lamiette skrev 2016-02-08 22:08:50 följande:
Hemma igen. Bebisen verkar må bra och blödningen har övergått i brunröd. Läkaren kollade moderkaka och livmodertapp och det såg bra ut så troligtvis har ett blodkärl brustit någonstans. Hoppas det slutar blöda iaf för jag är så rädd för missfall (har haft det tidigare (dock aldrig i så har sen graviditet) och då har just blödning varit första tecknet). Inatt hoppas jag få sova och så håller jag tummarna för morgondagen. Tack för stöd och kram till er alla!
Håller tummarna att allt går bra! Jag fick själv en blödning i v 28 med mitt första barn, förlorade så mycket blod att jag fick läggas in ett par dagar med blodtransfusion, men det gick bra. Moderkakan hade sjunkit ner för långt och höll på att släppa, så det blev sängläge resten av grav. men allt blod var bara ett par blodkärl i moderkakan som brustit iom att den sjunkit, sjukt att det kan blöda så mycket. Dottern kom som beräknat iaf och inga komplikationer som sagt :)
Mf är sjukt jobbigt och så fort det blöder sätter oron in, men det kan som sagt gå bra, behöver inte bli mf även om det blöder massor. Hoppas du kan slappna av och njuta igen snart <3