• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nonameleft
    lamiette skrev 2016-02-08 09:56:12 följande:

Åh, jag vill så gärna bara kunna glädjas och längta efter bebisen, men vid RUL fick vi indikationer på förstorade inre organ. Uppföljningar har varit ok och bebisen verkar må bra så vi har slappnat av i det och tänkt att de kollar det efter förlossningen. Men så, inatt, började jag blöda. Jag fick besked att avvakta hemma. Har inga sammandragningar men blöder fortfarande så nu är jag på sjukhuset. Är i v 26+6 så bebisen behöver absolut mer tid i magen. Kan inte göra annat än att vänta och hoppas. Jobbigt!

Usch så jobbigt! Håller tummarna för att allt går bra för er {#emotions_dlg.flower}
  • Allies
    lamiette skrev 2016-02-08 09:56:12 följande:

Åh, jag vill så gärna bara kunna glädjas och längta efter bebisen, men vid RUL fick vi indikationer på förstorade inre organ. Uppföljningar har varit ok och bebisen verkar må bra så vi har slappnat av i det och tänkt att de kollar det efter förlossningen. Men så, inatt, började jag blöda. Jag fick besked att avvakta hemma. Har inga sammandragningar men blöder fortfarande så nu är jag på sjukhuset. Är i v 26+6 så bebisen behöver absolut mer tid i magen. Kan inte göra annat än att vänta och hoppas. Jobbigt!

Fy vad jobbigt! Hoppas verkligen att allt går bra. Men jag fattar inte hur de kan säga till dig att avvakta hemma???? ???? De borde ju vilja ha in dig asap för att kontrollera hur allt står till hos bebisen!!!!
  • lamiette

Hemma igen. Bebisen verkar må bra och blödningen har övergått i brunröd. Läkaren kollade moderkaka och livmodertapp och det såg bra ut så troligtvis har ett blodkärl brustit någonstans. Hoppas det slutar blöda iaf för jag är så rädd för missfall (har haft det tidigare (dock aldrig i så har sen graviditet) och då har just blödning varit första tecknet). Inatt hoppas jag få sova och så håller jag tummarna för morgondagen. Tack för stöd och kram till er alla!

• Cherryay
    lamiette skrev 2016-02-08 22:08:50 följande:

Hemma igen. Bebisen verkar må bra och blödningen har övergått i brunröd. Läkaren kollade moderkaka och livmodertapp och det såg bra ut så troligtvis har ett blodkärl brustit någonstans. Hoppas det slutar blöda iaf för jag är så rädd för missfall (har haft det tidigare (dock aldrig i så har sen graviditet) och då har just blödning varit första tecknet). Inatt hoppas jag få sova och så håller jag tummarna för morgondagen. Tack för stöd och kram till er alla!

Håller tummarna att allt går bra! Jag fick själv en blödning i v 28 med mitt första barn, förlorade så mycket blod att jag fick läggas in ett par dagar med blodtransfusion, men det gick bra. Moderkakan hade sjunkit ner för långt och höll på att släppa, så det blev sängläge resten av grav. men allt blod var bara ett par blodkärl i moderkakan som brustit iom att den sjunkit, sjukt att det kan blöda så mycket. Dottern kom som beräknat iaf och inga komplikationer som sagt :)

Mf är sjukt jobbigt och så fort det blöder sätter oron in, men det kan som sagt gå bra, behöver inte bli mf även om det blöder massor. Hoppas du kan slappna av och njuta igen snart <3
  • Randig

Skönt att blödningarna slutat Lamiette! Hoppas du slipper oroa dig, det tär på en.

Insåg idag när jag kollade min gravidkalender att idag är det exakt 80 dagar kvar till beräknad BF :0 Gud vad tiden gått fort ändå. Börjar bli lite nervös inför förlossningen, hoppas att den ska gå snabbare än första och gärna mindre smärtsam;) Hade velat ha det som den där 16 åringen man läst om i tidningar det senaste, hon som inte visste hon var gravid och födde en bebis i toan bara sådär. Smidig förlossning!

• HepaticaNobilis

Vad skönt att allt såg bra ut Lamiette! Här vill de att man åker in om man så bara känner sig orolig..!

Bifogar en magbild från idag på morgonen 26+4, tycker att den ser liten och nätter ut på förmiddagarna och stor och känns tung på kvällarna. Vet dock inte hur mycket som bara är en känsla;)

På mitt senaste besök hos bm hade jag väldigt lågt blodtryck, 90/60, och ett nytt blodvärde togs för att se om jag hade blodbrist. Det är en vecka sedan idag så jag antar att det inte var någon fara.

Idag är projektet att baka semelkladdkaka till familjen:)
  • ossie79

nu var det ett tag sedan jag skrev och idag var jag på mvc besök och fick äntligen höra hjärtljudet och det lät bra, hade gått upp 2 kg så det blir nog som med de andra två så går jag väl upp allt mellan 5-7 kg.  Ska skicka in ansöka om havandeskapspenning på 50 % så får man väl se om det går igenom, jobbar inom förskolan, så det blir väl blankt nej:(   

• Randig

Uch vad jag mår bläk idag X( 

Snuvig, ont i halsen och ont i fogar o kropp. Har sovit ganska kasst de senaste dagarna eftersom jag går upp typ 4-5 gånger per natt och kissar:( Blir jätte störd i sömnen av det! Finns det något man kan göra eller är det bara att gilla läget:(?

Som grädde på moset så är sambon lite oförstående dessutom-_- Suck. Han kan baka sitt barn själv tycker jag.

Skönt att bara få skriva av sig, även fast ni kanske inte ha några tips och råd:)

• emjh

Hej på er. Hoppas ni mår bra!

Jag har haft några riktigt tunga veckor. Min syster fick missfall och min pappa blev så dålig att vi trodde att han skulle dö. Efter 1½ veckas ångest fick han komma hem från sjukhuset och även om det inte är som innan känns det iaf lite bättre. 

Känns inte så bra att ha varit så förtvivlad, jag har verkligen varit nere på botten. Hoppas inte bebisen blivit allt för påverkad. 

Nu har jag en veckas föräldraledighet kvar och sedan börjar jag jobba igen, heltid i två månader. 

Vecka 27+5 idag och det går fort. Vi har mycket som måste fixas hemma och svårt att hinna med två vilda småttingar, men det är bara att sänka kraven, det behöver inte vara perfekt.

• nonameleft
    emjh skrev 2016-02-21 21:45:03 följande:

Hej på er. Hoppas ni mår bra!

Jag har haft några riktigt tunga veckor. Min syster fick missfall och min pappa blev så dålig att vi trodde att han skulle dö. Efter 1½ veckas ångest fick han komma hem från sjukhuset och även om det inte är som innan känns det iaf lite bättre. 

Känns inte så bra att ha varit så förtvivlad, jag har verkligen varit nere på botten. Hoppas inte bebisen blivit allt för påverkad. 

Nu har jag en veckas föräldraledighet kvar och sedan börjar jag jobba igen, heltid i två månader. 

Vecka 27+5 idag och det går fort. Vi har mycket som måste fixas hemma och svårt att hinna med två vilda småttingar, men det är bara att sänka kraven, det behöver inte vara perfekt.

Usch vad jobbigt för dig. Skönt dock att din pappa fått komma hem. Hoppas han blir riktigt bra. 

Skickar varma tankar till dig.{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Majbebisar 2016