• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • LinneaThea

Ny i gruppen! Har Bf 14 maj.

Var på RUL igår och fick reda på att vår dotter ska få en liten lillasyster! <3 känns helt fantastiskt att se den lilla och få bekräftat att allt ser bra ut.

Vill redan nu packa upp alla små barnkläder vi sparat, känns fantastiskt att få återanvända dem.

Längtar efter liten!

• nonameleft
    HepaticaNobilis skrev 2015-12-17 11:07:57 följande:
    Jag har inte sett en skymt av den som gömmer sig där inne än.. Det är låångt att gå halva graviditeten innan man får se!

Min stora har två småsyskon hos sin pappa så han vet ju lite vad det innebär, men jag tror att han ser fram emot denna mer. Han hjälper till massor hemma, kramas mycket och slängkysser alltid en extra gång åt magen när han går till skolan <3 Han hoppas på en liten syster:)

Vad tycker din stora om den kommande lilla?
    Så gullig han verkar din son!! Glad

Min son är också väldigt förväntansfull. Hans pappa har en flickvän med en son i samma ålder som han själv och de är superbra kompisar och de säger om varandra att de är halvbröder trots att de inte har varken mamma eller pappa gemensamt. Nu får han sitt första "riktiga" syskon, lillasystern som han har tjatat om ett bra tag och jag tror att han kommer att vara en väldigt stolt och omhändertagande storebror. Flört 

Jag har ocks
    å märkt att han är extra kramig och "passar upp" på mig (när han kommer ihåg det). Många pussar på min mage blir det också.  Häromdagen sa fick han mig att smälta när han sa "Mamma, du och lillasyster är mitt liv". Jag började typ gråta.

Jag först
    år att det måste kännas som en evighet att vänta så länge på att få se bebisen. Vet inte hur jag skulle stå ut, otålig som jag är ha ha. Men å andra sidan blir det ju en större belöning när man väl får se den lille. 

Jag börjar vecka 22 idag och det känns oerhört skönt att mer än halva tiden är över. Är redan less p
    å att vara gravid ha ha. Hur är det för dig? Hur går det med klådan?
  • Allies

Hej! Var länge sedan jag skrev i den här tråden. Vi var på RUL i förrgår och allt såg bra ut. Blev flyttad bakåt 3 dagar, så nytt bf är den 19 maj. Vi hade en oerfaren bm som gjorde UL.et och vi bad henne kolla könet. Hon var efter ett tag tvungen att gå och hämta en annan bm för att få hjälp att kolla hjärtat. Hon kollade också på könet och sa att hon tyckte att det såg ut som en snippa men hon var absolut inte säker. Sedan frågade hon den första bm om hon hade sett någon snopp, varpå hon svarade nej, jag tyckte att jag såg 3 tydliga streck. Men de var noga med att poängtera att de absolut inte var säker...Efter 2 grabbar så skulle det vara väldigt välkomnade med en tjej. Men nu känner jag mig bara ännu mer förvirrad, och jag vågar inte ställa in mig på att det är en flicka. När jag varit på UL med grabbarna så har de varit 99% säker på att det varit killar, det har liksom inte varit någon tvekan om saken. Men nu har jag läst lite olika trådar där det står att det är ganska vanligt att de tar fel på flickor som är pojkar... Ni andra här inne som fått veta att ni väntar en tjej, hur övertygad har era bm varit?

• nonameleft
    Allies skrev 2015-12-17 15:37:20 följande:

Hej! Var länge sedan jag skrev i den här tråden. Vi var på RUL i förrgår och allt såg bra ut. Blev flyttad bakåt 3 dagar, så nytt bf är den 19 maj. Vi hade en oerfaren bm som gjorde UL.et och vi bad henne kolla könet. Hon var efter ett tag tvungen att gå och hämta en annan bm för att få hjälp att kolla hjärtat. Hon kollade också på könet och sa att hon tyckte att det såg ut som en snippa men hon var absolut inte säker. Sedan frågade hon den första bm om hon hade sett någon snopp, varpå hon svarade nej, jag tyckte att jag såg 3 tydliga streck. Men de var noga med att poängtera att de absolut inte var säker...Efter 2 grabbar så skulle det vara väldigt välkomnade med en tjej. Men nu känner jag mig bara ännu mer förvirrad, och jag vågar inte ställa in mig på att det är en flicka. När jag varit på UL med grabbarna så har de varit 99% säker på att det varit killar, det har liksom inte varit någon tvekan om saken. Men nu har jag läst lite olika trådar där det står att det är ganska vanligt att de tar fel på flickor som är pojkar... Ni andra här inne som fått veta att ni väntar en tjej, hur övertygad har era bm varit?

