Anonym (Kan gå bra) skrev 2015-09-18 09:12:26 följande:
Jag blev lite skakis när testet visade positivt. Glad men skakis. Han blev överlycklig och det var aldrig snack om abort. Han hade inga barn sen tidigare och var 38 år. Det spelade antagligen in. Men sen var vi sådär löjligt förälskade. Du vet allt bara klickande. Båda hade haft endel relationer tidigare men inget var likt det vi hade och fortfarande har.
Man är ju olika och reagerar olika. Sen kan man ju befinna sig i en fas när det inte känns som att ett barn passar in. Du verkar klok och jag tror att du fattar rätt beslut oavsett.
Vi är också väldigt förälskade, så det är inte där problemet ligger.
Han har dock kontrollbehov, och vill ha ordning på saker. Han har i flera år levt ensam i sin lilla etta mitt inne i centrala stan. Kunnat sova länge på helger. Bara haft sig själv att tänka på.
Tanken att plötsligt kastas in ett familjeliv med bebis och blöjbyten och ansvar och allt annat, får honom livrädd, och han är rädd att vår relation inte kommer hålla.
Men samtidigt pussar han mig på magen. Han sov över hos mig natten till idag, och han låg och klappade på magen innan vi somnade igår kväll.
Han sover fortfarande, medan jag sitter nere i köket och skriver detta.
Får väl prata vidare om det senare idag. Men dagen då aborttiden är bokad rycker allt närmare, och jag är väldigt rädd att vi inte ska lyckas fatta beslut :(
För som det ser ut idag så är vi inte redo för abort någon av oss.
Men inte heller redo att behålla barnet.
Å vad detta är jobbigt!