• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

SpanskaFlugan skrev 2015-09-11 14:06:42 följande:

Det var tydligen svårt att svara på det här, trots att jag tyckte frågan var så enkel... Men det kanske har att göra med var man har sina källor. Så, frågan var: var får ni i formationen att invandrare i Sverige får 10'000 kr i månaden? Och vilken sorts invandrare talar vi om, asylsökande, asylsökande som fått PUT, arbetskraftsinvandrare, anhöriginvandrare, papperslösa illegala flyktingar? Vilka får 10'000 kr i månaden och var hittar ni den informationen?

Bra fråga..

Jag kan inte få någon av dessa dagspenningar till 10 000:-/månad.

För en familj med flertal barn möjligtvis isf.

www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-mycket-pengar-fr-flyktingar/
  • todo nada
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-11 15:01:52 följande:

Kanske bättre att svara på frågorna rakt av

Bättre förmåner säger du..Hur tänker jag då? -  Jag tänker inget om det, har aldrig påstått att de har bättre förmåner (för jag vet inte) bara kom med en teori om vad duke menade.

Tycker jag 71 kr om dagen är mycket? -  Svårt att svara på, måste de även betala boendet med de pengarna? Och olika människor har olika behov av olika sorters konsumtion så om pengarna räcker är omöjligt att ha en uppfattning om, egentligen. Vet inte heller vad en flykting uppfattar som "mycket".

Om du menar att jag ska utgå från mig själv och mina behov när jag svarar på frågan så skulle det funka om det är så att boendet redan är betalt. Skulle inte tycka att det var "mycket" men det skulle funka för mig. Men ska jag betala även boende, nej då skulle det vara alldeles för lite.

Det ska täcka allt utöver boendet.

71 kr/dag blir 2160kr/månad, det ska bekosta alla utgifter utöver bostad. Allt från mat till medicin, transport, sjukvård, tandvård, mm.

Det går nog att överleva på om man vänder och vrider på varje krona. Men inte är det mycket. Bara i matkostnader så går ju det mesta åt kan jag tänka mig. Det är inte billigt att leva i Sverige.
  • todo nada
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-11 15:17:18 följande:

Ja, enda möjliga verkar vara om man är ensamstående med minst fyra barn och får så kallat etableringsstöd (vilket man får i Max två år). Men då verkar det totala bidraget vara på närmare 20'000 kr/månaden och då räknar man alla bidrag som även "vanliga" får som bostadsbidrag, barnbidrag, flerbarnstillägg, underhållsstöd osv. Och visst, 20'000 i månaden kanske låter mycket men att som ensamstående med fyra barn få allt att-göra-listan runt på 20'000 kr i månaden är tufft i Sverige.

Fast har de rätt till etableringsstöd direkt när de anlänt? 20 000kr för en vuxen och fyra barn är verkligen inte fett på något vis. Barn dessutom är en stor utgift, det vet alla som är föräldrar i dagens Sverige.
  • todo nada
    Anonym (Dumskallar) skrev 2015-09-11 15:25:50 följande:

Så du menar att de ska glida räkmacka istället för att anstränga sig?

Bidragen de får är förenade med krav, så det blir ingen räkmacka där.
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 08:27:28 följande:

Okej då ska jag förklara till dig då du hade svårt att dra paralleller.

Du hånade personen du skrev med och poängterade att muslimer absoluuuut inte tvingar folk på sin religion. Att i dessa länder finns det minsann kyrkor för att muslimer är aldrig nånsin främlingsfientliga till skillnad från personen du valde att håna.

Artikeln jag hänvisade till visade på en färsk nyhet där muslimer inte tillät kristna ta del av bistånd - av enda anledningen att de inte var muslimer. Så för att få ta del av det behövde de kristna konvertera till islam bland annat. Du hävdade en sak - dvs att muslimer alltid är fredliga och väldigt öppensinnade till andras religioner. Jag visade att så inte alltid är fallet. Men det såklart - har man några vänner som är muslimer och som inte omvända en så talar det ju såklart för att inget annat eller existerar....!!!?

Och du.. Spara dina förutfattade meningar för dig själv. Jag kan säga själv vad jag tycker och tänker utan att du gör det åt mig. Syftet med en diskussion är att folk pratar för sig själva och inte att du har uppgiften att sätta ord i munnen på andra.

Lär dig att lyssna istället - du skulle säkert ha nytta av det också.

Du menar att dessa enstaka individer som begår en brottslig handling ska representera att muslimer som grupp tvångskonverterar? Hur urbota stora problem har du med tänkandet?

Det är fel enligt både Koranen och lagen som råder i Pakistan att göra som dessa enstaka individer ute på vichan i aftghanistan gjorde.

Hur många kristna stödjer präster som våldtagit barn/ungdomar? Eller all historisk blodspillan? All tvångskonvertering till kristendomen som faktiskt skett genom svärdet så som personen jag diskuterade med uttryckte det (fast om muslimerna då).

Eller alla kristna du känner tycker kanske detta var okej? Alla är ju kristna så då måste de ju hålla med, right?

Du kanske ska ta och se vad en diskussion handlar om från båda sidor innan du hoppar in och tar dig friheter som att skriva att jag "hånar", och att jag påstår att muslimer "absoluuuuut inte tvingar på människor sin religon".

