• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 13:18:53 följande:

Skitsnack, dom stänger gränser och lämnar Schengen, så den vägen stängs för papperslösa lyxasylanter.

Har man papper i ordning däremot vilket dom flesta av dom inte har så får man kanske komma in.

Situationen i Syrien? Nu får du verkligen lägga ner med ditt skitsnack, över hälften som kommer hit nu har inget med Syrien att göra eller krig överhuvudtaget, mer än konflikter dom för med sig.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asylsokande---de-storsta-landerna.html

Vad som händer när man låter för många muslimer klumpa ihop sig på ett och samma plats behöver jag vä'l inte länka till, så pass i förnekelse kan inte ens du vara, en mer långsiktig problem är att vi själva blir åsidosatta om detta tillåts att pågå

www.svt.se/nyheter/orb-n-migrantvagen-ett-hot-mot-hela-europa

Ja det finns en frågeställning i det inlägget, efter vi har släppt in dom och konflikten fortsätter, vems sida ska vi ta?

I det aktuella fallet, eftersom det inte finns bara krigsflyktingar som du och många med dig brukar klumpa ihop dom till utan två hatiska grupperingar som vill inget mer än att döda dom andra så, kurder eller turkar?

Så du menar att varenda tidning, som raporterat det jag skriver ljuger? Tyskland ska inte stänga gränserna, varför hittar du på något sådant?

Och jag upprepar; hade det handlat om bidragen, varför kom de då inte tidigare?

Du missade kanske att diagramet från Migrationsverket du visar gällde t.o.m augusti i år, om du istället tittar på diagramet en bit ovanför där du hittade den du länkade till så finns denna;

Fint exempel du hänvisar till i din sista artikel också.. www.svd.se/sjostedt-sverige-borde-ta-ledningen-i-att-napsa-ungern
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 14:02:02 följande:

Dom har redan stängt gränserna, att införa passkontroll för att bromsa inflödet kan inte längre räknas till att ha öppna gränser som vi alla hade i eu tills nyligen.

Sen att du vill kalla det annat förändrar inget, Tyskland börjar få nock.

Varför kom dom inte tidigare? Har du missat att Sverige har dragits med massinvandring dom senaste åren?

Varför dom kommer i horder nu däremot kan man spekulera om, dom flesta vill till bidrag, hur många av dom är på väg hit med annan agenda vet gudar bara.

Att vi har fått ryktet som värdens mest naiva land kommer vi heller inte ifrån vilket ökar bara invällandet.

Kanske fattar dom att det finns endast så mycket bidrag att få och den som kommer sist blir utan?

Jaha, så du viftar bort statistik från Migrationsverket och ersätter den med annan statistik från Migrationsverket som säger exakt samma sak jag har sagt, är du smått förivrad?

Vad nån sjuklövermupp säger till media bryr jag mig inte om, har i princip slutat ta dom på allvar sen vidrig propaganda började spridas runt om i media där man exploaterar döda barn för egen vinning, vad det nu kan vara.

Varför blir jag inte förvånad att du bemötte inget av det väsentliga i mitt inlägg och bara kräker ur dig skit som ofta inte ens berör det du citerar.

Vi kan testa igen för det verkar som den posten var så pass obekväm för dig att du valde att selektivt inte ens kräka ur dig ovidkommande skit med en citat utan missade helt att citera.

"? De inre gränskontrollerna kommer inte att lösa alla problem. Men det ger oss mer tid och gör det möjligt att upprätta ordning och reda vid gränserna, sade Thomas de Maizière från Angela Merkels parti CDU, under en presskonferens i Berlin på söndagseftermiddagen"

mobil.dn.se/nyheter/varlden/tyskland-stanger-gransen/

Det är förjävligt att resten av EU inte tar ansvar tillsammans med Tyskland och Sverige. 63.000 människor som anlänt i München bara senaste två veckorna, 10.000 av dessa kom bara under lördagen. Det är självklart att det måste finnas någon form av kontroll av massorna som väller in, det förstår ju vem som helst.

Det som avses med att "stänga" är att det var öppen väg rakt in i Tyskland där förut. Nu kommer det stängas igen så att de effektivare ska få kontroll och kunna påbörja handläggning av de flyktingar som anländer.

Diagrammet jag la upp visar ökningen i antalet flyktingar som har med Syrien att göra. Vänta tills årsskiftet ska du se att de kommer utgöra majoriteten av de som sökt asyl under året.

Jag ignorerar ditt lilla känsloutbrott i slutet. Värst vad många känsliga typer det dyker upp i denna tråden.. Man skulle kunna tro att du och anonym(vänster) har kollektiv pms.. Ni använder ju t.o.m samma typ av uttryck..
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 14:46:13 följande:

Det hade räckt med, ja du har rätt, sorry *facepalm*

Jag spekulerar inte i framtid, jag visar vad som händer, och här hade också ja du har rätt sorry varit tillräckligt framför att slösa bort utryme på att skriva om det jag redan har postat.

Ja du ignorerar det mesta som inte kan bemötas, så långt är vi nog alla med.

Patetiskt vad detta är, total ignorans med lite härskartekniker.

