• Anonym (Osäker)

Berätta för honom?

Jag har träffat en kille sen snart fyra månader, hittills har det varit jättefint mellan oss...    Jag är 36 år, och han 31. 

I går kväll testade jag positivt, vi har skyddat oss, så det var minst sagt  en överraskning.  
    Jag har inte berättat för honom än, vi har tidigare pratat om framtiden, och han vet inte om han vill ha barn, och i alla fall inte nu...   

Ska jag berätta för honom att jag är gravid?   Jag vet ju redan nu att han kommer vilja abort...     Jag skulle gärna ha barnet,  fast inte mot hans vilja.  

• Svar på tråden Berätta för honom?
  • Anonym (Osäker)

Han säger nu att som han känner när han börjat smälta det hela, och chocken lagt sig, att han tror att han vill behålla.    Men att det är mycket att tänka på.
    Vi får se vad som händer...   Jag har med i beräkningarna att han kan ändra sig igen.    

• Eemmyy12
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-15 19:39:28 följande:

Han säger nu att som han känner när han börjat smälta det hela, och chocken lagt sig, att han tror att han vill behålla.    Men att det är mycket att tänka på.

Vi får se vad som händer...   Jag har med i beräkningarna att han kan ändra sig igen.    

Hur känns det då?
  • Anonym (Osäker)
    Eemmyy12 skrev 2015-09-15 19:45:54 följande:
    Hur känns det då?
    Upp och ner...  Som en berg och dalbana...

• Eemmyy12
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-15 20:29:09 följande:

Upp och ner...  Som en berg och dalbana...

Okej, det förstår jag. Skönt att han ändå är öppen att prata om det.
  • nevermind
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-15 19:39:28 följande:

Ja, börja inte hoppas än!! Sen är det dessutom mycket annat som ska vägas in. Vart ska ni bo? Hur tänker han om barnuppfostran och föräldraledighet? Känner ni ens varandra så bra..?
  • nevermind
    nevermind skrev 2015-09-15 22:22:18 följande:
    Ja, börja inte hoppas än!! Sen är det dessutom mycket annat som ska vägas in. Vart ska ni bo? Hur tänker han om barnuppfostran och föräldraledighet? Känner ni ens varandra så bra..?
    Ni har liksom bara dejtat i fyra månader...
  • Madame

Detta hände mig och min pojkvän när vi träffats i ca 6 mån ! Vi behöll barnet och nu 5 år senare fyllde lillasyster 2 år! Det har varit tufft periodvis men vi ångrar ingenting! Kan tillägga att jag var 23 och han var 30 när vi blev oplanerat gravida! Det finns ingenting som säger att det går bättre för par som varit tillsammans länge! Enligt min erfarenhet ändras man som person när man genomgår en graviditet och blir förälder! Jag och min sambo kanske har klarat oss såpass bra tillsammans just därför att vi inte vart tillsammans så länge och med växt in i våra nya roller utan att ännu til de gamla ! Lycka till hur ni än gör!

• Iowhannah
    Madame skrev 2015-09-15 22:50:09 följande:

Detta hände mig och min pojkvän när vi träffats i ca 6 mån ! Vi behöll barnet och nu 5 år senare fyllde lillasyster 2 år! Det har varit tufft periodvis men vi ångrar ingenting! Kan tillägga att jag var 23 och han var 30 när vi blev oplanerat gravida! Det finns ingenting som säger att det går bättre för par som varit tillsammans länge! Enligt min erfarenhet ändras man som person när man genomgår en graviditet och blir förälder! Jag och min sambo kanske har klarat oss såpass bra tillsammans just därför att vi inte vart tillsammans så länge och med växt in i våra nya roller utan att ännu til de gamla ! Lycka till hur ni än gör!

Jag tror du har rätt (hoppas det iaf)! Min sambo och jag har varit tillsammans sen nov/dec och ska ha bebis i oktober. Vårt barn är förvisso planerat, men ändå. Vi har liksom inte hunnit sätta någon rutin i vårt förhållande, eller skapat några roller, och det tror jag underlättar avsevärt. Hade jag fått barn med mitt ex, som jag var med i nästan elva år, så tror jag att det hade varit mycket svårare och mer påfrestande för förhållandet.
  • Anonym (Osäker)
    Arbetsmyran76 skrev 2015-09-15 20:55:55 följande:

Man vet aldrig om du blir gravid igen, ju äldre man är du vet....

Det har jag med i beräkningarna.  Gör jag abort och vi efter ett par år vill ha barn tillsammans, och det inte går pga min ålder, så skulle det så klart vara väldigt, väldigt jobbigt :(
    Eemmyy12 skrev 2015-09-15 21:11:44 följande:
    Okej, det förstår jag. Skönt att han ändå är öppen att prata om det.
    Ja, det är det!  
    nevermind skrev 2015-09-15 22:22:18 följande:
    Boendet är inget problem, det blir hos mig.  Jag har en fyra och han har en etta (samma stad), så det är nog det minsta problemet.
    Ang barnuppfostran så har han nog inte hunnit tänka på det så mycket än.  Föräldraledigheten löser sig också.  
    Nej, vi känner inte varandra så bra än...  och det är en av anledningarna att jag tvekar.  

Svar på tråden Berätta för honom?