• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (Sverker)
    todo nada skrev 2015-09-10 23:42:09 följande:

Lagkrav på att leva som kristen? Snälla du... Nej... Alltså, jag skäms bara av att läsa det du skrev. Nej, igen.. Jätte mycket nej.

Ang köttet på ditt barns skola tror jag att du ljuger.

Tack detsamma, jag skäms verkligen på dina vägnar hur naiv du är och många andra som bara står med öppna armar för något som i många fall ligger så långt ifrån våra vardagliga värderingar.

Ja jag kan nog inte få dig att tro så mycket annat, jag är inte här för att överbevisa dig utan för att jag ger min bild av det. Men att kalla någon en lögnare är ett förtal det kan vi väl enas om?
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-10 23:46:38 följande:

I Pakistan får inte kristna ta del av biståndet - utan de måste konvertera till islam... LÄS

www.varldenidag.se/nyhet/2015/09/04/Kraver-att-kristna-konverterar-for-att-fa-hjalp/

Undra vem som är inskränkt i sin PK-predikan...

Du delar en artikel som handlar om några fruktansvärda människor på landsbygden i Pakistan (som tyvärr råkar vara muslimer), som begår en handling (tvångskonvertering) som är olaglig i Pakistan.

Varför?

www.dagen.se/tre-greps-i-pakistan-för-tvångskonvertering-1.102317
  • Analysera mera
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 19:28:45 följande:

Vadå vi har råd??

Ska man behöva gå in med sina privata pengar och betala för flyktingar?? Är du rolig eller?

Jag åker på semester bäst fan jag vill.

Det är ju våra skattepengar som går till flyktingar.

Och det har inte Sverige råd med!

Vad sägs om att hjälpa dem som redan är här först innan vi mosar in flera?

Vem fan tänker på våra svenska hemlösa?? Vart är deras hjälp?

Dom kommer hit för att dom vet vad som finns att tillgå här, varför vill dom annars ta sig från Danmark och hit?? Vad är det för skillnad på vårt land och Danmark tror du?

Öppna ögonen för fan folket innan det är försent!

Usch, vad du gnäller. Klipp dig och skaffa ett arbete.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Analysera mera
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 20:56:53 följande:

Lägg fram något vettigt varför sverige är mera lockande än Danmark annars.

På vilket sätt anknyter det till rasismen i trådstarten?
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-10 23:53:12 följande:

Tack detsamma, jag skäms verkligen på dina vägnar hur naiv du är och många andra som bara står med öppna armar för något som i många fall ligger så långt ifrån våra vardagliga värderingar.

Ja jag kan nog inte få dig att tro så mycket annat, jag är inte här för att överbevisa dig utan för att jag ger min bild av det. Men att kalla någon en lögnare är ett förtal det kan vi väl enas om?

Varför klagar du på muslimska extremister som vill tvångskonvertera människor, när du själv vill införa lagkrav på kristendom..?

(För du ser nog själv hur illa det rimmar?)

Jag har dessutom flertal muslimska vänner och bekanta, ingen av dem har en försökt islamisera mig.. Bra va?
  • Anonym (Sverker)
    todo nada skrev 2015-09-11 00:27:17 följande:

Varför klagar du på muslimska extremister som vill tvångskonvertera människor, när du själv vill införa lagkrav på kristendom..?

(För du ser nog själv hur illa det rimmar?)

Jag har dessutom flertal muslimska vänner och bekanta, ingen av dem har en försökt islamisera mig.. Bra va?

Ta seden dit man kommer heter det, för allas bästa leker lika barn bäst, vill man ha bort vi och dom så är en bra början att anpassa sig själv och inte låta andra anpassa sig efter en själv. Skulle jag se som en självklarhet om jag flyttar utomlands. Så illa rimmar det va?

Om du objektivt synar det du skriver själv så fick du nog en annan bild av hur du framstår i frågan.
  • duke
    Suck, vad trött jag blir på TS.

