• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nonameleft
    HepaticaNobilis skrev 2015-12-16 11:58:29 följande:
    Jag är också 160 så det är kanske därför då:) Med första barnet var jag inte så stor, här är jag dagen före förlossningen. Men det är kanske för att det är andra barnet även fast det är nästan nio år sedan jag var gravid är sist:)
    Sant att du inte hade världens största mage den gången - men så härligt rund!! Som ett klotGlad

För mig var det ocks
    å ett tag sedan sist. Sonen föddes i augusti 2008. Magen blev väldigt stor den gången också. Ha ha. Här är 3 månader exakt före BF då

• HepaticaNobilis
    nonameleft skrev 2015-12-16 14:17:31 följande:

Sant att du inte hade världens största mage den gången - men så härligt rund!! Som ett klot

För mig var det också ett tag sedan sist. Sonen föddes i augusti 2008. Magen blev väldigt stor den gången också. Ha ha. Här är 3 månader exakt före BF då

Haha, ja det såg ut som att jag svalt en basketboll^^

Din mage såg också rund ut:) Vi fick pojkar båda två då, vet du vad du väntar ni?

Jag blir så nervös av alla antydningar om att det nog är två där inne, min svägerska väntar tvillingar som kommer inom närmsta tiden och jisses vad jobbigt det verkar:/ Och ännu värre blir det ju när de kommit ut!;) De har en innan som är drygt året också.. Jag hoppas iaf att det är EN fin, frisk bebis där inne:)
  • nonameleft
    HepaticaNobilis skrev 2015-12-16 16:14:07 följande:
    Haha, ja det såg ut som att jag svalt en basketboll^^

Din mage såg också rund ut:) Vi fick pojkar båda två då, vet du vad du väntar ni?

Jag blir så nervös av alla antydningar om att det nog är två där inne, min svägerska väntar tvillingar som kommer inom närmsta tiden och jisses vad jobbigt det verkar:/ Och ännu värre blir det ju när de kommit ut!;) De har en innan som är drygt året också.. Jag hoppas iaf att det är EN fin, frisk bebis där inne:)
    Inga tvillingar här i alla fall FlörtEn liten tjej denna gången och med tanke på de hårda sparkarna och aktiviteten i magen känns det som att hon är både väldigt energisk och stark.

Jag bor i Frankrike s
    å jag har redan haft flera ultraljud. Vi har 3 obligatoriska ultraljud här (vecka 12, vecka 22 och vecka 32). Det är dessutom gynbesök varje månad och då brukar gyn generellt "kolla läget". På måndag har jag vecka 22-ultaljudet och då tittar de länge och ingående på bebisen för att se att alla organ ser ut som de ska. Längtar så efter att få se henne igen.

Jag säger som du, hoppas på att hon ska vara frisk först och främst. Men under tidigare ultraljud har allt sett bra ut så peppar peppar Glad

Vad säger sonen din om att bli storebror? 
  • svartensam
    HepaticaNobilis skrev 2015-12-16 10:31:48 följande:

Hej allihop! Roligt att se att många gjort rul och att allt ser bra ut:)

Vi ska på RUL 22/12, är då 19+0. Vi är så förväntansfulla! Jag känner den lilla varje dag nu <3

Jag har ju foglossning sen v 7 och sista veckorna har jag fått mer och mer sammandragningar, jag kan knappt hosta eller skratta.. Värst är det när jag varit med och handlat/gått på stan en liten stund, då kan jag inte resa mig efter att ha suttit och så fort jag rör mig för jag sammandragningar som gör ont:/

En annan sak, det kliar! Har någon annan klåda? Det kliar på hela kroppen, kan få att det panikkliar under fötterna (!), det är värst kvällar och nätter.

Hur stora är era magar? Får höra hela tiden att jag är så stor för min vecka?! Är i v 18+1 idag och ser ut såhär (ursäkta fuloutfiten).

Gravidklåda bör kollas upp. Kan vara problem med njurar. Särskilt när det kliar under fötterna
  • Snelson

På måndag ska vi på RUL, kommer vara i v 19+4 då. Ser fram emot det väldigt mycket! Vi var på Kub v 12+5 och då såg allt bra ut. Hoppas verkligen det gör det fortfarande. De senaste veckorna tycker jag att det stått stilla, har inte hänt så mycket. Men jag tog en bild idag och jämförde med för 2 veckor sedan och då syns skillnad tror jag? Översta bilden är i v 16+1 och undre v18+6 idag.

• nonameleft
    Snelson skrev 2015-12-16 20:33:17 följande:

Glömde visst bifoga bilden :)

Väldigt stor skillnad tycker jag Glad
  • Randig

Har fått den första rejäla sparken idag från min ninjabebis:) Har känt rörelser och buffar i flera veckor, men har väntat på den där riktiga kicken så man hoppar till av förvåning lixom:) He he. vecka 20+5 idag.

• HepaticaNobilis
    nonameleft skrev 2015-12-16 16:37:28 följande:

Inga tvillingar här i alla fall En liten tjej denna gången och med tanke på de hårda sparkarna och aktiviteten i magen känns det som att hon är både väldigt energisk och stark.

Jag bor i Frankrike så jag har redan haft flera ultraljud. Vi har 3 obligatoriska ultraljud här (vecka 12, vecka 22 och vecka 32). Det är dessutom gynbesök varje månad och då brukar gyn generellt "kolla läget". På måndag har jag vecka 22-ultaljudet och då tittar de länge och ingående på bebisen för att se att alla organ ser ut som de ska. Längtar så efter att få se henne igen.

Jag säger som du, hoppas på att hon ska vara frisk först och främst. Men under tidigare ultraljud har allt sett bra ut så peppar peppar 

Vad säger sonen din om att bli storebror? 

Jag har inte sett en skymt av den som gömmer sig där inne än.. Det är låångt att gå halva graviditeten innan man får se!

Min stora har två småsyskon hos sin pappa så han vet ju lite vad det innebär, men jag tror att han ser fram emot denna mer. Han hjälper till massor hemma, kramas mycket och slängkysser alltid en extra gång åt magen när han går till skolan <3 Han hoppas på en liten syster:)

Vad tycker din stora om den kommande lilla?
  • HepaticaNobilis
    svartensam skrev 2015-12-16 17:36:08 följande:

Gravidklåda bör kollas upp. Kan vara problem med njurar. Särskilt när det kliar under fötterna

Läste på vårdguiden att det kan vara levern som krånglar under graviditeten och som gör att det kliar. Ska ringa bm och fråga, tack för att du gjorde mig uppmärksam! Jag trodde att det bara var en vanlig gravid plåga som allt annat;)
Svar på tråden Majbebisar 2016