Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 08:27:28 följande:
Okej då ska jag förklara till dig då du hade svårt att dra paralleller.
Du hånade personen du skrev med och poängterade att muslimer absoluuuut inte tvingar folk på sin religion. Att i dessa länder finns det minsann kyrkor för att muslimer är aldrig nånsin främlingsfientliga till skillnad från personen du valde att håna.
Artikeln jag hänvisade till visade på en färsk nyhet där muslimer inte tillät kristna ta del av bistånd - av enda anledningen att de inte var muslimer. Så för att få ta del av det behövde de kristna konvertera till islam bland annat. Du hävdade en sak - dvs att muslimer alltid är fredliga och väldigt öppensinnade till andras religioner. Jag visade att så inte alltid är fallet. Men det såklart - har man några vänner som är muslimer och som inte omvända en så talar det ju såklart för att inget annat eller existerar....!!!?
Och du.. Spara dina förutfattade meningar för dig själv. Jag kan säga själv vad jag tycker och tänker utan att du gör det åt mig. Syftet med en diskussion är att folk pratar för sig själva och inte att du har uppgiften att sätta ord i munnen på andra.
Lär dig att lyssna istället - du skulle säkert ha nytta av det också.
Du menar att dessa enstaka individer som begår en brottslig handling ska representera att muslimer som grupp tvångskonverterar? Hur urbota stora problem har du med tänkandet?
Det är fel enligt både Koranen och lagen som råder i Pakistan att göra som dessa enstaka individer ute på vichan i aftghanistan gjorde.
Hur många kristna stödjer präster som våldtagit barn/ungdomar? Eller all historisk blodspillan? All tvångskonvertering till kristendomen som faktiskt skett genom svärdet så som personen jag diskuterade med uttryckte det (fast om muslimerna då).
Eller alla kristna du känner tycker kanske detta var okej? Alla är ju kristna så då måste de ju hålla med, right?
Du kanske ska ta och se vad en diskussion handlar om från båda sidor innan du hoppar in och tar dig friheter som att skriva att jag "hånar", och att jag påstår att muslimer "absoluuuuut inte tvingar på människor sin religon".
Det finns idioter inom alla kategorier av troende, det jag besvarade var att personen påstod att "muslimerna försöker erövra Europa med svärdet för att tvinga på islam, precis som de gjort förut och misslyckats"
Vilket ju inte stämde har vi konstaterat utifrån den länk till det påstådda kriget som personen skickade.
Men en liten eloge ska du få i ditt försök att "rädda" din meningsfrände. Synd bara att det föll platt på att du inte lever som du lär i det avseendet att man inte ska "lägga ord i munnen på andra", när det är PRECIS just det du inleder ditt inlägg med.
Hyckleri stavas det.