• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • StinaMaries
    Allies skrev 2015-12-17 15:37:20 följande:

Hej! Var länge sedan jag skrev i den här tråden. Vi var på RUL i förrgår och allt såg bra ut. Blev flyttad bakåt 3 dagar, så nytt bf är den 19 maj. Vi hade en oerfaren bm som gjorde UL.et och vi bad henne kolla könet. Hon var efter ett tag tvungen att gå och hämta en annan bm för att få hjälp att kolla hjärtat. Hon kollade också på könet och sa att hon tyckte att det såg ut som en snippa men hon var absolut inte säker. Sedan frågade hon den första bm om hon hade sett någon snopp, varpå hon svarade nej, jag tyckte att jag såg 3 tydliga streck. Men de var noga med att poängtera att de absolut inte var säker...Efter 2 grabbar så skulle det vara väldigt välkomnade med en tjej. Men nu känner jag mig bara ännu mer förvirrad, och jag vågar inte ställa in mig på att det är en flicka. När jag varit på UL med grabbarna så har de varit 99% säker på att det varit killar, det har liksom inte varit någon tvekan om saken. Men nu har jag läst lite olika trådar där det står att det är ganska vanligt att de tar fel på flickor som är pojkar... Ni andra här inne som fått veta att ni väntar en tjej, hur övertygad har era bm varit?

Men gör ett uppföljnings UL i v26? Då får ni mer bekräftat att allt står bra till och kan fråga om kön igen :)

På RUL sa de att det var flickor båda gångerna och att de såg blygdbenet. Ut kom två flickor så jag tro tildörlitligheten ändå är ganska hög på RUL
  • emjh
    nonameleft skrev 2015-12-15 11:21:40 följande:
    Tråkigt att det blev en sådan besvikelse. Förstår att det måste kännas frustrerande eftersom UL är något man går och längtar efter typ hela tiden. Dessutom var det ju ganska stor skillnad på BF-datum. Du fick se din bebis i alla fall antar jag?
    Ja absolut, det fick jag, Jag hade iofs redan fått se den innan vid ett tillväxt-UL men det är ju alltid lika häftigt att få se barnet i magen. Glad
  • Snelson

Åh igår var vi på Rul och allt såg jättebra ut! Vi var lite tveksamma innan om vi skulle fråga om könet men vi låter det bli en överraskning :) fick med oss en fin bild där bebisen suger på tummen!

Jag har moderkakan i framkant och har inte känt av några sparkar ännu. V 19+5 idag. Det kommer väl så småningom.

Hur tänker ni andra kring vagn? Har ni köpt detta ännu?

• mom2be

Vi har inte köpt vagn. Mina stora två har båda varit vagnvägrare och börjat åka först när de kunnat sitta och se något. Så vi väntar tills bebisen är född och ser om han kan tänka sig att ligga ner själv utan att gallskrika.

• Cherryay

Åååh, längtar till RUL, har det då sent här så måste vänta till 30:e, bläää! :P

Eftersom storasyster kommer vara max 1 år när det kommer lillasyskon så måste vi köpa syskonvagn, men inte beställt än dock utan vi väntar lite till. Ganska lagom att beställa i början av februari ungefär om man vill vara säker på att hinna få hem den lagom till maj (om man tänker köpa ny alltså). Har ju dessutom en enkelvagn som vi köpte förra året som går att använda i början om det skulle krisa och vi inte hittat "rätt" syskonvagn än, men mina båda tidigare har älskat att åka vagn så jag räknar starkt med att vi kommer behöva en från dag 1.

• Randig

Vi har köpt en ny vagn:) Vi har egentligen redan en Brio happy 2012 som vi köpte med fösta barnet. Men kunde inte låta bli att köpa min drömvagn när den dök upp på blocket "billigt" (7000 kr för 1 år gammal vagn), en Emmaljunga mondial white leather med duo s chassi <3 <3 <3 

Sittdel, liggdel, regnskydd, myggnät/solskydd, skötväska i samma serie, adapter för bilbarnstol och tillhörande täcke/kudde och bäddset ingick:)

• Randig

Vi har köpt en ny vagn:) Vi har egentligen redan en Brio happy 2012 som vi köpte med fösta barnet. Men kunde inte låta bli att köpa min drömvagn när den dök upp på blocket "billigt" (7000 kr för 1 år gammal vagn), en Emmaljunga mondial white leather med duo s chassi <3 <3 <3 

Sittdel, liggdel, regnskydd, myggnät/solskydd, skötväska i samma serie, adapter för bilbarnstol och tillhörande täcke/kudde och bäddset ingick:)

• Snelson
    Randig skrev 2015-12-22 17:17:16 följande:

Fin vagn! Vi har inte köpt vagn ännu men letar lite på blocket. Jag har fastnat för brio happy, hur har den varit för er? Jag vill ha en liggdel och en hårdlift till tror jag, eller mjuklift. :)
  • HepaticaNobilis

Idag var vi på RUL, allt såg fint ut men lilla sprattel ville inte låta sig mätas så vi får komma tillbaka för datering nästa vecka..

Hur tydligt som helst var iaf att det är en pojke vi väntar, könet ville han gärna visa upp^^

Vi beställer vagn efter nyår, en kronan duo s vill vi ha och sambon vill absolut ha en ny och inte begagnad.

Jag hade brio happy till första barnet och var väldigt nöjd med den! Nu ville vi ha en något smidigare vagn med möjlighet till stora svängbara hjul så då är kronan perfekt:)

• Randig
    Snelson skrev 2015-12-22 20:51:00 följande:
    Fin vagn! Vi har inte köpt vagn ännu men letar lite på blocket. Jag har fastnat för brio happy, hur har den varit för er? Jag vill ha en liggdel och en hårdlift till tror jag, eller mjuklift. :)
    Brio Happyn har vart jätte bra:) Det enda som jag skulle kunna klaga på är att den började knarra ganska fort trots att vi sprayade alla plastdeler med silikonspray varannan eller var 3e månad som man ska göra.
Svar på tråden Majbebisar 2016