Att ISIS smugglar in folk via flyktingströmmarna är det knappast bara SD som säger...

Och att flyktingarna vill till Sverige för att vi har bättre förmåner för flyktingar här jämfört med andra länder - det säger ju flyktingarna själva.
  • Anonym (Lennie)

Jag bytte till SD efter valkaoset förra hösten men har nu bestämt mig för att inte rösta på dom. Jag tycker att sverigedemokraterna bara stoppar huvudet i sanden och tycker att dom ska göra som dom andra partierna och kräva att fler länder ska ta emot flyktingar så att inte alla behöver komma till sverige.

• Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 00:02:52 följande:

Du delar en artikel som handlar om några fruktansvärda människor på landsbygden i Pakistan (som tyvärr råkar vara muslimer), som begår en handling (tvångskonvertering) som är olaglig i Pakistan.

Varför?

www.dagen.se/tre-greps-i-pakistan-för-tvångskonvertering-1.102317

Det är väl rätt tydligt varför jag la in artikeln. Prova att hålla reda på vem som skrivit vad och vad som citeras så går det nog lättare att få ihop det. Så kan du nog själv lista ut varför det skrevs.. Suck är familjelivs-nivå ett uttryck? I annat fall borde det bli det för den låga diskussionsnivå som vissa har här för att kunna sprida vidare sina PK-floskler..
    Analysera mera skrev 2015-09-11 00:13:20 följande:

Usch, vad du gnäller. Klipp dig och skaffa ett arbete.

Typ detta....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 00:27:17 följande:

Hur detta på något sätt är relevant för någon av diskussionerna är ju däremot en bra fråga... Berätta mer om dig själv!!?...

Du kan väl inte förneka att det sker en islamering i vissa förorter i Sverige (och utanför Sverige). Isåfall kan det ju inte bero på annat än dålig efterforskning från din sida. Men bara för att du må vara extremt dåligt på att leta fram info - så går det inte att för den skull döma världen utifrån dina erfarenheter och några muslimska vänner du har? Det kan du väl inte på allvar mena det eller var det är skämt? Iallafall så var det om något totalt orelevant för diskussionen... Kom med något bättre.

Jag som feminist undrar hur vi ska lösa dessa problem som ökar i takt med att vi får fler muslimer. Problem med kvinnomisshandel har vi haft länge, och de som misshandlar vet ofta att det är fel. Men när det kommer personer som hänvisar till deras religion och att det ger dem rätt att misshandla? Som tycker att kvinnan är underordnad mannen och i de förorter där kvinnor får påpekat om hur de ska klä sig ute på gatorna. När tjejer inte får vara med på gymnastiken, simundervisningen, sexualuservisning. Jag kan inte se det på något annat sätt än att kvinnan blir förtryckt. Detta ÄR ett problem som ökar.

Om vi ska ta in så många är det viktigt att folk blir medvetna och lär sig vilka lagar och regler som gäller i Sverige. Att här är människor lika värda! Se på flyktingboenden där asylsökande slåss pga vilken religion de har eller vilket land der ifrån. Vi i Sverige vill inte ha någon rasism hit. Tyyvärr handlar politiken nu om att ta in fler och fler - är det okej att du som gay eller jude inte ska kunna gå igenom vissa förorter utan att vara rädd att de har livet i behåll när de är klara.

Det går inte att förneka alla problem som uppkommit och DIT RESURSER BEHÖVS!! Frågan är hur man då ens kan tänka tanken att föra in mängder av flyktingar - som lämnas åt samma öde. Detta drabbar Sverige, svenskar - vare sig du är född här eller kom hit igår.

Detta funkar inte!!! Så snälla säg mig hur det ska gå att lösa den här problematiken? Nör resurser saknas och kommuner går på knäna - är lösningen att fylla på med fler och urholka den svenska ekonomin. Och kom inte med något dumt argument om att det här inte existerar. Eller gör det - så målar du/ni upp er som helt verklighetsfrånvända.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!