• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • almasmamma
    Acamilla skrev 2015-11-15 10:25:40 följande:
    Usch, förstår din oro, kan det vara att den luggen långt ner i livmodern? Du kan det tydligen "skava" och man blöder. Dålig på det där... Hur går det för dig nu då?
    Vet inte riktigt, så länge jag sitter, ligger eller bara går normalt så kommer det inte så mycket blod. Men om jag hukar, böjer mej, försöker gå på toa och göra nr två så kommer det rejält, men nu är det som gammalt blod som är brunaktigt. De har sagt på gyn att jag får komma tillbaka när jag vill om jag blöder ju men jag vill inte springa där heller. Ska ringa bm imorgon och se vad dom säger.
  • Chreool
    Acamilla skrev 2015-11-15 10:27:04 följande:
    Mm, den 28.e december ska vi dit :p så avundas ditt datum lite :p har du inte heller sett bebisen tidigare?
    Hehe okey, då förstår jag. Är en bit bort ju och man är ju ivrig att se det lilla livet :) nej jag har aldrig sett.. Inte känt ngt eller lyssnat på något hjärta. Så känns väldigt främmande ännu :) det var ditt första.. Hur gammal är du ? Om man får fråga sånt :)
  • Ananass

Åh jag är sååå trött på detta illamående som kommer och går genom hela dagarna. Tycker det borde vara bättre nu i v.14 men icke, hoppas det går över någon gång :P

• Randig

Någon mer som har ett angelsound? Har vart guld att använda när man vart orolig för om det lever eller inte XD he he.

Men man ska dock inte använda den ofta eftersom den avger ljudvågor eller något sådant så jag läste att man inte ska inte använda den om det inte är "nödfall" typ.

För er som inte vet vad angelsound är så är det en manick som man kan lyssna på bebisens hjärta, går att göra från vecka 12 och fram.

• ossie79

nu har jag följt er vad ni har skrivit mm ett tag och kände att det var dags att skriva av sig lite.  jag har idag varit på kub och det var helt fantastiskt att se den lill* sprattla omkring inne i magenGlad fick 5 st bilder som var jättebra. Under dessa veckor är i v 12 har jag mått illa nästan varje dag och även kräkts en del:( 
    har gått ner 5 kg, men det gjorde jag med mina andra två också så.
    Så nu ser jag fram emot RUL som jag ska göra den 28 dec....

• MammaNenne
    fleapeas skrev 2015-11-09 22:49:25 följande:

Ja, det vore jättesnällt :) 

Halloj! ??
    Jag vill också gärna få vara med i grupperna! Hit hittar jag dom eller är det någon som kan lägga till mig? Kram till er alla :)
  • trindaLinda

Hej! Är i v15 med andra barnet och undrar när man börjar känna rörelser med just andra barnet? Med första så kom sparkar och rörelser i v20. Den hör gången har jag känt av fladder men inget kontinuerligt.

• Cherryay
    trindaLinda skrev 2015-11-16 22:50:54 följande:

Hej! Är i v15 med andra barnet och undrar när man börjar känna rörelser med just andra barnet? Med första så kom sparkar och rörelser i v20. Den hör gången har jag känt av fladder men inget kontinuerligt.

Hur fort man känner rörelser beror framförallt på bebisens och livmoderns placering i magen, alla graviditeter är olika. Som omföderska känner man oftast igen bebisens rörelser lite tidigare än som förstföderska, men omöjligt att säga precis "när". Du kanske börjar känna rörelser redan nästa vecka men kan lika gärna behöva vänta till runt v 20 :)
  • mcflurry

Gjorde fostervattensprov idag... Vi vill veta att bebis är ok. Vi gjorde aldrig KUB utan gick direkt på fvp. De var såå proffsiga och gick så snabbt!

Å vi fick se bebis!! Vi fick höra hjärtljuden.. Och verkar oxå som jag är ett par dagar längre gången.. Än mina beräkningar. Underbar känsla att få se och höra pyret som växer i magen

• Trassel14
    mcflurry skrev 2015-11-17 14:00:23 följande:

Gjorde fostervattensprov idag... Vi vill veta att bebis är ok. Vi gjorde aldrig KUB utan gick direkt på fvp. De var såå proffsiga och gick så snabbt!

Å vi fick se bebis!! Vi fick höra hjärtljuden.. Och verkar oxå som jag är ett par dagar längre gången.. Än mina beräkningar. Underbar känsla att få se och höra pyret som växer i magen

Gjorde FVP för bara Down Syndrom och tror det är två andra kromosomförändringarna eller ni ska kolla allt? 
Svar på tråden Majbebisar 2016