Ananass skrev 2015-11-24 13:23:24 följande:
Hej tjejer, hur är det med er?
Jag har lite funderingar, vi har hittills bara berättat om graviditeten för min pappa och hans fru. Idag undrade dem varför jag aldrig pratar om graviditeten och bebisen och sånt, min pappas fru var själv gravid för 5-6 år sedan och hon påstår att från att hon blev gravid fram till förlossningen så ville hon bara prata om det hela tiden! Och jag kom då på att jag känner inget behov av att säga något, vet inte vad det skulle vara? Jag känner mig liksom inte gravid trots att jag ändå snart går in i v.16. Är det något fel på mig? Varför känner jag inget annorlunda? Borde vara överlycklig och sväva på moln enligt dem. Kanske blir det annorlunda när man fått något livstecken från magen, jag vet inte! Hur är ni? Känner ni er lyckligare eller annorlunda på något sätt? :P jag kan liksom fortfarande inte tro på det.
Hej
Nej, det är absolut inget fel på dig. Jag har inte heller pratat med allt och alla om att jag är gravid. Dom närmsta vännerna har fått veta det plus familjen, jag är inte heller så glad över att prata om det och känner som du att man inte är gravid. Syns inte på mig än då magen inte har börjat växa än, är idag v17+1. Nu känner jag mig ännu mindre gravid eftersom illamåendet har vänt och blivit bättre, vilket är bra iof :P
Jag tycker det är sjukt jobbigt när min svärmor skickar bilder på saker hon tänker köpa till bebisen eller redan har köpt eller börjar prata om sitt framtida barnbarn. Jag tror att det kommer bli bättre senare när magen växer med mera, så tror jag det kommer lossna för mig och glädjen kommer :) Dessutom så väntar vi på svar ifrån FVP och tror det är det som hindrar mig att visa hela min glädje :)