• Anonym (Osäker)

Berätta för honom?

Jag har träffat en kille sen snart fyra månader, hittills har det varit jättefint mellan oss...    Jag är 36 år, och han 31. 

I går kväll testade jag positivt, vi har skyddat oss, så det var minst sagt  en överraskning.  
    Jag har inte berättat för honom än, vi har tidigare pratat om framtiden, och han vet inte om han vill ha barn, och i alla fall inte nu...   

Ska jag berätta för honom att jag är gravid?   Jag vet ju redan nu att han kommer vilja abort...     Jag skulle gärna ha barnet,  fast inte mot hans vilja.  

• Svar på tråden Berätta för honom?
  • Anonym (Osäker)

Jag har fortfarande inte berättat :(

I veckan nämnde jag att min mens var sen, men nog skulle komma när som helst. Vi skulle precis ha sex, och jag vet att han har väldigt svårt för blod.  
    Han började dock noja för att  jag kanske var gravid, eftersom mensen var sen...  Då trodde jag inte att jag var det, så jag avfärdade det hela...

Vi ska ses på söndag, och då ska jag berätta hur det ligger till :(
    Vet att han inte vill ha barnet,  men efter alla möjliga känslor som snurrar runt i den här situationen, känner jag ändå att han har rätt att veta, och rätt att vara med och välja om han vill bli pappa eller inte...   

• Anonym (Osäker)
    Analysera mera skrev 2015-09-11 19:28:41 följande:

Berätta! Är övertygad om att han kommer ta det bra.

Ja, jag kommer berätta...  Men tror tyvärr inte att han kommer ta det bra alls :(
  • Analysera mera
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-11 20:23:25 följande:

Ja, jag kommer berätta...  Men tror tyvärr inte att han kommer ta det bra alls :(

Jo då. Styrkekram!
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Anonym (Osäker)
    Analysera mera skrev 2015-09-11 20:38:36 följande:
    Jo då. Styrkekram!
    Tack!   
  • Anonym (Humpidump)

Han har ju varit med och skapat barnet, det får han tåla

• Analysera mera
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-12 10:46:31 följande:

Tack!   

Så lite så.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • nevermind
    Anonym (Humpidump) skrev 2015-09-12 10:48:37 följande:

Han har ju varit med och skapat barnet, det får han tåla smile1.gif

• nevermind

Om han är en bra kille så vill han väl med och stötta vid aborten? Min kille hade blivit jätteledsen om jag inte hade vågat berätta och genomgått en abort ensam.

Svar på tråden Berätta för honom?