• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

TheGreatPungKula skrev 2015-09-20 11:59:45 följande:

Det ni inte vet: Alan Kurdis pappa var flyktingsmugglare.

Alan Kurdi är död för att EU lockar hit migranter.

Alan Kurids död ska beskyllas på två typer av individer:

1. De pengakåta, t.ex. Alan Kurdis pappa och Bert Karlsson. Dessa individer bryr sig bara om pengar och skiter i människor.

2. De lättlurade, dessa låter sig luras, igen och igen och igen utan att lära sig läxan.

De blev lurade att rösta in Sverige i EU.

De blev lurade när de röstade på Persson som tog typ hundratals miljarder från pensionärerna för att finansiera puckopolitik.

De blev lurade när de röstade på Alliansen som sålde ut halva Sverige till kapitalister.

De blev lurade när de röstade på mongot Steffe som inte ens kan knyta sina skor, och de kommer att bli lurade att rösta in Sverige i NATO också.

På samma sätt blir de lurade att stödja massmigration till Sverige. Kapitalisterna lurar dem, de vill bara få hit en massa människor som kan dumpa lönerna och montera ned välfärdssystemet.

Hade kapitalisterna velat hjälpa människor så hade de hjälpt på plats, då det är mer rättvist och man kan hjälpa fler än här i Sverige. Det är så man har hjälpt flyktingar rent historiskt.

Varför tror ni att kapitalister flyttar produktionen till låglöneländer och samtidigt massimporterar billig arbetskraft? De vill ha mer och mer pengar. Och de använder er dåliga förmåga till kritiskt tänkande för att få detta.

Ni måste lära er att tänka kritiskt.

Jag anmäler ditt inlägg inom 5 minuter om du inte kan verifiera ditt ruttna påstående med fakta.

Inte första gången flykting fientliga personer hittar på lögner kring den händelsen.
  • todo nada
    apburen skrev 2015-09-20 12:10:57 följande:

Fattar inte varför vissa är så anmälningskåta, oavsett om det är inlägg här i forumet eller skitnödiga socälskare. .

Det enda ni duger till är att anmäla folk eller att uppmana andra att göra det.

Då kan ju du vackert klia dig i skägget och fundera på varför man inte ska sprida lögner.
  • todo nada
    apburen skrev 2015-09-20 12:38:46 följande:

Ja, visst är det kul!

Jag var och lyssnade till den största sverigevännen av oss alla i somras, i Almedalen. Det var en upplevelse som ska göra nästa sommar igen.

Åkesson fick rejält med applåder!

Omöjligt? Jag har inte varit i Almedalen.
  • todo nada
    Flash Gordon skrev 2015-09-20 12:39:55 följande:

Vilka lögner menar du? Kan du visa på att det är lögner?

Att pappan reste till Europa för att få tänderna fixade har hans syster berättat detaljerat om. Att han dessutom var på väg till Sverige kommer från CNN:s intervju med honom - om än det inte är ett citat inom citationstecken.

Att pappan var en av de som organiserade resan säger en kvinna som var med på båten och förlorade tre barn. Hon berättar att det var till honom hon betalade 10000 USD och att det var han som styrde båten hela tiden. Pappan erkänner visserligen att han kört båten "men först sedan den verkliga kaptenen hoppat över bord".

En av dem har uppenbarligen fel - antingen körde han hela tiden eller så först "efter att kaptenen hoppat överbord".

Och inte nog med det, även en andra passagerare på båten säger att det var pappan som var kapten:

www.dailymail.co.uk/news/article-3233802/Second-passenger-claims-Aylan-Kurdi-s-father-driving-boat-son-died-working-people-smugglers.html

Så det är antingen till att tro på två olika passagerare eller att tro på pappan. Tror man på pappan måste man dessutom köpa tanken på att "kaptenen hoppade överbord", dvs valde att frivilligt hoppa i havet framför att stanna ombord på båten - om än ranglig.

Skippa all onödig skrift och dela med dig av fakta som visat att mannen var människosmugglare.
  • todo nada
    Anonym (???) skrev 2015-09-20 12:43:35 följande:

Sverigevänner

Det där var lågt, fast jag antar att provokation var det enda du tänkte på där så pluspoäng för kreativitet.

Sverigevänner, dom som på riktigt älskar Sverige vill däremot inte solidariskt sänka landet till nivå att alla värdens fattiga ligger på.

Vi vill hjälpa så många människor vi bara kan och det gör vi inte när man utan koll släpper in massor med folk som inte flyr krig och låter dom i krig ruttna bort för vi kan inte både ha kakan samtidigt som man äter upp den.

Nä, sådär låter inte en Sverigevän.

Hur ska flyktingarna hjälpas tycker du?
  • todo nada
    apburen skrev 2015-09-20 12:50:49 följande:

Men för fan människa, ge dig!

JAG har INTE sagt ett ont ord om varken pojken eller hans pappa det ska du ha klart för dig.

Jag tycker det är oerhört tragiskt att denne lille pojke inte fick leva mer än tre år.

Blanda inte in mig i det tack.

Din iver att kalla människor för likmaskar är det lägsta du åstadkommit hittills.

Grattis.

Så klart du tycker det är tragisk, vem gör inte det? Därför vill ju du lika lite som jag att fler lögner kring denna tragiska händelse sprids, eller hur?
  • todo nada
    apburen skrev 2015-09-20 12:47:33 följande:

Om jag ändå hade ett skägg...

Kan jag få klia i ditt istället?

Jag har inget skägg dessvärre, men du kan få gnugga en av alla mina geniknölar om du vill och hoppas på det bästa.
  • todo nada
    Flash Gordon skrev 2015-09-20 12:47:49 följande:

Och egentigen är det nu tre personer mot pappans historia. Den första kvinnan, hennes man och nu en andra man som berättar samma sak:

Pappan körde båten från start. Han tog inte över efter någon "som hoppade överbord".

Fakta?
  • todo nada
    Anonym (???) skrev 2015-09-20 13:11:51 följande:

Du borde slå upp ordet vän, ni verkar tro att vän är synonym till fiende.

Flyktingar ska hjälpas där dom är, det inte innanför eugränser.

Trist att dom som idag skämtsamt kallar sig för sverigevänner anser att det man inte ser finns inte.

Under tiden lik exploateras för att berättiga en galen skadlig politik så är dom verkliga offer i närområden där dom svälter när biståndet från dom rika länder sinar.

Dom allra flesta har inte råd att smuggla sig till eu eller har hjärna nog att inte skuldsätta sig för att ta sig till oss.

Men du.. Inte är du fiende, jag ifrågasatte dig ju bara, inget farligt. Du överlever det med.

Du vill ge människorna mat och vatten i Syrien, medans kriget är i full gång? Varsågod, hoppas vattnet smakar, se upp för bomberna, och ha en trevlig helg..
  • todo nada
    apburen skrev 2015-09-20 13:20:02 följande:

Jag vet inte vad som är sanning och lögn och det vet inte ni heller som "slåss" om det.

Det jag däremot vet är att det är fruktansvärt att pojken inte fick leva och det tror jag alla håller med om.

Nu låter jag den stackars pojken vila i frid.

Det var därför jag bad om fakta som styrker påståendet, om inte det finns, är det en lögn.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!