• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • emjh

Ah, jag är så besviken...

Jag hade tid för RUL idag och det var en massa strul, de hade försökt nå mig för att boka om men det visade sig att de ringt på gamla nummer (7-8 år gamla, så de hade pratat med min fd:s nya sambo..., kul). Kändes som att de tyckte det var mitt fel men jag hade ingen aning om att de hade så gamla uppgifter, jag hade ju inte ens det numret när jag väntade mitt första barn. 

Hur som helst, jag fick träffa en annan BM men jag var där för tidigt för RUL (de står envist fast vid att jag har BF 27 maj och är i v16+2 trots att jag plussade 5/9 och hade ÄL 25/8). Jaja, jag vet vad jag vet. 

Den här BM:n hade jättesvårt att se något alls, så vitt hon kunde se så det bra ut men det var för tidigt för att kunna se ordentligt. Så jag fick ny tid 28/12.

Hur som helst, när jag var där för tillväxtstudien visste de att jag skulle tillbaka idag så det var ju deras misstag att inte boka om mig redan då. 

Jag är ganska irriterad på att det inte stämmer med datumen och att de inte lyssnar på mig när jag lägger fram fakta, det är endast mätningen som betyder något för dem. 

Ursäkta babbligt inlägg, jag behövde bara få skriva av mig lite... 

• Tausen
    emjh skrev 2015-12-10 18:02:13 följande:

Domningarna kan vara karpaltunnelsyndrom. Det kan bli riktigt besvärligt. Jag hade det när jag väntade andra barnet, man tappar kraft i händerna, fingrarna domnar och man kan få triggerfingrar (som fastnar i ett speciellt läge). Kan bli värre än så också. 

Prata med din BM om det. Jag fick jättebra hjälp, fick komma till en tjej som informerade, gav lite övningar och så fick jag prova ut "stödvantar" och skenor till underarmarna. 

Ojdå det lät ju jobbigt!! :(

Blir det sämre ska jag definitivt kolla upp det ordentligt!!
  • Lisa88

Hej, va roligt med fler som har BF i maj.

Är gravid med andra barnet, BF 27:e maj. Rul den 29/12, längtar som en tok!!

Men vår son var/är jag med i en Augustimammor grupp på Fb, finns det någon sådan för Majmammor? Är de någon som är med i någon Majmammor grupp på Fb?

Kram Lisa

Hoppet är de sista som överger en..
  • nonameleft
    emjh skrev 2015-12-14 13:08:00 följande:

Ah, jag är så besviken...

Jag hade tid för RUL idag och det var en massa strul, de hade försökt nå mig för att boka om men det visade sig att de ringt på gamla nummer (7-8 år gamla, så de hade pratat med min fd:s nya sambo..., kul). Kändes som att de tyckte det var mitt fel men jag hade ingen aning om att de hade så gamla uppgifter, jag hade ju inte ens det numret när jag väntade mitt första barn. 

Hur som helst, jag fick träffa en annan BM men jag var där för tidigt för RUL (de står envist fast vid att jag har BF 27 maj och är i v16+2 trots att jag plussade 5/9 och hade ÄL 25/8). Jaja, jag vet vad jag vet. 

Den här BM:n hade jättesvårt att se något alls, så vitt hon kunde se så det bra ut men det var för tidigt för att kunna se ordentligt. Så jag fick ny tid 28/12.

Hur som helst, när jag var där för tillväxtstudien visste de att jag skulle tillbaka idag så det var ju deras misstag att inte boka om mig redan då. 

Jag är ganska irriterad på att det inte stämmer med datumen och att de inte lyssnar på mig när jag lägger fram fakta, det är endast mätningen som betyder något för dem. 

Ursäkta babbligt inlägg, jag behövde bara få skriva av mig lite... 

Tråkigt att det blev en sådan besvikelse. Förstår att det måste kännas frustrerande eftersom UL är något man går och längtar efter typ hela tiden. Dessutom var det ju ganska stor skillnad på BF-datum. Du fick se din bebis i alla fall antar jag?
  • Majorie

Gjorde RUL idag och allt såg bra ut! Dessutom visade det sig vara en liten kille i magen och inte en tjej som vi trodde. Vilken överraskning! :)

• HepaticaNobilis

Hej allihop! Roligt att se att många gjort rul och att allt ser bra ut:)

Vi ska på RUL 22/12, är då 19+0. Vi är så förväntansfulla! Jag känner den lilla varje dag nu <3

Jag har ju foglossning sen v 7 och sista veckorna har jag fått mer och mer sammandragningar, jag kan knappt hosta eller skratta.. Värst är det när jag varit med och handlat/gått på stan en liten stund, då kan jag inte resa mig efter att ha suttit och så fort jag rör mig för jag sammandragningar som gör ont:/

En annan sak, det kliar! Har någon annan klåda? Det kliar på hela kroppen, kan få att det panikkliar under fötterna (!), det är värst kvällar och nätter.

Hur stora är era magar? Får höra hela tiden att jag är så stor för min vecka?! Är i v 18+1 idag och ser ut såhär (ursäkta fuloutfiten).

• Mizzaja

Hej!
    Ny i gruppe. Väntar mitt andra barn 18/5. Dock var det ett tag sedan sist. Storbror kommer vara 9 år när bäbis kommer. Så på ett sätt känns det som första gången.
    Jag mår oförskämt bra fysiskt precis som jag gjorde sist. Förra gången var jag dock ett vrak mentalt både under och efter graviditeten. Det har jag gett mig fan på at inte göra denna gången!
    Ny bra pappa denna gången också, det är hans första barn det är betydligt mer pirrigt för honom. den 22/12 ska vi på RUL och tiden kryyyyyyper fram. Storebror ska följa med så att han känner sig mer delaktigt.
    Nån som bor i Mark/Boråstrakten?

• nonameleft
    HepaticaNobilis skrev 2015-12-16 10:31:48 följande:

Hur stora är era magar? Får höra hela tiden att jag är så stor för min vecka?! Är i v 18+1 idag och ser ut såhär (ursäkta fuloutfiten).

Vecka 20+5 när bilderna nedan togs i förra veckan. Tydligen har jag också en stor mage då folk tror att jag är i 7e månaden snarare än 5e. Eller så har de ingen koll. Eftersom jag är rätt kort (1,60) och överkroppen inte har så mycket plats uppåt/neråt eller bakåt så antar jag att livmodern måste synas mer framåt Flört

• HepaticaNobilis
    nonameleft skrev 2015-12-16 11:40:11 följande:

Vecka 20+5 när bilderna nedan togs i förra veckan. Tydligen har jag också en stor mage då folk tror att jag är i 7e månaden snarare än 5e. Eller så har de ingen koll. Eftersom jag är rätt kort (1,60) och överkroppen inte har så mycket plats uppåt/neråt eller bakåt så antar jag att livmodern måste synas mer framåt 

Jag är också 160 så det är kanske därför då:) Med första barnet var jag inte så stor, här är jag dagen före förlossningen. Men det är kanske för att det är andra barnet även fast det är nästan nio år sedan jag var gravid är sist:)
Svar på tråden Majbebisar 2016