• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (Sverker)
    todo nada skrev 2015-09-12 22:23:07 följande:

Jag påstår att det du skriver är galenskap, att du vill införa lagkrav på att man ska vara kristen i Sverige. Den friheten tar jag mig faktiskt med gott samvete i detta sammanhanget.

Uppmuntra? Que..? Uppmuntra kristendom genom att tvinga på den genom lagkrav? Lagkrav som om de bryts ger straff?

Kul benämning föresten på straff, att "uppmuntra", det skulle USA ta till sig.. Brott; mord, påföljd; uppmuntran med giftinjektion.

Du har verkligen bristande förståelse i vad jag skriver. Begreppen blandar du ihop till att dom skulle ha samma inbörd, du vinklar och virrar bort dig, glider helt ifrån vad jag skrivit till en tolkning dom passar dina svar bättre. Precis som alla andra som inte kan tänka utanför dom där ramarna, lär dig läsa rätt och lär dig diskutera utan att försöka ta ett övertag med att vara så där naiv och tro dig ha högre vetande än den du försöker klämma åt med en aggressiv ton mot dom som inte håller med dig.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-12 15:23:11 följande:
    Sverige lägger mer pengar på sjukvård än vi någonsin gjort förut. Och det du beskriver ang de som kommer hit så följer faktiskt de flesta det mönster du beskriver ang att följa lagar och komma in i sammhället. Men det kräver ju också att svenskar slutar vara fördomsfulla och ger individer som är olika oss själva en chans.
    Vad förklarar då att Sverige blir allt sämre i mätningar som gjorts i jämförelse med andra länder. Vi är vana att vara på topp vad gäller vård men om det fortsätter som det gjort då dröjer det inte länge innan sjukvården ser lika dålig ut som skolresultaten.. Där Sverige sjunkit drastiskt! senaste åren. 

www.dn.se/debatt/sjukvarden-hotar-bli-nasta-krishard-i-svensk-valfard/

Please, läs in dig lite på området innan du slänger ut dig en massa PK-flosker i försök att få Sverige att framstå som "bättre än nånsin". Sic!
  • Anonym (galenskap)
    nihka skrev 2015-09-13 01:01:30 följande:
    Ja, vilka idioter till flyktingar som inte minskar både kostnad och lidande genom att sätta sig på ett flygplan. Hur lyckas man veta så lite om så mycket - en prestation i sig. Hahahaha!

Har man inte hållbar anledning till att ta sig upp hit så ser det ut som så ja.

Och du garvar åt det, jag vet inte om jag själv ska skratta eller gråta.

Jag vill inte ha hundratusentals individer här med tvivelaktiga bakgrunder till varför dom har kommit.

Kvittar om det är terrorister, alahuakbar vrålande dårar, eller bara lyxflyktingar.
    Vi äventyrar hela vår framtid på grund av detta.

Inte ofta man hittar nått vettigt i den skittidningen men ibland träffar även en blind höna rätt.

www.aftonbladet.se/nyheter/article21404733.ab

• MsFry
    Anonym (Dumskallar) skrev 2015-09-13 09:27:52 följande:

Äsch, bättre kan du!

By the way, jag tror jag vet vem du är. Tänk dig för lite när du skriver. 

Varför ska FDFMGA tänka sig för menar du? Vet var hens brevlåda bor?
  • Anonym (Dumskallar)
    MsFry skrev 2015-09-13 09:38:59 följande:
    Varför ska FDFMGA tänka sig för menar du? Vet var hens brevlåda bor?
    Det finns andra forum, mer än så säger jag inte.
    Jag tror FDF fattar när han väl ser det.
  • ölburk2

Tack o lov för SDU, dom vågar åtminstone stå för sina åsikter, å erkänner att moderpartiet SD enbart lever på sina lögner.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-13 10:18:14 följande:

Tack o lov för SDU, dom vågar åtminstone stå för sina åsikter, å erkänner att moderpartiet SD enbart lever på sina lögner.

Du vet väl att även ungdomsförbunden för Socialdemokraterna och Moderaterna bröt med sina moderpartier en gång i tiden.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-13 09:36:19 följande:
    Vad förklarar då att Sverige blir allt sämre i mätningar som gjorts i jämförelse med andra länder. Vi är vana att vara på topp vad gäller vård men om det fortsätter som det gjort då dröjer det inte länge innan sjukvården ser lika dålig ut som skolresultaten.. Där Sverige sjunkit drastiskt! senaste åren. 

www.dn.se/debatt/sjukvarden-hotar-bli-nasta-krishard-i-svensk-valfard/

Please, läs in dig lite på området innan du slänger ut dig en massa PK-flosker i försök att få Sverige att framstå som "bättre än nånsin". Sic!
    Du hänvisar till en debattartikel som är mer än 1 1/2 år gammal och som är skriven av VDn för läkemedelsföretagens branschorganisation. Det förstår du väl att det inte är en neutral källa. Han försöker ju skapa opinion för att sjukvården ska köpa mer läkemedel. 

Om du vill ha färsk info om hur det står till med Svensk sjukvård så rekomenderar jag i stället rapporten; Svensk sjukvård i internationell jämförelse 2015 som kan laddas ner här: webbutik.skl.se/sv/artiklar/svensk-sjukvard-i-internationell-jamforelse-2015.html

Av rapporten framgår att Svensk sjukvård tillhör den bästa i världen. När  man mäter kvalitet så är Sverige bäst.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-13 10:20:39 följande:
    Du vet väl att även ungdomsförbunden för Socialdemokraterna och Moderaterna bröt med sina moderpartier en gång i tiden.
    Du måste dock hålla med om att det ser illa ut att samma personer som före årsskiftet, i hårda ordalag, kritiserade Decemberöverenskommelsen för att vara odemokratisk nu agerar odemokratiskt mot sitt eget ungdomsförbund.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-13 10:29:38 följande:
    Du hänvisar till en debattartikel som är mer än 1 1/2 år gammal och som är skriven av VDn för läkemedelsföretagens branschorganisation. Det förstår du väl att det inte är en neutral källa. Han försöker ju skapa opinion för att sjukvården ska köpa mer läkemedel. 

Om du vill ha färsk info om hur det står till med Svensk sjukvård så rekomenderar jag i stället rapporten; Svensk sjukvård i internationell jämförelse 2015 som kan laddas ner här: webbutik.skl.se/sv/artiklar/svensk-sjukvard-i-internationell-jamforelse-2015.html

Av rapporten framgår att Svensk sjukvård tillhör den bästa i världen. När  man mäter kvalitet så är Sverige bäst.

Bara för att svensk sjukvård har bäst kvalitet i jämförelse med andra länder behöver inte det betyda att svensk sjukvård är i toppklass. Bland jämförande länder så har ju Sverige högst skatter också.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!