Min gyn sa redan i slutet av vecka 12 att det med 99% säkerhet skulle bli en tjej. Sedan bekräftade han det  i vecka 17 ungefär. Han verkade 100% säker på sin sak. Ska på nästa UL på måndag och är nu i vecka 22 så då lär det väl synas ännu tydligare tänker jag.

• Cherryay

Kollade inte kön första gången men andra gjorde jag det och då var de säkra på en tjej, de säger ju aldrig 100% men hon sa i princip 99% och ja, det var ju en tjej :)
  • Ananass

Vi var på RUL i tisdags, krabaten i magen var väldigt livlig och ville verkligen inte vara stilla, så BM hade det rätt tufft och kunde inte riktigt se allt hon ville, så vi ska få komma tillbaka på tisdag igen.

Hon kämpade länge med att kolla könet, och tillslut sa hon "jag tror det är en tjej". Hon lät vääääldigt osäker men när min sambo sa att hon lät osäker så sa hon att typ äh, man kan ju aldrig vara helt säker, och att hon inte kommer vara säkrare någon annan gång senare i graviditeten eftersom det är så svårt att se.

Lite blandade känslor där, de brukar väl ha rätt, tänkte vi. Men inte precis så övertygande att vi vågar måla barnrummet rosa ännu :) vi får se vad hon säger på tisdag :P
  • svartensam
    HepaticaNobilis skrev 2015-12-17 11:10:03 följande:

Läste på vårdguiden att det kan vara levern som krånglar under graviditeten och som gör att det kliar. Ska ringa bm och fråga, tack för att du gjorde mig uppmärksam! Jag trodde att det bara var en vanlig gravid plåga som allt annat;)

Haha ja så är det ju. Blev lite fel där. Satt och skrev med en bekant om eventuella njurfel vid RUL haha. Ja det är nog bra att göra :) Hoppas det löser sig. Kan bli ganska extremt vad jag förstått.
  • mom2be

RUL Idag. Vi har två pojkar sedan tidigare och hade hoppats på en tjej men det är en kille till Härligt att se honom fara runt därinne och skönt att allt ser bra ut. Allt blir liksom verkligare när man sett honom.

• Chreool

Har ni räknat hjärtslag på era bebisar än? Tyckte de va superhäftigt att höra hjärtat slå :)

• HepaticaNobilis
    nonameleft skrev 2015-12-17 14:42:05 följande:

Så gullig han verkar din son!! Min son är också väldigt förväntansfull. Hans pappa har en flickvän med en son i samma ålder som han själv och de är superbra kompisar och de säger om varandra att de är halvbröder trots att de inte har varken mamma eller pappa gemensamt. Nu får han sitt första "riktiga" syskon, lillasystern som han har tjatat om ett bra tag och jag tror att han kommer att vara en väldigt stolt och omhändertagande storebror.  

Jag har också märkt att han är extra kramig och "passar upp" på mig (när han kommer ihåg det). Många pussar på min mage blir det också.  Häromdagen sa fick han mig att smälta när han sa "Mamma, du och lillasyster är mitt liv". Jag började typ gråta.

Jag förstår att det måste kännas som en evighet att vänta så länge på att få se bebisen. Vet inte hur jag skulle stå ut, otålig som jag är ha ha. Men å andra sidan blir det ju en större belöning när man väl får se den lille. 

Jag börjar vecka 22 idag och det känns oerhört skönt att mer än halva tiden är över. Är redan less på att vara gravid ha ha. Hur är det för dig? Hur går det med klådan?

Han är fantastisk, och det verkar din också vara:)

Det franska systemet för gravida verkar toppen, men jag föredrar nog Sveriges föräldraförsäkring;) Hur ska ni lösa det?

Jag har fått tavegyl utskrivet mot klådan och det lindrar det värsta. Ska till läkaren på barnmorskemottagningen på måndag för att få bättre smärtlindring mot foglossningen och för att kolla upp sammandragningarna jag har.

Jag är så ofattbart trött också, hur är det för er andra? Jag trodde att det skulle gå över efter första trimestern men inte än så länge.. Kan i mitt fall bero på att jag går runt och har ont om dagarna och har svårt att sova ibland men det här känns så onaturligt!
Svar på tråden Majbebisar 2016