner när det tog slut. Men jag åkte på semester med en tjejkompis 3 månader efter att det tog slut och det lades då upp bilder på en kille som HON träffade på semester orten.. Och när jag kom hem fick jag höra att jag var en hora..... Detta trotts att bilderna på honom visade antingen dem två kramandes och kyssandes, eller om jag var med så var även hon med i bild... Efter det så fick jag inte längre träffa barnen. Mitt hjärta brast då... 
    Det måste vara jättejobbigt att slitas bort från barn som man har fått en nära relation med även om man inte är biologisk släkt med dem. Har ditt ex inte velat förstå din förklaring av vad som har hänt?

    Förresten, vad rör det honom ifall du skulle gå vidare med ditt liv redan ganska snart efter att det tog slut mellan er? Hade han eg. hoppats att ni skulle hitta tillbaka till varandra?
  • Johan70
    Johan70 skrev 2015-09-04 11:38:48 följande:
    Det måste vara jättejobbigt att slitas bort från barn som man har fått en nära relation med även om man inte är biologisk släkt med dem.
    Det är ju en anledning till att jag inte vill träffa någon som redan har barn. Om det tar slut, så kommer det med all sannolikhet att ta slut med kvinnans barn också och då spelar det ingen roll om man har haft en nära relation med dem eller inte.
  • Johan70
    Anonym (heå) skrev 2015-09-06 11:12:33 följande:
    Kvar var då?
    Kvar i tråden, tror jag. Men jag förstår inte heller riktigt den frågan.
  • Johan70
    Anonym (agree) skrev 2015-09-06 11:53:08 följande:

    Att vara ärlig med att man inte vill ha barn eller ha en relation med nån som har barn är tydligen provocerande. Jag förstår att du inte vill bli bonusförälder, det vill inte jag heller. Är 40+ och prövade det en gång. Jag tyckte det var tråkigt med barnet och var otroligt irriterad på min partner angående allt som hade med barnet att göra. Det förstörde vår relation och lika bra var det. Jag vill poängtera att jag tycker om barn och har ett yrke som har med barn att göra, men jag vill inte ha ett familjeliv. Nu hoppas jag möta en barnfri man eller hålla hårt på att vara särbo tills ev barn flyttat hemifrån.


    Folk är väldigt lättstötta ibland. Det är särskilt konstigt när det kommer till människor de inte ens känner, tycker jag.

    Jag skulle gärna ha barn, men i så fall vill jag att det skall vara mina egna barn.
  • Johan70
    Anonym (En mamma) skrev 2015-09-07 19:31:55 följande:
    Ja, det tror jag också!   

    Dessutom, har man barn, så har man sitt "på det torra" på ett annat sätt än de som inte har barn, men vill ha barn.   Man är sällan eller aldrig ensam på samma sätt när man har barn, inte på samma sätt i alla fall.   
    Detta gäller både män och kvinnor.  
    Helt riktigt. Du verkar förstå vad jag menar.
  • Johan70
    Mila76 skrev 2015-09-04 11:06:52 följande:
    Är du kvar?
    Hej. Jag vet fortfarande inte riktigt vad du menar med din fråga. Kan du förklara?
  • Johan70

    Jag vet liksom inte hur hon tänkte, kan hon verkligen ha känt sig kränkt?

    Om jag får nej från en kvinna, så accepterar jag det och går vidare. Det är ju inte mer med det.

Svar på tråden Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?