HepaticaNobilis skrev 2016-03-04 15:35:23 följande:
Hur är det med organen och det på bebisen nu lamiette? Mitt sf mått är också för litet, hade bara ökat 1 cm på 4 veckor men tillväxt ulet såg bra ut.
De tror att min bebis kommer tidigt också, men nu känns det ändå helt okej, har gått 30 fulla veckor idag. Men det vore ju toppen om våra små vill stanna till 37 fulla veckor så de är helt färdiga <3
Vi har allt vi behöver nu förutom blöjor, amningsinlägg och såna "fylla på saker" men det går snabbt och lätt att införskaffa på närmsta mataffär:)
Tänker ni mycket på förlossningen? Jag känner mig rätt avslappnad, ut kommer den hur som helst;) Min sambo är därimot väldigt nervös.. Det är hans första barn och mitt andra. Jag har satt honom på uppgiften om att skriva lite anteckningar under förlossning under tiden, hur det går och hur han och jag upplever det just då för det glömmer man sen. Kul att ha mer än den rent medicinska rapporten tänker jag. Och så har han något att fysiskt göra ;)
Jodå, njurarna är fortfarande för stora och växer lever mm som också var stora verkade ok i uppföljningen. Det är troligt att det blir operation pga njurarna när bebisen är född. Ev blir det snitt om bebisen blir ansträngd.
Jag är inte orolig för förlossningen egentligen men ett snitt är jag inte sugen på och det känner jag mig mer orolig för. Min sambo är lugn som en filbunke - på gott och ont. Sonen föddes 45 min efter att vi kom in på sjukhuset så han får gärna vara lite mer alert denna gången... Jag vill inte föda i bilen eller på parkeringen.