• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nonameleft

Hej alla fina! Glad

Vecka 17 börjar fantastiskt med en väääldigt aktiv och "buffig" bebis Hjärta

Från att inte ha känt någonting för 2 dagar sedan till att känna väldigt tydliga fosterrörelser inatt och imorse. Hur är detta möjligt? Kan det vara så att all mitt klämmande och kännande har fått bebis att ändra position så att hon nu ligger i mer "sparkvänlig" ställning? Någon som kan sånt där?

Fantastisk fredag till er alla {#emotions_dlg.flower}

• Acamilla
    nonameleft skrev 2015-11-13 10:22:50 följande:

Hej alla fina! Glad

Från att inte ha känt någonting för 2 dagar sedan till att känna väldigt tydliga fosterrörelser inatt och imorse. Hur är detta möjligt? Kan det vara så att all mitt klämmande och kännande har fått bebis att ändra position så att hon nu ligger i mer "sparkvänlig" ställning? Någon som kan sånt där?

Åh så mysigt!!! Känns som en evighet långt bort det där... Kom precis in i v. 13 jag! Längtar som tusan tills man får känna riktigt rörelser, jag har bara känt lite fladder en gång (kanske två).
  • nonameleft
    Acamilla skrev 2015-11-13 12:51:41 följande:
    Åh så mysigt!!! Känns som en evighet långt bort det där... Kom precis in i v. 13 jag! Längtar som tusan tills man får känna riktigt rörelser, jag har bara känt lite fladder en gång (kanske två).
    Ja det är ju så härligt Glad Känns som att man får mer kontakt med bebis. Jag har inte ens känt något fladder innan så allt kom på en gång. Kändes lite märkligt men jag antar att det har att göra med bebis ställning i magen.

För övrigt känns ju hela graviditeten som en enda l
    ång längtan Hjärta
  • almasmamma

Så himla orolig igen, har haft blödningar innan och fick en ny inatt. Ganska mycket denna gång, fick komma till gynakuten men allt såg bra ut och blödningen avtog. Nu har jag börjat blöda igen, hur mycket oro ska man orka med? Gyn sa att jag skulle återkommma om blödningarna började igen men dom kan väl egentligen inget göra eller? Dom har avrått från fysisk ansträngning/tunga lyft och rekomenderar vila. Så mycket mer finns väl inte att göra? det är ju för tidigt, bara v 15. Blir galen snart tror jag

• nonameleft
    almasmamma skrev 2015-11-13 14:55:11 följande:

Så himla orolig igen, har haft blödningar innan och fick en ny inatt. Ganska mycket denna gång, fick komma till gynakuten men allt såg bra ut och blödningen avtog. Nu har jag börjat blöda igen, hur mycket oro ska man orka med? Gyn sa att jag skulle återkommma om blödningarna började igen men dom kan väl egentligen inget göra eller? Dom har avrått från fysisk ansträngning/tunga lyft och rekomenderar vila. Så mycket mer finns väl inte att göra? det är ju för tidigt, bara v 15. Blir galen snart tror jag

Usch vad jobbigt. Hur har det gått för dig? Hoppas allt är ok <3
  • Chreool
    Acamilla skrev 2015-11-12 21:38:17 följande:
    Ååååh, men det är ju snart jue :D hur långt gången är du?
    Ja, vi ska på RUL den 28.e så set är ganska långt dit... Men det brukar gå fort när julen nalkas ;)
    Alltså 28 nästa månad? :)
    Är i vecka 14+5.. Känns som att tiden går så sakta! Kanske går lite fortare nu när man ska stöka me julen hela december å sånt :b så 4 dec känns faktiskt rätt snart! Men är sjuuuukt nervös för att inte se ngt :O haha..
  • Acamilla
    anas998 skrev 2015-11-12 12:38:54 följande:

Nu har jag varit på UL och där var en sprallig liten spillevink där inne <3

Jag vill ge er lite hopp, jag har mått väldigt bra dessa 13veckor och jag har haft 2 blödningar tidigt i graviditeten. Men där bor en fin liten bebis i min mage <3 helt fantastiskt att få se!
    Kram på er!

Vad härligt att höra <3
  • Acamilla
    nonameleft skrev 2015-11-13 10:22:50 följande:

Hej alla fina! Glad

Vad härligt att få känna bebis :) <3
  • Acamilla
    almasmamma skrev 2015-11-13 14:55:11 följande:

Usch, förstår din oro, kan det vara att den luggen långt ner i livmodern? Du kan det tydligen "skava" och man blöder. Dålig på det där... Hur går det för dig nu då?
  • Acamilla
    Chreool skrev 2015-11-14 19:44:29 följande:
    Alltså 28 nästa månad? :)
    Är i vecka 14+5.. Känns som att tiden går så sakta! Kanske går lite fortare nu när man ska stöka me julen hela december å sånt :b så 4 dec känns faktiskt rätt snart! Men är sjuuuukt nervös för att inte se ngt :O haha..
    Mm, den 28.e december ska vi dit :p så avundas ditt datum lite :p har du inte heller sett bebisen tidigare?
Svar på tråden Majbebisar 2016