• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Krickelin med Naemi

Tack Ananass .

Imorgon fyller min lilla ett år <3 Tänk att det redan gått ett år sedan jag fick hennes varma lilla kropp på min mage. Lite känslosamt är det allt, imorgon är hon ju ingen bebis längre :-P

Så här såg det ut då <3

• Acamilla
    Fru Sandh skrev 2015-11-20 14:00:08 följande:

Hejsan!
    Liksom några andra skrivit så har jag inte velat ropa ""hej"  förrän efter KUB-testet men nu säger jag hej och sällar mig gärna till gänget! 
    Beräknad till 25/5 med första barnet är är så lycklig!
    :)

Vi har också den 25.e som bf (efter sm) och det blir vårat första barn med. Fast vi har inte sett/hört några livstecken från våran bebis :)
  • Acamilla
    ossie79 skrev 2015-11-20 13:36:02 följande:

jaha nu har jag berättat för dom flesta på jobbet och det känns bra, berättade även för chefen, som både grattade och skrattade då jag har en kollega som är i samma vecka som mig:)    det skiljer 2 dagar...  nu börjar illamåendet gå över men jag är fortfarande väldigt trött. skönt att det snart är helgSkrattande

Kul! Jag har en kollega som också ska ha i maj, men typ ingen på jobbet vet om graviditeten här ;)
  • Acamilla
    Babysurprises skrev 2015-11-20 07:57:56 följande:

Äntligen vågar jag ansluta mig på riktigt. Har hittills bara läst vad ni andra pratar om i tråden men nu efter kub-testet igår pustar jag ut och känner mig gravid fullt ut! Fick bra resultat på testet och bebisen såg livlig ut. En oerhörd lättnad.
    Har fortfarande inte fattat hur jag kunde bli flyttad från 15/5 till 27/5 och nu 29/5 men bebisen ser ut att växa som den ska och vissa saker får man väl bara acceptera!
    Vi väntar en liten "hoppsan"och storasyskonen på 5 och 7 år har nu fått nyheterna, dom blev superglada och överraskade!
    Jag har inte haft mycket symptom alls, inget illamående bara trötthet men nu har jag börjat känna av foglossning i ländryggen.
    Tips på hur man kan lindra detta mottages gärna!

Grattis :)
  • Silicon valley

Jag har med bf 25/5 :) märkligt att vi är ett par stycken på samma dag!

Gjorde kub test i onsdags och allt såg bra ut fick tom höra hjärtljud! Jättehäftig upplevelse alltihopa! Trodde inte bäbisen skulle se så mkt ut som en bäbis redan. Fick massa ul bilder oxå så fina så!

Första barnet och för hoppningsvis kan jag börja slappna av lite nu iaf. Vart livrädd konstant sen ja plussade.

Gick in i v14 igår och mår fortfarande jötteilla så det hoppas jag försvinner snart.

• MakeitHappen
    eborgander skrev 2015-11-19 10:55:50 följande:
    Jag har bestämt varit urusel på att följa denna tråden, kan det vara tredje-barnet-syndromet? Typiskt...

Hur går det för dig på jobbet? Jag e så rädd att något litet barn ska komma o kasta sig i knät på mig o kanske knäa mig i magen... Så nojjig :)

Har börjat få ont i fogarna i ryggen också i veckan, det ville jag verkligen inte ha nu... Fick det i v.20 förra gången, så kanske inte så konstigt, men oj vad jag ska motarbeta det. Vill verkligen inte ha nga bekymmer. Mår så bra för övrigt nu.

O nu har jag fått in en ul-tid till att fastställa exakt bf. Har ju som sagt ingen aning. Så det ska bli spännande, ska dit på måndag....! :)
    Det går bra på jobbet. nu vet tre barn om att jag har en bebis i magen och när alla vet det kan man säga att ni måste vara försiktig med min mage osv... sen ska ju bebis lilla väl skyddat där inne så ett barn knä gör nog ingen fara men ändå!!

oj nej inte redan va..  ja jag mår också bra. :)

åh måndag är snart :D gu va spännande!! :D meddela sen hur det går :D
  • MakeitHappen
    Babysurprises skrev 2015-11-20 07:57:56 följande:

Äntligen vågar jag ansluta mig på riktigt. Har hittills bara läst vad ni andra pratar om i tråden men nu efter kub-testet igår pustar jag ut och känner mig gravid fullt ut! Fick bra resultat på testet och bebisen såg livlig ut. En oerhörd lättnad.
    Har fortfarande inte fattat hur jag kunde bli flyttad från 15/5 till 27/5 och nu 29/5 men bebisen ser ut att växa som den ska och vissa saker får man väl bara acceptera!
    Vi väntar en liten "hoppsan"och storasyskonen på 5 och 7 år har nu fått nyheterna, dom blev superglada och överraskade!
    Jag har inte haft mycket symptom alls, inget illamående bara trötthet men nu har jag börjat känna av foglossning i ländryggen.
    Tips på hur man kan lindra detta mottages gärna!

Grattis och välkommen :D
  • MakeitHappen
    Fru Sandh skrev 2015-11-20 14:00:08 följande:

Hejsan!
    Liksom några andra skrivit så har jag inte velat ropa ""hej"  förrän efter KUB-testet men nu säger jag hej och sällar mig gärna till gänget! 
    Beräknad till 25/5 med första barnet är är så lycklig!
    :)

Hel, Välkommen och grattis :D
  • MakeitHappen
    Krickelin med Naemi skrev 2015-11-20 21:55:36 följande:

Tack Ananass .

Imorgon fyller min lilla ett år <3 Tänk att det redan gått ett år sedan jag fick hennes varma lilla kropp på min mage. Lite känslosamt är det allt, imorgon är hon ju ingen bebis längre :-P

Så här såg det ut då <3

åh så fin! Grattis på ett års dagen :D
  • MakeitHappen
    ossie79 skrev 2015-11-20 13:36:02 följande:

jaha nu har jag berättat för dom flesta på jobbet och det känns bra, berättade även för chefen, som både grattade och skrattade då jag har en kollega som är i samma vecka som mig:)    det skiljer 2 dagar...  nu börjar illamåendet gå över men jag är fortfarande väldigt trött. skönt att det snart är helgSkrattande

Har också en kollega som ska ha , men hon är 5 veckor efter mig. Jag berättade för chefen för några veckor sen och hon berättade igår.  :D men chefen var glad för även hennes skull. tur det haha men nu har hon lite att planera inför våren :p
Svar på tråden Majbebisar 2016