• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Krickelin med Naemi

God jul alla! V 19 nu och snart (måndag) är det dax för vårat rul, äntligen!!!

Igår på jul körde vi pendeln över magen och den visade att det skulle vara en kille. Ska bli spännande att se om det stämmer. Vi kommer nog ta reda på kön på måndag .

Nu kommer snart mina stora hem och då är det dags att fira dottern som fyller 9 idag <3

• Jessica4

Skickade sms igår till svärmor och till min mamma med varsitt litet julrim där vi berättade om graviditeten. 
    Svärmor visste vi att hon skulle bli glad och hon tyckte verkligen att det var på tiden att vi skulle få en liten till haha. Sonen är bara 2 år men för henne är det stor åldersskillnad då hon fick tre söner på tre år. Fast aldrig att det har varit någon press ifrån hennes sida :)
    Min mamma var jag lite mer osäker på men hon blev också glad. Men usch så nervös jag var! Inte blev det bättre av att mina syskon med deras respektive familjer firade jul hos mamma också.
    Egentligen skulle de inte vara hos mamma utan det blev bekräftat förra veckan och då hade jag och sambon redan bestämt att vi skulle berätta på julafton. Men nu fick alla reda på det samtidigt så det va ju positivt i alla fall :)

• emjh

Vi var på vårt andra RUL idag, fick mycket bättre bemötande och bättre bilder. Dock står de envist fast vid att det är BF 27 maj. Jaja, vi får väl se. Glad

Bebisen är väldigt lik sina syskon, så kul att se! Låg och vinkade och grejade. Jag vill bara titta på bilderna hela tiden. Vi fick själva välja och printa medan BM uppdaterade i datorn. 

V20+0 enligt mig idag men 18+3 enligt UL. 

Jag ska förresten inte till BM förrän 5 februari, känns jättelångt bort. Det blir första besöket sedan inskrivningen. 

• HepaticaNobilis

Vi var också på vårt andra rul idag och lilla sprattel gick att mäta idag med lite vilja och mycket tålamod av utföraren, vi har tydligen en vilde^^ Men det känner jag, jösses vad han far runt! Men jag älskar det:)

Måtten hon fick stämde ganska exakt med vad jag trodde, jätteskönt. 13 maj fick vi nu.

• Cherryay

Rul idag, blev flyttad från 24 maj till 1 juni, hade jag inte räknat med men får väl se när korven vill ut helt enkelt ;) Könet vägrade busungen visa så det får visst bli en överraskning trots allt :P

• saaara

Är idag v.22 (21+1) och har sedan någon vecka tillbaka kunnat känna lill killens sparkar och rörelser utanpå och det är så mysigt..
    Plus att det är så mysigt att pappan nu äntligen kan få känna.
    Det är en riktig vilde vi har där inne :)

Har någon annan börjat känna än?

• Randig
    saaara skrev 2016-01-04 16:57:07 följande:

Är idag v.22 (21+1) och har sedan någon vecka tillbaka kunnat känna lill killens sparkar och rörelser utanpå och det är så mysigt..

Vi har också känt sparkar utanpå sedan vecka 20-21 någon gång:) Men sparkar inifrån har jag ju känt sedan vecka 15 eller något sådant:)

Är i vecka 23 nu.
  • nonameleft
    saaara skrev 2016-01-04 16:57:07 följande:

Härligt!  Glad

Kände första sparkarna inuti i vecka 16-17 om jag minns rätt och utanpå sedan vecka 20-21. Är i vecka 24 nu. 
  • saaara
    Randig skrev 2016-01-04 18:58:30 följande:
    Vi har också känt sparkar utanpå sedan vecka 20-21 någon gång:) Men sparkar inifrån har jag ju känt sedan vecka 15 eller något sådant:)

Är i vecka 23 nu.
    Mysigt :)

Ja, men precis.
    Inuti började jag också känna runt v.15 och framåt men det är en helt annan känsla nu när han börjar bli större och man känner verkligen tydligare :)
Svar på tråden Majbebisar 2016