• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • emjh
    eborgander skrev 2015-11-19 10:59:18 följande:
    Nu har jag ju inte följt tråden så slaviskt :) Men hur kommer det sig att du ska gå på så många UL?
    Jag är med i en studie så det är inte pga ngt knas. Tillväxtstudie i Uppsala universitets regi. Igår var första kollen och så har jag alltså fem tillfällen kvar. Glad
  • Cherryay
    LindaPernilla skrev 2015-11-19 07:37:34 följande:

Härligt! Har också precis köpt gravidjeans, himla skönt att kunna "känna mig fin" då leggings & mjukisbrallor är det enda som passar från o-gravida garderoben ^_^

11/12 ska vi också på RUL Kommer då vara i vecka 18+6, sedan kommer vi (för att mannen så himla gärna vill) åka & göra ett 3D ultraljud i vecka 23-24 någon gång.

Hur gör ni, kommer ni att ta reda på kön om det finns möjlighet/syns?

Jag har lämnat över det till mannen, han får bestämma & han velar ju så fram & tillbaka, haha. 

Första barnet kollade jag inte, andra kollade vi mest för att storasyster ville veta och nu med tredje vet jag inte hur vi ska göra, spännande med överraskning samtidigt gör nyfikenheten det svårt att vänta :P
  • Cherryay
    Jessica4 skrev 2015-11-19 11:10:27 följande:

Vi ska inte ta reda på kön. Gjorde inte det förra gången heller. Förra gången hade jag en sån stark känsla att vi skulle få en son och det fick vi så vill se om min känsla stämmer den här gången också.

Men jag förstår helt dom som vill ta reda på könet, lite sug har jag själv, men känner att jag vill bli överraskad när h*n kommer :)

Första barnet så bara "visste" jag att det var en flicka, med andra gissade jag det också men hade inte alls samma övertygelse som med första, nu med nr tre så har jag inte fått någon känsla än, hoppas det kommer! :)
  • Chreool
    nanm skrev 2015-11-18 10:24:23 följande:
    Jag har också fått ryggvalkar, haha, känns otroligt ovant. 
    Äter ej socker, gluten, mjölkprodukter och tränar fortfarande crossfit 5 gånger i veckan samt har ett löppass på mellan 1-2.5 mil i veckan. 
    Jag har gått upp från 59 kg-68 kg från start av grav och spydde även en hel del där i början. 
    Det är märkligt hur olika alla är, och hur man kan gå upp så mycket som jag gjort TROTS en aktiv livsstil. 
    Ska bli kul ('kul') att se vad jag landar på när det är dags för förlossning :)
    Haha helt otroligt! Du lever ju verkligen tusen ggr aktivare än vad jag gör så det känns verkligen superskumt att du ökat så mkt.. :) men man vet ju att det är "bra" kilon så man är ju inte helt förkrossad, men visst känns de underligt ???? all är olika, bara att konstatera :) önskar att jag också hade kunnat fortsätta träna men det går inte. Blir så otroligt andfådd av INGET numera så all träning känns plötligt fruktansvärt. Du har inte haft sådana problem? ????
  • Snelson

Vid inskrivningen vägde jag 99 kg till mina 172cm. Barnmorskan har bara gett mig ett bra bemötande och sagt att om jag håller bra rutiner och äter lagom portioner så behöver jag inte gå upp allt för mycket i vikt. De första veckorna mådde jag lite illa, men jag har inte kräkts någonting. Jag tränar ingenting utan går bara promenader ibland. Jag är nu i v 15+0 och vägde 94kg. Måste jag oroa mig nu eftersom jag går ner i vikt? Jag är mindre hungrig nu och har inget sötsug sedan jag plussade men det ser jag inte som något negativt :)

• Krickelin med Naemi

V14 idag. Magen är synlig och jag har börjat berätta för vissa på jobbet. Orkar inte klä mig i tält för att dölja längre

• Babysurprises

Äntligen vågar jag ansluta mig på riktigt. Har hittills bara läst vad ni andra pratar om i tråden men nu efter kub-testet igår pustar jag ut och känner mig gravid fullt ut! Fick bra resultat på testet och bebisen såg livlig ut. En oerhörd lättnad.
    Har fortfarande inte fattat hur jag kunde bli flyttad från 15/5 till 27/5 och nu 29/5 men bebisen ser ut att växa som den ska och vissa saker får man väl bara acceptera!
    Vi väntar en liten "hoppsan"och storasyskonen på 5 och 7 år har nu fått nyheterna, dom blev superglada och överraskade!
    Jag har inte haft mycket symptom alls, inget illamående bara trötthet men nu har jag börjat känna av foglossning i ländryggen.
    Tips på hur man kan lindra detta mottages gärna!

• ossie79

jaha nu har jag berättat för dom flesta på jobbet och det känns bra, berättade även för chefen, som både grattade och skrattade då jag har en kollega som är i samma vecka som mig:)    det skiljer 2 dagar...  nu börjar illamåendet gå över men jag är fortfarande väldigt trött. skönt att det snart är helgSkrattande

• Fru Sandh

Hejsan!
    Liksom några andra skrivit så har jag inte velat ropa ""hej"  förrän efter KUB-testet men nu säger jag hej och sällar mig gärna till gänget! 
    Beräknad till 25/5 med första barnet är är så lycklig!
    :)

• Ananass
    Krickelin med Naemi skrev 2015-11-19 20:55:42 följande:

V14 idag. Magen är synlig och jag har börjat berätta för vissa på jobbet. Orkar inte klä mig i tält för att dölja längre

Åh vilken härlig bebiskula :) jag har rätt stor mage redan innan så jag får nog vänta ett tag innan det syns, fast min jacka börjar bli svårare och svårare att knäppa haha :p
Svar på tråden Majbebisar 2016