• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Jessica4

Usch vilken hemskt dag jag har haft. Migrän hela dagen, pulserande huvudvärk och ett otroligt illamående. Inte kul speciellt då vår tvååring var hemma också. Helst ville jag bara ligga i ett mörkt, svalt rum och sova hela dagen men det går ju inte när man måste ta hand om och underhålla en halvsjuk, vild kille. Tur att sambon hjälper till så jag fick vila/sova på kvällen, men det resulterade i att jag vaknade nu. Hoppas bara att jag kan somna om snabbt när jag skrivit klart här.

Till nåt annat! Idag går vi in i vecka 19, 18+0. Det går framåt! Imorgon firar vi även 5 år tillsammans (hade helt glömt bort det haha, tur att facebook finns oops!) och på fredag ska vi äntligen få se bebisen.  Är så nervös att det inte ska finnas nåt i magen men har känt lite sparkar senaste dagarna. Men jag kommer tro att det är nåt annat jag känt tills vi får bekräftat att det är en bebis. :)

Hoppas att ni andra har det bra!

• LindaPernilla
    Trassel14 skrev 2015-12-08 23:20:42 följande:

Hur går det för alla? :)

Gick med i tråden för några veckor sen men inte varit super aktiv. Förra veckan fick vi reda på svaret ifrån fostervattensprovet och bebisen har samma balanserad translokation som mig. Läkarna ansåg att barnet var friskt :)

Idag var vi på RUL och där inne fanns en livlig krabat, är inte alls stor trots att jag är i v18+3. Dom flyttar fram mig hela tiden, så nu är BF 7 maj istället. Dessutom hemlighetsfull så vi fick inte veta könet så nu får vi vänta tålmodigt på brevet ifrån fostervattensprovet :)

Var härligt!

För oss går det bara bra! Är i vecka 18 nu (17+4) och på fredag är det dags för RUL! Så himla mysigt! Vi är då nyfikna på lillgrodan där inne så vi spricker! Äldsta sonen (11 år) är inte lika taggad, haha. Dock så ändras det väl vid ankomst Den minsta (3 år) är supertaggad, berättar för varenda människa han möter att han ska bli storebror & hur mycket han ska lära bäbisen

Jag är fortfarande väldigt trött! Jag kan styra mina arbetstider mycket själv & är tacksam för det! Vissa dagar behöver jag spendera i pyjamasen & sedan få gå och lägga mig tiiiìdigt igen!
  • Trassel14
    LindaPernilla skrev 2015-12-09 05:49:31 följande:
    Var härligt!

För oss går det bara bra! Är i vecka 18 nu (17+4) och på fredag är det dags för RUL! Så himla mysigt! Vi är då nyfikna på lillgrodan där inne så vi spricker! Äldsta sonen (11 år) är inte lika taggad, haha. Dock så ändras det väl vid ankomst Den minsta (3 år) är supertaggad, berättar för varenda människa han möter att han ska bli storebror & hur mycket han ska lära bäbisen

Jag är fortfarande väldigt trött! Jag kan styra mina arbetstider mycket själv & är tacksam för det! Vissa dagar behöver jag spendera i pyjamasen & sedan få gå och lägga mig tiiiìdigt igen!
    Det var mysigt att se lillen, men vi tyckte att man såg tydligare på både ul vid fostervattensprovet och tidigare. Dessutom så vägra den igår visa ansiktet, bm fick en snabb titt på läpparna men annars var det händerna för.
    Detta är vårt första barn så allt är nytt och spännande :) men kan tänka mig att er 3 åring ser framemot att bli storebror :) vet hur det har varit med systrarnas barn när dom skulle bli storasyster/storebror :)
  • Ananass

Tjejer! En fråga till er lite mer erfarna kanske. Var ligger bebisen nu? Haha. Är i v.17(16+6).

När jag gick ur duschen nyss och liksom lutade lite på ryggen bakåt för att torka håret upptäckte jag en rejäl kula från överkanten av naveln och uppåt ca 1-1,5dm. När jag tryckte på kulan lite så bumpade det tillbaka och man kunde även se på magen hur det rörde sig. Är det möjligt att det är bebisen? Känns så långt upp men jag har ingen aning. Är helt chockad :p

• nonameleft
    Ananass skrev 2015-12-09 20:47:24 följande:

Tjejer! En fråga till er lite mer erfarna kanske. Var ligger bebisen nu? Haha. Är i v.17(16+6).

När jag gick ur duschen nyss och liksom lutade lite på ryggen bakåt för att torka håret upptäckte jag en rejäl kula från överkanten av naveln och uppåt ca 1-1,5dm. När jag tryckte på kulan lite så bumpade det tillbaka och man kunde även se på magen hur det rörde sig. Är det möjligt att det är bebisen? Känns så långt upp men jag har ingen aning. Är helt chockad :p

Hej! Jag är ingen expert på livmoderns höjd/storlek i olika veckor. Själv går jag in i vecka 21 idag och jag kände första rörelserna för cirka fem veckor sedan så det är fullt möjligt att du känt bebisen  Glad Om det är första barnet brukar man dock känna lite senare vanligtvis.

• EmPe

Finns det några här i tråden som är från Malmö eller i närheten?

• EmPe
    anas998 skrev 2015-12-10 13:29:47 följande:

Jag bor i närheten av Malmö :)

Vad kul! Har skapat en hemlig fb-grupp för skåne/malmö mammor om du vill vara med? Skicka isf ditt namn i pm till mig så lägger jag till dig:)
  • Ananass
    EmPe skrev 2015-12-10 12:02:26 följande:

Finns det några här i tråden som är från Malmö eller i närheten?

Jag bor i en by som heter Sjöbo i Skåne, visserligen ca 4-5 mil från Malmö men ändå :)
  • Ananass
    nonameleft skrev 2015-12-10 09:23:56 följande:

Hej! Jag är ingen expert på livmoderns höjd/storlek i olika veckor. Själv går jag in i vecka 21 idag och jag kände första rörelserna för cirka fem veckor sedan så det är fullt möjligt att du känt bebisen   Om det är första barnet brukar man dock känna lite senare vanligtvis.

Det är första barnet, känns lite tidigt då kanske. Och lite högt upp :P ingen aning vad det kan ha varit, bulan finns fortfarande kvar där när jag böjer mig bakåt iallafall haha!
Svar på tråden Majbebisar 2016