Det finns idioter inom alla kategorier av troende, det jag besvarade var att personen påstod att "muslimerna försöker erövra Europa med svärdet för att tvinga på islam, precis som de gjort förut och misslyckats"

Vilket ju inte stämde har vi konstaterat utifrån den länk till det påstådda kriget som personen skickade.

Men en liten eloge ska du få i ditt försök att "rädda" din meningsfrände. Synd bara att det föll platt på att du inte lever som du lär i det avseendet att man inte ska "lägga ord i munnen på andra", när det är PRECIS just det du inleder ditt inlägg med.

Hyckleri stavas det.
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 08:35:38 följande:

Svårt att bemöta när det riskera att få hela din verklighetsuppfattning att rämna?

Du har verkligen en vidrig människosyn. Hemskt hur du över internet kan sitta och vräka ut dig sådana saker till okända människor. Vad är det med dig egentligen? Hur mår du?

Innan du anser dig vara hela världens hjälte genom att vara totalt förblindad av dina PK-övertygelser - kanske du skulle ta en funderare på hur du bemöter dina medmänniskor..

Usch. Detta är pinsamt men jag kan inte annat än tycka synd om dig.

Du har rätt, jag ser ljuset nu..

Tack för du fick mig och inse att muslimer är onda du anonyma människovän.

Saalvaaatioooon...
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 11:53:56 följande:

Vad var det du inte förstod i mitt inlägg? Jag skrev stoppa inte saker i min mun och det första du gör är att göra det? Tack men jag kan säga vad jag själv menar och tycker. Jag har varit i den här tråden sen iförrgår och har redan fått höra att jag tycker att de flyktingar som kommer hit inte är utsatta, att jag dömer ut alla muslimer för att det finns de som praktiserar sin relegion extremt, att jag är något sd-kräk etc etc..

Snälla någon måtta får det vara. Det kanske funkar på andra att skrika ut sig att den menar det ena och det andra och är rasist m.m. Men vill du föra en diskussion med mig dår du överlåta mina åsikter till att vara just MINA. Och så kan du stå för dina egna..

Det enda jag kan se som extremt främlingsfientligt är dina kommentarer om islam som att de skulle vara sämre än kristna utifrån en artikel jag länka. Hur inskränkt och rasitisk är man inte om man gör de jämförelserna? Vart får du allt ifrån? Den enda som visar och uttrycker tydliga rasistiska åsikter av oss två, är bara du. (Hyckleri....).

En annan sak -ska du göra jämförelse med kristendomen så går det med nutid och inte med sånt som hände för flera 100 år sedan... Korståg och svärd hit och dit hör väl knappast till vanligheten bland dagens kristna.

Som sagt, hyckleri på hög nivå då du kritiserar just det som du inledde ditt inlägg med, att "stoppa ord i min mun".

Och kom för fan inte med ditt känslomässiga bagage du fått efter två dagar i denna tråden och släng det på mig. Som jag skrev till dig tidigare, diskutera gör jag gärna, men då får du sluta vara en sån lipsill.

Att islam skulle vara sämre än kristna utifrån artikeln du länkade..? Va..? Har DU läst någonting av det jag skrivit?

Jag diskuterar med en medlem som påstod att muslimer försöker sprida islam i Europa med svärdets hjälp och att de försökt med det förr. Vi avhandlar ämnet och jag får en länk med hänvisning till slaget i Wien av medlemmen, som inte hade med någon tvångskonvertering att göra öht.

Sedan poppar du upp som gubben i lådan med en länk om några störda individer på obygden i Pakistan, med hänvisning till att muslimer visst tvingar på människor sin religon. Du gör några få, av miljoner individer till representanter för hela muslimska befolkningen, och kallar sedan mig för rasist?

Ja, humor har du ju iaf..
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 12:02:22 följande:

En sak i det hela som dom flesta missar när korståg används som ett "argument" korståg gick inte ut på att sprida religionen med våld som muslimer har gjort genom tiden, korståg gick ut på att skydda utsatta kristna från muslimer.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Korståg

Utdrag: Det rörde sig om krig auktoriserade av kyrkan och riktades mot folk som uppfattades vara den västliga katolska kyrkans fiender. Korståg sågs som såväl pilgrimsfärd som heligt krig beordrat av Gud via påven, i syfte att erövra Jerusalem och Heliga landet från muslimerna.

Wikipedia ljuger alltså enligt dig?
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 12:04:03 följande:

Du ska få det till att du är godheten själv och förespråkar allas rätt till egna åsikter, religion, tro etc. Men ändå vet ja inte hur många gånger du pratar ner islam som religion och samtidigt pratar med folk här som att de vore mindre värda för att de inte delar din syn på saker.

Usch helt ärligt om du ska rädda hela världen från all ondska, folks hemska människosyn, rasism m.m så är en bra start att börja med dig själv...

Nej, du vet inte hur många gånger jag pratat ner islam. Det är svårt att räkna på händelser som aldrig skett...

Dessutom är inte du representativ för "folk här", du är i mina ögon representativ för en liten avart till grupp som har åsikter kring en religon ni inte har koll på.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!