• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Krickelin med Naemi

Jag har sk störtförlossningar och vill inte ha någon smärtlindring, hatar lustgas som de försökte tvinga på mig med tvåan. Första barnet tog totalt 4h. På förlossningen sa de till mig att jag inte skulle komma in för min enda konstanta värk måste vara falsk. Förstagångsföderskor tar lååångtid på sig. Slutade med att jag fick krystvärkar i min säng och fick åka ambulans . Toppen förlossning. Fick hålla emot rätt många krystvärkar innan jag fick föda fram henne.

Nr två blev igångsatt pga att jag föder för fort och smygöppnar mig till 5-6cm veckor innan. Tog 2h från håltagning men bara 30min värkar. Det var panikartad känsla över den snabba förlossningen men gick fint. Fick hålla emot 3krystvärkar för att kroppan skulle hänga med sen kom han.

Trean startade de mer än en v innan bf för att jag inte skulle ha riktigt så snabb fl. Tog 4h totalt varav ca 2h med värkar och 2st krystvärkar.

I februari ska jag träffa läkaren och bestämma igångsättningsdatum. Jag älskar att föda barn. Det är så coolt!

• Chreool

Namnhjälp? verkar vara en liten tjej som ska få ett namn. Så nu känns det bara så svårt att hitta ett fint namn. Freja, Ronja, Hilde är mina favoriter. Sambon gillar Lee (Li) kanske jag också gör, har inte riktigt känt efter än

• Ananass
    HepaticaNobilis skrev 2016-01-11 17:47:55 följande:

Elis står högst upp på vår favoritlista! Sen kommer Thor för mig och Viking för sambon (Viking är ett släktnamn på hans sida och sambon heter det i mellannamn). Men det blir nog en Elis, passar med storebror som heter Isak tycker jag:) En hård och en mjuk;)

På min sambons sida är alla barn pojkar (7 och vår blir nummer 8) så där var det väl resignerad suck när könet avslöjades. Men barnet är så önskat så önskat av alla där, de trodde aldrig att min sambo skulle bli pappa då han sagt att han inte vill ha barn i alla år (om han inte träffade RÄTT tjej). Så träffade han mig^^ Vi firar ett år tillsammans (kände varandra sedan tidigare men inte setts på många år) i februari och lilla sprattel kommer nu i maj på hans initiativ :) Så lyckliga!

Jag är ganska glad att det blir en pojke, en flicka hade blivit så gäääsligt bortskämd av farfar;) Men för min del spelar det ingen roll alls egentligen!

Riktigt balla namn! Älskar sånna "vikinga-namn". Om vi skulle fått en pojke skulle han fått heta antingen Roine eller Carolus, förhoppningsvis så kommer där en pojke också en dag! :D
  • Ananass
    Chreool skrev 2016-01-12 16:39:33 följande:

Namnhjälp? verkar vara en liten tjej som ska få ett namn. Så nu känns det bara så svårt att hitta ett fint namn. Freja, Ronja, Hilde är mina favoriter. Sambon gillar Lee (Li) kanske jag också gör, har inte riktigt känt efter än

Lee är riktigt fint på en flicka :) vi har också med det på vår lista. vi väntar också en flicka och på vår topp låg först Charlie eller Kim, men Charlie heter min sambos kusins son och Kim heter min systers man. Så vi har också svårt att hitta, vi har väl smakat lite på Lydia eller Maj (hehe) men det är svårt! :) tidigare har jag gillat namn som Tova, Tea, Tilda, men inget av dem känns särskilt bra längre! :P
  • emjh
    Chreool skrev 2016-01-12 16:39:33 följande:

Det svåraste är att bestämma ett namn innan tycker jag. Vi har i båda fallen behövt träffa barnen innan vi kunnat ta ett beslut. 

Dottern hette först Greta i ett par dagar, sedan provade vi med Ingrid (vi är lite filmnördar så vi hade Garbo och Bergman i tankarna) men det funkade inte alls. Det kom inte naturligt. Så det blev Sofia. :) Eller Fia som hon oftast får heta. 

Sonen var så svår att han fick dubbelnamn (plus två mellannamn). Utan att jag tänkt på det visade det sig att han fått alla pojknamn i min farfars syskonskara. Glad
  • Chreool
    Ananass skrev 2016-01-12 19:23:15 följande:
    Lee är riktigt fint på en flicka :) vi har också med det på vår lista. vi väntar också en flicka och på vår topp låg först Charlie eller Kim, men Charlie heter min sambos kusins son och Kim heter min systers man. Så vi har också svårt att hitta, vi har väl smakat lite på Lydia eller Maj (hehe) men det är svårt! :) tidigare har jag gillat namn som Tova, Tea, Tilda, men inget av dem känns särskilt bra längre! :P
    Ja Lee är nog väldigt fint, bara att det känns konstigt när jag aldrig haft det i tankarna :) jag älskar att klura på namn men känns som att jag fastnar.. Är väldigt öppen för förslag men man har ju sina favoriter :)
  • Chreool
    emjh skrev 2016-01-12 20:06:27 följande:
    Det svåraste är att bestämma ett namn innan tycker jag. Vi har i båda fallen behövt träffa barnen innan vi kunnat ta ett beslut. 

Dottern hette först Greta i ett par dagar, sedan provade vi med Ingrid (vi är lite filmnördar så vi hade Garbo och Bergman i tankarna) men det funkade inte alls. Det kom inte naturligt. Så det blev Sofia. :) Eller Fia som hon oftast får heta. 

Sonen var så svår att han fick dubbelnamn (plus två mellannamn). Utan att jag tänkt på det visade det sig att han fått alla pojknamn i min farfars syskonskara. Glad
    Ja det är helt sant det du säger kan jag tänka mig. Att man behöver "prova på" lite innan. Just därför vill jag ha några namn på lager så man kan testa me dem innan man flaxar iväg till något man inte alls tänkt sig. Nog för att det också kan vara roligt men roligt är det att spåna, dock lite tråkigare då man inte är helt överens om namnen..
  • mom2be

Kan vara så olika med förlossningar... Min första var en 50 timmars mardrömsförlossning. Andra gick snabbt! Lite småvärkar hemma och så gick vattnet. Ilfart till sjukhuset och en timme senare var nr 2 född. Ett missfall mellan de båda men vet inte om det spelar någon roll.

• nonameleft
    mom2be skrev 2016-01-13 20:54:31 följande:

Kan vara så olika med förlossningar... Min första var en 50 timmars mardrömsförlossning. Andra gick snabbt! Lite småvärkar hemma och så gick vattnet. Ilfart till sjukhuset och en timme senare var nr 2 född. Ett missfall mellan de båda men vet inte om det spelar någon roll.

Oj, ja det var verkligen skillnad! 50 timmar låter ju onekligen som en mardröm!!
  • MiaMaddikken

Hjälp med pojknamn! ????

Vi har fått reda på att vi väntar en pojk. Jag älskar namnet Julian men min man hatar det. Jag kan även tänka mig Elian och Leonel men dem gillar han inte heller. Det enda namnet han kan tänka sig är Maxmilian. Men det gillar inte jag???? vi kommer aldrig komma överens???? har ni några förslag? Jag gillar mjuka namn som dem ovan. Inga R eller K tex????

Svar på tråden Majbebisar 2016