Jag förstår inte riktigt vad du vill framföra..? Lugn och fin istället, djupt andetag, och så kan du prova igen. Försök få det lite sammanhängande också..
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-09-14 14:55:55 följande:

Förvänta dig inte för mycket nu :)

Sant..

Vi får se hur det går denna gången.
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 15:21:19 följande:

Så är man skelögd då hoppar ögonen åt olika håll och man har alltså svårt att läsa en vanlig text? Bra försök men detta var ett tydligt hån om att skelögda inte kan läsa och nu kan de även sålla sig till gruppen som gör grava missuppfattningar....

Den där fina människosynen din är återkommande....

I övrigt, gäsp....

Det var ironi på hög nivå, jag kanske själv är skelögd, det vet ju inte du.

Nåja vi vet ju båda två varför du får ihop det som du gör..

• todo nada
    Dasking skrev 2015-09-14 15:25:42 följande:

Vad det är trist med statistik och diskussioner om detta. Varför inte diskutera lite mjuka saker istället.

Det är ju uppenbart att man måste lära sig svenska för att bo här. Hur ska vi ställa oss till att många av dessa människor kommer från kulturer där kvinnan ofta har en mycket svag ställning. En nivå som vi i Sverige ser som helt oacceptabel. Är jämställdhet något man ska ordna kvällskurser i kanske? 

Allvarligt talat så ger jag inte mycket för män i lakan med sina 3 fruar i släptåg.

Vi har säkert både pengar och plats att rädda livet på de människor som behöver det men vissa saker går inte att lösa med pengar och öppet hjärta.

Ja, språket är ju en förutsättning för att kunna integrera lättare i samhället. Tycker det varierar mycket, jag känner människor som bott här i 20 år där svenskan inte sitter riktigt ännu, och andra som på 6 månader lärt sig språket nästan flytande.

Av de muslimer jag känner personligen är ingen av kvinnorna kuvade alls.. Tvärt om skulle jag vilja påstå. Flera av männen har fått skärpa upp sig sedan de kom hit, eftersom här i Sverge är det jäjämnställt och det anser dessa att man ska anpassa sig till. En av mina vänner skrattade gott åt sin man en dag när han kom hem efter en heldag med tre barn själv på ett lekland, "welcome to my world" som hon sa.

Bakåtsträvare finns det alltid inom alla kategorier, men jag tror faktiskt att de flesta vill anpassa sig till det svenska levnadssättet. Fast det innebär ju heller inte att de ska glömma vilka de är, och var de kom ifrån, men jag tycker ändå att många hittat en bra balans på den punkten.
  • todo nada
    Tom Araya skrev 2015-09-14 16:47:24 följande:

Jo, så är det nog, men det finns ändå många som har det svårare med svensk kultur, det går inte att förneka.

Nejdå, bakåtsträvare finns det äverallt som sagt.
  • todo nada
    Dasking skrev 2015-09-14 18:42:47 följande:

Ja, det finns ju träbockar överallt. Tråden handlar ju om man tänker rösta på SD eller inte. Mitt problem är att man just förväntas att vara en sådan väljare bara för man ifrågasätter vissa kulturers människosyn. Jag tycker det liksom ingår i ett fritt demokratiskt samhälle att vara kritisk till att kvinnor har en lägre status än män. Vi i Sverige jobbar ju stenhårt för att alla ska känna sig delaktiga och inte kränkta. Man flyttar tex. skolavslutningar till andra lokaler än de som använts de senaste 50 åren så alla kan komma. Man fixar skolmat till alla som av religiösa skäl inte äter viss mat.

Det jag fiskar efter är att det finns delar i vissa kulturer som vi absolut inte ska anpassa oss efter. Detta vill jag kunna säga utan att bli kallad SD väljare.

Fast jag tycker nog inte att det du tar upp i inlägget är något rasistiskt. och jag tycker att det du tar upp är formulerat på ett bra, icke nedvärderande sätt.

Det är klart att det kräver en viss anpassning för att få det och fungera i ett land med helt annan kultur än den man kommer från. Tex, skulle jag tvingats fly till ett i huvudsak muslimskt land skulle jag inte vilja tvingas täcka mitt hår. Men, jag skulle å andra sidan också tänka på min klädsel och inte klä mig för utmanande. Anpassa sig efter kulturen helt enkelt till viss del, och hitta en balans med den kulturen man kommer ifrån.

Fast, är det så hemskt att inte ha skolavslutning i kyrkan och erbjuda anpassad mat i skolorna till muslimska barn? Ang kosten får ju allergiker och vegetarianer också specialkost.
  • todo nada

Ah, här är allt som vanligt ser jag.

Frustrerade främlingsfientliga anonyma själar som vrålar "mupp i drömbubbla" när vederbörande fick brallan verbalt nerdragen och pinsamhetskänslorna sköljde över..

Att det ska vara så besvärligt att hålla sig till sak.

• todo nada
    Smecker skrev 2015-09-20 10:41:26 följande:

Det är inspirerande att se hur Sverige sluter upp. Både för flyktingarna som anländer nu, och mot SD, ett rasistiskt parti med förflutet i nynazismen. Det är underbart hur Sverige-vänner förenar sig över partigränser för att marginalisera och hålla rasisterna utanför inflytande i svensk politik.

Det finns inget annat alternativ.

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!