Allies skrev 2015-12-17 15:37:20 följande:
Hej! Var länge sedan jag skrev i den här tråden. Vi var på RUL i förrgår och allt såg bra ut. Blev flyttad bakåt 3 dagar, så nytt bf är den 19 maj. Vi hade en oerfaren bm som gjorde UL.et och vi bad henne kolla könet. Hon var efter ett tag tvungen att gå och hämta en annan bm för att få hjälp att kolla hjärtat. Hon kollade också på könet och sa att hon tyckte att det såg ut som en snippa men hon var absolut inte säker. Sedan frågade hon den första bm om hon hade sett någon snopp, varpå hon svarade nej, jag tyckte att jag såg 3 tydliga streck. Men de var noga med att poängtera att de absolut inte var säker...Efter 2 grabbar så skulle det vara väldigt välkomnade med en tjej. Men nu känner jag mig bara ännu mer förvirrad, och jag vågar inte ställa in mig på att det är en flicka. När jag varit på UL med grabbarna så har de varit 99% säker på att det varit killar, det har liksom inte varit någon tvekan om saken. Men nu har jag läst lite olika trådar där det står att det är ganska vanligt att de tar fel på flickor som är pojkar... Ni andra här inne som fått veta att ni väntar en tjej, hur övertygad har era bm varit?
Vi var på RUL i tisdags, krabaten i magen var väldigt livlig och ville verkligen inte vara stilla, så BM hade det rätt tufft och kunde inte riktigt se allt hon ville, så vi ska få komma tillbaka på tisdag igen.
Hon kämpade länge med att kolla könet, och tillslut sa hon "jag tror det är en tjej". Hon lät vääääldigt osäker men när min sambo sa att hon lät osäker så sa hon att typ äh, man kan ju aldrig vara helt säker, och att hon inte kommer vara säkrare någon annan gång senare i graviditeten eftersom det är så svårt att se.
Lite blandade känslor där, de brukar väl ha rätt, tänkte vi. Men inte precis så övertygande att vi vågar måla barnrummet rosa ännu :) vi får se vad hon säger på tisdag :P