• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Ferrum
    Loviedovie skrev 2015-09-24 22:03:46 följande:
    Ja jag bokade in det till vecka 12+? haha minns inte exakt. Det är så få tider kvar där jag ska göra det, så ville boka direkt. Känns lite nervöst då man är orolig för att nått ska gå fel innan dess, men går det åt skogen är det väl bara att avboka tänker jag.

När har du BF?
    Jag har inskrivning 14/10, jag antar att jag får lämna blodprovet då och få tid för UL. Skönt att kunna se bebisen igen om några veckor, annars blir det lång väntan till RUL.
    Jag har BF 9/5, när har du?
  • emjh

Jag är verkligen dunderförkyld, skyller på lilla bebben för varje graviditet har jag blivit jättesjuk. Jag har ganska taskigt immunförsvar i vanliga fall och det blir ännu sämre när jag är gravid. Blää

Vi ska ha ettårskalas för sonen på lördag och jag har velat hela kvällen om vi ska ställa in eller ej, men vi kör ändå. Jag har varit sjuk hela veckan så jag tror inte jag smittar, det är mer frågan om man orkar. Men det blir bara delar av familjen (ändå ca 15 pers) och det blir väldigt enkelt, färdigköpt tårta & kaffe. Glad

• anas998

Inatt fick jag en liten blödning :(
    Jag vaknade vid 3 för att gå på toa och när jag reste mig kände jag det. På toa såg jag att det fanns en fläck i trosan och det kom lite på pappret men sen har det inte kommit mer och jag har inte mer ont än vad jag känner i vanliga fall.

Men detta är ganska vanligt va? Inget att oroa sig för? Har mailat bm men det kan ju ta tid innan hon svarar.

• almasmamma
    anas998 skrev 2015-09-25 06:44:13 följande:

Inatt fick jag en liten blödning :(
    Jag vaknade vid 3 för att gå på toa och när jag reste mig kände jag det. På toa såg jag att det fanns en fläck i trosan och det kom lite på pappret men sen har det inte kommit mer och jag har inte mer ont än vad jag känner i vanliga fall.

Men detta är ganska vanligt va? Inget att oroa sig för? Har mailat bm men det kan ju ta tid innan hon svarar.

Håller tummarna för dej anas, det behöver verkligen inte vara nån fara men man blir ju så galet orolig när det blöder :/. Det kan ju vara sköra slemhinnor i bästa fall
  • Snelson

Har ni varit med om att symtomen försvinner? Sedan två dagar har allt försvunnit, illamående, ömma bröst, tröttheten... Är i v 6+6 idag. Måste jag vara orolig över missfall eller MA eller har ni upplevt detta tidigare och det sen har visats sig att allt är bra?

• almasmamma

Om allt vill sej väl nu och jag inte får fler blödningar/stark smärta så åker vi till Rhodos en vecka på onsdag. Har ni några tips till mej vad jag bör tänka på?
    Frågade läkaren i falun på kliniken om det var ok att bada och det var det om jag inte låg i vattnet timmar i sträckGlad Bör man undvika nåt i matväg? 
    Lite pirrigt eftersom det bara är jag och min dotter som åker, vore hemskt om nåt hände så man behöver sjukvård där nere.....

• EmPe
    Snelson skrev 2015-09-25 08:45:47 följande:

Har ni varit med om att symtomen försvinner? Sedan två dagar har allt försvunnit, illamående, ömma bröst, tröttheten... Är i v 6+6 idag. Måste jag vara orolig över missfall eller MA eller har ni upplevt detta tidigare och det sen har visats sig att allt är bra?

Förstår din oro, jag hade känt likadant! Har ingen egen erfarenhet men senast igår sa min bm att symptom kan komma och gå. Har du någon tid bokad för ul? Du kan ju även ta ett gravtest för att se om det fortfarande är starkt eller om det blivit svagare. Lycka till<3
  • Allies
    Snelson skrev 2015-09-25 08:45:47 följande:

Förstår din oro, om jag hade varit du skulle jag ha ringt in till k.k. och bett om att få komma in och göra ett vul. Jag har dock hört många här på fl som har haft symtom som kommit och gått och att det varit helt normalt. Kram! 
  • Snelson
    Allies skrev 2015-09-25 10:45:45 följande:

Förstår din oro, om jag hade varit du skulle jag ha ringt in till k.k. och bett om att få komma in och göra ett vul. Jag har dock hört många här på fl som har haft symtom som kommit och gått och att det varit helt normalt. Kram! 

Tack! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Tror jag ska ta ett nytt test imorgon och se om jag ser nån skillnad mot innan. Tråkigt att det är fredag också, så typiskt att allt blir akuttider isåfall.
Svar på tråden Majbebisar 2016