• Anonym (Osäker)

Berätta för honom?

Jag har träffat en kille sen snart fyra månader, hittills har det varit jättefint mellan oss...    Jag är 36 år, och han 31. 

I går kväll testade jag positivt, vi har skyddat oss, så det var minst sagt  en överraskning.  
    Jag har inte berättat för honom än, vi har tidigare pratat om framtiden, och han vet inte om han vill ha barn, och i alla fall inte nu...   

Ska jag berätta för honom att jag är gravid?   Jag vet ju redan nu att han kommer vilja abort...     Jag skulle gärna ha barnet,  fast inte mot hans vilja.  

• Svar på tråden Berätta för honom?
  • Påven Johanna

Jag tycker att man alltid ska berätta, i den situationen att man väntar barn tillsammans (undantaget avskräde som misshandlar sina partners). 

• Anonym (Osäker)
    Påven Johanna skrev 2015-09-10 23:31:06 följande:

Jag tycker att man alltid ska berätta, i den situationen att man väntar barn tillsammans (undantaget avskräde som misshandlar sina partners). 

Ja, jag håller nog med!    Han är en väldigt kärleksfull och fin person, så det är väl mest det att jag vill "skydda" honom, eftersom jag vet att han kommer vilja att vi väljer abort.   Tänker ibland att det är bättre att han förblir lyckligt ovetande, just eftersom han sagt rakt ut att han inte är redo för barn.   Så jag vet ju var han står i frågan, inget som behöver diskuteras eller så...
  • Ego Lovers
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-10 23:39:15 följande:
    Ja, jag håller nog med!    Han är en väldigt kärleksfull och fin person, så det är väl mest det att jag vill "skydda" honom, eftersom jag vet att han kommer vilja att vi väljer abort.   Tänker ibland att det är bättre att han förblir lyckligt ovetande, just eftersom han sagt rakt ut att han inte är redo för barn.   Så jag vet ju var han står i frågan, inget som behöver diskuteras eller så...
    Hur menar du olycklig ovetandes?

Har du funderat på abort och du gör det måste du ju inte berätta men väljer du att föda hans barn så för barnets skull bör ju han veta om att han ska bli far.

Hoppas du berättar oavsett vad du väljer att göra och att er kärlek klarar denna prövning
  • Anonym (Osäker)
    Ego Lovers skrev 2015-09-11 00:11:46 följande:
    Hur menar du olycklig ovetandes?

Har du funderat på abort och du gör det måste du ju inte berätta men väljer du att föda hans barn så för barnets skull bör ju han veta om att han ska bli far.

Hoppas du berättar oavsett vad du väljer att göra och att er kärlek klarar denna prövning
    "Olycklig" ovetandes?    Lycklig ovetandes, tror jag att jag skrev...

Jag kommer inte föda barnet  om han inte vill.   Jag personligen känner att jag vill behålla det,  men jag kommer inte göra det mot hans vilja, jag kommer inte tvinga honom att bli pappa...
  • Anonym (Osäker)

Menar alltså att jag gör abort, utan att han behöver veta något...   
    Eftersom han sagt att han inte är redo att bli pappa...

Fast, jag har bestämt mig att berätta för honom.  Det blir inte roligt, men han har rätt att veta :(

• Jemp

Berätta så han får vara med och fatta beslut. Det KAN ju vara så att han resonerar annorlunda i skarpt läge sas.

• Analysera mera
    Anonym (Osäker) skrev 2015-09-11 00:23:20 följande:

Menar alltså att jag gör abort, utan att han behöver veta något...   

Eftersom han sagt att han inte är redo att bli pappa...

Fast, jag har bestämt mig att berätta för honom.  Det blir inte roligt, men han har rätt att veta :(

Om han är så så kärleksfull som du säger så tror jag han kommer förstå.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Anonym (Humpidump)

Det kan ju vara så att han ändrar sig när det är svart på vitt. Lycka till, jobbig situation

• Iowhannah

Som nån annan skrev, han KAN ju tänka annorlunda nu när det faktiskt är på riktigt. Man har rätt att ändra sig vettu ;)

• Anonym (Osäker)

Tack för era svar!   
    Jag kommer berätta, han har rätt att veta, det är hans barn också.
    Tror dock tyvärr inte att han kommer ändra sig, han har alltid varit jättenoga med att vi skyddar oss, just eftersom han inte vill göra mig gravid.  

Det här kommer bli jobbigt, minsann... :(

Svar på tråden Berätta för honom?