• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (Sverker)
    todo nada skrev 2015-09-12 13:40:12 följande:

Gud vad du nedvärderar svenska folket. Jag tror de flesta har mer innanför pannbenet än så.

Snarare så finns det hopp för framtiden, det bästa är ju mer du skriver ju mer föder det en klarsynthet för hur galet allt är idag. Roligt att du tar upp en grupp komiker som inte för så längesenvar i media för SVT hade använt en bild från en tidigare sketch som inte är något annat än rasistisk.
  • Anonym (galenskap)
    KillBill skrev 2015-09-12 13:53:01 följande:
    Det där med nödlån låter spännande. Kan du utveckla vad du menar?

Är du heller inte läskunnig?
    Länk postad i tidigare inlägg.

Det låter heller inte spännande, det låter mer barockt att vi får dras med högre skatter och gemensamt betala av ett lån för att bekosta människosmuggling av bland annat terrorister.

• SpanskaFlugan
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 12:02:22 följande:
    En sak i det hela som dom flesta missar när korståg används som ett "argument" korståg gick inte ut på att sprida religionen med våld som muslimer har gjort genom tiden, korståg gick ut på att skydda utsatta kristna från muslimer.  

Hej historielöshet.....
  • KillBill
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:59:00 följande:

Är du heller inte läskunnig?
    Länk postad i tidigare inlägg.

Det låter heller inte spännande, det låter mer barockt att vi får dras med högre skatter och gemensamt betala av ett lån för att bekosta människosmuggling av bland annat terrorister.

Jag är ledsen, jag kan inte hitta något om nödlån.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • absoluteawesome
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:55:26 följande:

Du menar alltså att du skulle skita i att ta med dig id eller värdesaker och med våld slå dig genom flertal fredliga länder som _erbjuder_ dig trygghet och det mest basala man behöver för att inte fara illa?

Jadå, jag har varit i Danmark och är strax på väg över, jag kommer se många "krigsflyktingar" som flyr undan förföljelse från väpnade grupper, polisen då som vill _hjälpa_ dom.

Det var ärligt talat ett av det dummaste jag har sett nån skriva i detta ämne.

Så du menar att dem flyr från Danmark?

Och att polisen jagar dem?
  • KillBill
    KillBill skrev 2015-09-12 13:59:18 följande:
    Skrattande
    Sorry Todo Nada, det var ditt inlägg jag gillade men att det var ditt inlägg försvann av någon anledning.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (galenskap)
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 14:03:29 följande:
    Så du menar att dem flyr från Danmark?

Och att polisen jagar dem?

Det är vad vissa här påstår, att dom flyr undan krig och förföljelse och att dom gör all rätt i att dumpa papper och värdesaker på vägen, det är tydligen för deras egen säkerhet.

Tydligen är det mycket tryggare att betala smugglare kontant än att identifiera sig på flygplats.

När första vågen nåde Danmark och fick reda på att bidragen har halverats där då flydde dom mycket riktigt från polisen, allt för att undvika bli registrerade i Danmark, dom är på väg hit, tvekar heller inte att använda våld eller visa total förakt mot regler vi andra ska leva efter.

• absoluteawesome
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-12 13:57:56 följande:

Tror du en syrier kan sätta sig på ett flyg från Aleppo till Stockholm bara sådär?

Kan dom gå 50 mil från Danmark till Sverige så kan dem nog traska iväg till närmsta flygplats om det är så.
  • ölburk2
    KillBill skrev 2015-09-12 13:59:18 följande:
    Skrattande
    Hela SD:s partiprogrammet på dryga 3 min.., å så lätt att förstå, bra gjort SD, den där valpropaganda-filmen tror jag alla svenskar kommer att förstå.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!