• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (galenskap)
    ölburk2 skrev 2015-09-12 13:31:17 följande:
    Å har därmed enligt lag rätt att få skydd/vistas här.

Priolista om jag måste i all hast lämna hemmet undan fara.

Giltig ID handling, alla tillgängliga kontanter, värdeföremål i form av smycken och annat man kan casha in eller utöva byteshandel med, nödvändig elektronik i form av telefon och extrabatterier.
    Jag andas ut så fort jag kommer undan faran och tar tacksam emot hjälp om det finns nån på plats.

Hur ser din ut?
    Packar du selfistick som det första du gör som man har sett på olika håll bland "krigsflyktingar?
    Dumpar du papper på vägen?
    Söker du dig tvärs över halva världen där du utsätter din familj för absurda risker?
    Säger du nej till ex antal länder på vägen som _erbjuder_ dig och din familj trygghet, kost och logi och en plats att vistas på?
  • Anonym (galenskap)
    todo nada skrev 2015-09-12 13:34:38 följande:
    Jag är pinsam, när du sitter och tar utdrag som bekräftar det jag skriver. Korstågens huvudsakliga uppgift var inte att skydda kristna från muslimer.

Här är ett till utdrag från Wikipedia;

"Det rörde sig om krig auktoriserade av kyrkan och riktades mot folk som uppfattades vara den västliga katolska kyrkans fiender."

Du menar att den lilla luddiga understryka meningen i ditt utklipp styrker ditt påstående om att korstågen var i första hand till för att skydda kristna från muslimer?

Du är inte läskunnig.

Hur som snackar vi inte vad kristna eventuellt gjorde och inte gjorde för flera hundra år sen utan vad muslimer i likhet med flera hundra år sen fortsätter med idag.

Om vi ska tala klarspråk, du har alltså inget emot att Sverige som land bedriver skatte och LÅN finansierad människosmuggling av folk som vill oss riktigt illa som visas i länkar jag du har valt att ignorera?

• Anonym (Belsebub)
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:45:22 följande:

busted!

Nej, det finns inget att diskutera. Sverige har alldeles för många blåögda, naiva och korkade människor som inte förstår bättre. Det är kört pga. det. Peace.
  • ölburk2
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:40:38 följande:

Giltig ID handling, alla tillgängliga kontanter, värdeföremål i form av smycken och annat man kan casha in eller utöva byteshandel med, nödvändig elektronik i form av telefon och extrabatterier.
    Jag andas ut så fort jag kommer undan faran och tar tacksam emot hjälp om det finns nån på plats.

Hur ser din ut?
    Packar du selfistick som det första du gör som man har sett på olika håll bland "krigsflyktingar?
    Söker du dig tvärs över halva världen där du utsätter din familj för absurda risker?
    Säger du nej till ex antal länder på vägen som _erbjuder_ dig och din familj trygghet, kost och logi och en plats att vistas på?
    Ja jag skulle nog göra mycket av det flyktingarna gör, helt enkelt för att det är för farligt att ta med sig handlingar pengar/värdeföremål, å jag skulle inte hinna långt innan jag blev av med allt, å högst troligast hamna i ett fängelse eller helt enkelt bli avrättad.

Så jag skulle försöka bli så anonym som möjligt, bli ointressant för regimen i landet, ointressant för kriminella å ointressant för väpnade grupper som annars skulle kunna se mig som fiende genom mina handlingar.

Anonymitet å uppenbart fattig, ger alltså en bättre förutsättning att komma undan med livet i behåll.

Har du varit i något land som människor flyr i från på senare tid, jag har, så jag har rätt bra koll på hur man resonerar.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • absoluteawesome
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:40:38 följande:

Hur ser din ut?
    Frågan är ju då varför dem prompt ska till Sverige och inte alls närmsta bästa land?
  • KillBill
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:32:41 följande:

Nej, det är dom inte, krigsflyktingar har giltig anledning att vara här tillfälligt, dumpar man papper utanför eu och betalar smugglare så har man ingen giltig anledning.

Jag har även gigantiska problem med att man sänker landet så pass att man tar till nödlån som måste nån gång betalas tillbaka för att sponsra människosmuggling!

Det där med nödlån låter spännande. Kan du utveckla vad du menar?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 09:37:53 följande:
    Vet du, informationssökning får du göra själv.. Om du vill döma allt utifrån en artikel - visst gör det. Andra personer ser till att läsa olika nyheter och drar sedan slutsatser ifrån det. Detta var EN artikel, och säger egentligen ingenting men det går att hitta mer info för den intresserade och för den villige. Men det jobbet får du göra själv. Men såklart - ibland är det såklart skönast och lättast att befinna sig kvar i sin pk-bubbla där allt som motsäger ens verklighet är sådant man helt enket inte intressear sig för att läsa. Vi andra bildar oss en uppfattning utifrån olika källor och är kritiska...

Aha, så du får posta EN artikel och tvärsäkert hävda att detta är sanningen. Men när du blir ifrågasatt är det plötsligt snack om källkritik, olika källor, läsa olika nyheter och dra slutsatser och så favoritordet "pk". Med andra ord, allt det där du inte en enda gång har gjort i tråden. Men du ser, om du inte accepterar att folk lägger fram en artikel från en seriös nyhetsorganisation som källa, då får du inte göra det själv och sen leka "kränkt" när du blir ifrågasatt.
  • Anonym (galenskap)
    ölburk2 skrev 2015-09-12 13:50:59 följande:
    Ja jag skulle nog göra mycket av det flyktingarna gör, helt enkelt för att det är för farligt att ta med sig handlingar pengar/värdeföremål, å jag skulle inte hinna långt innan jag blev av med allt, å högst troligast hamna i ett fängelse eller helt enkelt bli avrättad.

Så jag skulle försöka bli så anonym som möjligt, bli ointressant för regimen i landet, ointressant för kriminella å ointressant för väpnade grupper som annars skulle kunna se mig som fiende genom mina handlingar.

Anonymitet å uppenbart fattig, ger alltså en bättre förutsättning att komma undan med livet i behåll.

Har du varit i något land som människor flyr i från på senare tid, jag har, så jag har rätt bra koll på hur man resonerar.

Du menar alltså att du skulle skita i att ta med dig id eller värdesaker och med våld slå dig genom flertal fredliga länder som _erbjuder_ dig trygghet och det mest basala man behöver för att inte fara illa?

Jadå, jag har varit i Danmark och är strax på väg över, jag kommer se många "krigsflyktingar" som flyr undan förföljelse från väpnade grupper, polisen då som vill _hjälpa_ dom.

Det var ärligt talat ett av det dummaste jag har sett nån skriva i detta ämne.

• Anonym (galenskap)
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 13:52:58 följande:
    Frågan är ju då varför dem prompt ska till Sverige och inte alls närmsta bästa land?

Ja det kan man ju fråga sig för inte fan har vi krig i eu, eller ja, den delen kan diskuteras med tanke på hur det har sett ut sista veckor.

• SpanskaFlugan
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 10:53:34 följande:
    Det snackas om ett tredje världskrig. Fan va sköj. Ja det är märkligt hur en familj kan punga ut 4 000 euro och en annan familj 10 000 dollar för att sätta sig i en halvsjunkande båt?! Jag försöker får fram i en annan tråd att för dem pengarna borde det finnas mer alternativ.

Tror du en syrier kan sätta sig på ett flyg från Aleppo till Stockholm bara sådär?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!