• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nonameleft
    emjh skrev 2016-03-08 21:29:56 följande:

Jag hade förlossningsbrev första gången men jag vet inte om de ens läste det. Andra gången struntade jag i det och jag kommer inte att ha det nu heller. 
    Jag vet att jag vill ha lustgas och inget annat. Glad

Nu undrar jag en sak... jag har idag känt ett väldigt tryck nedåt och en väldig sveda i vad som känns som inne i slidan. Någon annan som känt lika? Kan inte minnas att jag känt likadant så tidigt förut...?  (Det svider inte pga svamp, det är en helt annan känsla, liksom långt inne). 

Jag började jobba (heltid) första mars och har haft jättespänd mage varje dag sedan dess. Ont och illamående. Ser stjärnor ibland. :/  Ska på akupunktur hos min bm imorgon så jag ska prata lite med henne då. 

Hej alla fina väntande mammor Glad

@emjh Jag har haft samma känsla med sveda sedan nästan 2 veckor tillbaka då tjejen vände sig med huvudet nedåt och ibland liksom trycker på. Det är inte konstant men kommer då och då under dagen/natten. Inget att oroa sig för skulle jag säga. 

Går in i vecka 34 imorgon och har inte ens börjat fundera på att packa BB-väskan. Eftersom man stannar minst 3 nätter på BB här i Frankrike behövs dock ganska många ombyten. 

N
    ågra snacks eller dricka inför förlossningen är bara att glömma här tyvärr. Tungan ute Man får varken mat eller dryck (inte ens vatten) från det att man kommit över tröskeln till BB och till dess att bebisen kommit ut. Detta utifall att de skulle behöva göra akut kejsarsnitt/operation och man då måste ha tom mage ifall man ska sövas. Min förra förlossning kom jag in till BB vid halv nio på morgonen. Födde sedan kl 19.15 på kvällen - cirka ett dygn efter senaste måltiden. Vill dock minnas att man får dropp i alla fall. 
  • gr0

Hej! Jag har hängt i junibebistråden innan men efter RUL fick jag bf 29 maj och idag hittade jag äntligen den här tråden och märkte att det var lite skönare att läsa om de som ligger lite före än att alla ligger några veckor efter.

Jag är 35 år, bor i Göteborg och väntar första barnet. Hade två missfall (MA) förra året har inte vågat tro att detta ska gå vägen riktigt tills för nån månad sen. Men nu har jag en ganska aktiv bebis i magen som jag fick se senast i måndags då jag åkte in på koll för ihållande sammandragningar. Jag brukar ha tokbra immunförsvar men den här senaste veckan blev jag först magsjuk och sen förkyld med hosta, det var nog det som frestade på magen lite.

• NessaS
    gr0 skrev 2016-03-09 14:11:22 följande:

Hej! Jag har hängt i junibebistråden innan men efter RUL fick jag bf 29 maj och idag hittade jag äntligen den här tråden och märkte att det var lite skönare att läsa om de som ligger lite före än att alla ligger några veckor efter.

Jag är 35 år, bor i Göteborg och väntar första barnet. Hade två missfall (MA) förra året har inte vågat tro att detta ska gå vägen riktigt tills för nån månad sen. Men nu har jag en ganska aktiv bebis i magen som jag fick se senast i måndags då jag åkte in på koll för ihållande sammandragningar. Jag brukar ha tokbra immunförsvar men den här senaste veckan blev jag först magsjuk och sen förkyld med hosta, det var nog det som frestade på magen lite.

Välkommen!! 
  • NessaS

Någon som har fått foglossning? Jag har riiiiiktigt ont när jag vaknar under natten och på morgonen. Håller i sig under förmiddagen så jag har inte varit på jobbet igår, idag och lär inte gå dit imorgon heller. Bälte funkar inte då man inte ska ha det när man sover. Alvedon hjälper inte ett dugg...Vad kan man mer göra? Någon som har tips?

• Randig
    NessaS skrev 2016-03-09 19:06:48 följande:

Någon som har fått foglossning? Jag har riiiiiktigt ont när jag vaknar under natten och på morgonen. Håller i sig under förmiddagen så jag har inte varit på jobbet igår, idag och lär inte gå dit imorgon heller. Bälte funkar inte då man inte ska ha det när man sover. Alvedon hjälper inte ett dugg...Vad kan man mer göra? Någon som har tips?

Har du kuddar och bultar upp med? Jag måste ha en som stör för magen och en mellan benen, annars får jag också ont.
  • ossie79

jag blev i måndags sjukskriven på halvtid i 2 veckor pga utmattningsymtom, jobbar inom barnomsorgen och har en grupp 1-5åringar på 20 st det är så intensivt att jag i torsdags förra veckan kräktes. Men det känns så skönt att jobba halvtid och ska försöka bli det mars ut iaf, man får väl se vad försäkringskassan säger om det. Läkaren förvarnade mig om jag nu blir det mars ut att jag kanske inte får några pengar dom 2 veckorna som är kvar av mars, vet nån hur det funkar?

Jag har börjat  fundera på att packa väskan, men ska nog vänta ett par veckor till då jag bara är i vecka 28 än, och i detta landsting får man nu bara stanna 1 natt om allt är ok med bebisen och mig. Förlossningsbrev skriver jag nog inte denna gången då båda mina andra förlossningar har gått så fort och jag vill inte ha någon smärtlindring om det inte behövs. 

• Nini

Hej alla

Helt ny här har BF 22 maj enligt ul, andra barnet för oss. Har ett litet yrväder på 11 månader så vi kommer få fullt upp till sommaren förutom lite foglossning och extrem trötthet emellanåt (inte så konstigt med småbarn och jobba heltid) så mår jag än sålänge jätte bra.... längtar så till maj <3

• Krickelin med Naemi
    Nini skrev 2016-03-10 14:09:09 följande:

Hej alla

Helt ny här har BF 22 maj enligt ul, andra barnet för oss. Har ett litet yrväder på 11 månader så vi kommer få fullt upp till sommaren förutom lite foglossning och extrem trötthet emellanåt (inte så konstigt med småbarn och jobba heltid) så mår jag än sålänge jätte bra.... längtar så till maj <3

Välkommen! Jag har oxå en liten hemma på 15mån. Fulltös hela tiden haha.
  • NessaS
    Randig skrev 2016-03-09 19:53:38 följande:

Har du kuddar och bultar upp med? Jag måste ha en som stör för magen och en mellan benen, annars får jag också ont.

Jag har det men hjälper inte då kudden är för mjuk för jag. Ont i höften när jag ligger på sidorna och ont i ryggen när jag ligger på rygg och att logga på mage är det inte ens en fråga om.

Idag har jag har ilningar längst ljumskarna. Vad innebär det?
  • Nini
    Krickelin med Naemi skrev 2016-03-10 14:13:11 följande:

Välkommen! Jag har oxå en liten hemma på 15mån. Fulltös hela tiden haha.

Hahaha jooo full fart på de små kommer bli spännande med två så små...

Fast alla som jag träffat på säger att ha barn tätt är det bästa de gjort och de som har 3 år emellan ser mest panikslagna ut hahaha får väl helt enkelt se
Svar på tråden Majbebisar 2016