• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • HepaticaNobilis

Jag har gått upp 5,5 kg hittills, 24+2 idag. Vägde 55 kg till 160 cm innan. Min blivande man (han friade förra helgen!!) har dock gått upp 10-12 kg tror jag^^

Vi står mitt i flytt, nästa helg ska vi byta lägenhet. Jag försöker packa under dagarna men jag får sammandragningar hela tiden :/ Även om det inte är farligt så gör det ju ont!

Två olika bm har sagt att den här bebisen kommer att komma lite tidigt och att jag ska vara beredd på det. Jag känner bara att nu när de sagt så, kommer jag gå över tiden två veckor... :p

Jag har börjat sova bättre! Hur är det för er andra? Jag äter förvisso citodon för smärtan i fogarna så det hjälper ju mycket. Men jag behöver inte gå upp och kissa så ofta längre:)

• nonameleft

Hej alla tjejer!

Hur mår ni?

Gick in i 3e trimestern igår så nedräkningen har börjat officiellt. Glad

Min lilla tjej är b
    åde väldigt livlig och stark. Ibland gör det riktigt ont när hon sparkar. Ha ha.

Är s
    å nyfiken så att jag nästan spricker på att träffa henne och se hur hon är till personligheten  och hur hon ser ut. Har ju visserligen 3D-bilder från december men alla bebisar ser väl mer eller mindre likadana ut på dem. 

• Randig

jo då, sparkarna känns ganska bra ibland nu:) Ibland sätter han in rejäla kickar på revbenen. Är i vecka 27 nu och det är mindre än 100 dagar kvar till BF :o Tiden har gått rätt fort ändå!

Har ni också problem med att maten nästan kommer upp i stupen igen när ni ätit? Speciellt på kvällarna! kan inte ligga ner då X( Äter Losec också för annars har jag halsbränna konstant.

• nonameleft
    Randig skrev 2016-01-29 14:21:42 följande:

jo då, sparkarna känns ganska bra ibland nu:) Ibland sätter han in rejäla kickar på revbenen. Är i vecka 27 nu och det är mindre än 100 dagar kvar till BF :o Tiden har gått rätt fort ändå!

Har ni också problem med att maten nästan kommer upp i stupen igen när ni ätit? Speciellt på kvällarna! kan inte ligga ner då X( Äter Losec också för annars har jag halsbränna konstant.

Inga sura uppstötningar men däremot så har jag platsbrist för lungorna kvällstid FlörtKänns som att magen liksom trycker mot lungorna efter jag har ätit middag så det blir rätt tungt att andas.

För övrigt har jag mage som mer ser ut som vecka 38 än 28 s
    å att knyta skorna och raka benen är redan väldigt besvärligt. Folk tror att jag ska föda imorgon typ och när jag var på gymmet igår var det en person som undrade om jag verkligen ska anstränga mig så mycket när jag ska föda så snart. Han var orolig att jag skulle föda på gymmet Skrattande
  • Randig
    nonameleft skrev 2016-01-29 15:03:06 följande:
    Inga sura uppstötningar men däremot så har jag platsbrist för lungorna kvällstid FlörtKänns som att magen liksom trycker mot lungorna efter jag har ätit middag så det blir rätt tungt att andas.

För övrigt har jag mage som mer ser ut som vecka 38 än 28 så att knyta skorna och raka benen är redan väldigt besvärligt. Folk tror att jag ska föda imorgon typ och när jag var på gymmet igår var det en person som undrade om jag verkligen ska anstränga mig så mycket när jag ska föda så snart. Han var orolig att jag skulle föda på gymmet Skrattande
    He he:) Ja jag är också mycket större denna graviditeten än första:) Ser snarare ut som närmare 35 eller mer. Undrar hur man kommer se ut när man är väl är i vecka 38-40? herre gud.
  • mom2be

Känner mig också gigantiskt stor för v. 26. Svårt att få luft ibland. Gått upp 11 kg. Mer än jag gick upp hela graviditeten med första

• HepaticaNobilis

Jag har prematura värkar och går på bricanyl.. Går på täta kontroller för att se att han håller sig därinne, 25+0 idag så minst 10 veckor till vill vi ha honom i magen!

Så det är att ta det luuugnt, svårt när vi är mitt i flytt!

Roligt att vi kommit en bit på väg nu! Vår bebis sparkar hela nätterna, hoppas att sömnrytmen hinner ändras tills han kommer ut;)

• Randig
    HepaticaNobilis skrev 2016-01-29 22:13:02 följande:

Jag har prematura värkar och går på bricanyl.. Går på täta kontroller för att se att han håller sig därinne, 25+0 idag så minst 10 veckor till vill vi ha honom i magen!

Så det är att ta det luuugnt, svårt när vi är mitt i flytt!

Roligt att vi kommit en bit på väg nu! Vår bebis sparkar hela nätterna, hoppas att sömnrytmen hinner ändras tills han kommer ut;)

Uch, vad läskigt:/ Har en del bekanta som fått sina bebisar för tidigt. Ett par fick sin flicka i just vecka 25 någon gång. Det var tufft för dem. Men idag är flickan hemma och mår bra.

Du får be andra flytta alla saker och låt helst bli att vara där alls och packa upp:) Blir lätt att man blir för involverad annars:)
  • MiaMaddikken

Det lutar åt en Milian här! Men undrar om det finns någon grupp här på FL med BF april maj eller juni i Göteborg?

• fair

Hej hej!

Jag har inte skrivit på evigheter så tänkte bara uppdatera om läget och samtidigt ställa en fråga.

Är i vecka 25+3 idag, har gått upp ca 5,5 kg (har inte riktigt koll). Mår bra förutom lite halsbränna, hjärtklappning som kommer och går samt foglossning så fort jag jobbar (har ett fysiskt krävande jobb och fått beviljat gravid penning from 15/3). Är konstant snorig/ tät i näsan så jag snarkar massor också. .. bebis rör sig olika varje dag. Ibland är han vaken långa perioder, ibland har han "vilodagar" så han är lugnare.

Jag och min man diskuterar massor ang namn. Eller mest är det jag som kommer med förslag men vi kan inte komma överens om något! Vi får se om vi kommer fram till något innan förlossningen! =P

Och så till frågan. Har någon av er varit med om åderbråck på blygdläpparna? Jag har fått ett stort på ena som smärtar ordentligt. Min bm ringer i morgon och då ska jag fråga henne om det...

Svar på tråden Majbebisar 2016