• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Nerfherder
    SecretMe skrev 2015-09-18 10:59:20 följande:

Som sagt så fungerar inte "visa endast" eller "citera", min dator mår inte bra. Fungerar inte att klistra in symboler heller...

Jag hade nog hittat det om jag bara såg dina inlägg men ärligt talat orkar jag inte gå igenom elva sidor för att hitta det.

Du får gärna berätta var så ska jag kika.

I början av tråden
  • Nerfherder
    Filip1990 skrev 2015-09-18 13:40:55 följande:

I senaste undersökningen blev SD största parti med 27% av rösterna.

Värt att tänka på. Om de andra partierna inte tar invandrings- och flyktingfrågorna på allvar så kommer denna siffra bli verklighet i nästa val.

Som det är tre år kvar till.
  • SecretMe
    Nerfherder skrev 2015-09-18 13:03:56 följande:
    I början av tråden
    Att de har hybris, är det det du menar`?
  • Nerfherder
    SecretMe skrev 2015-09-18 13:52:28 följande:

Att de har hybris, är det det du menar`?

Ja. Vad har du att säga om TS?
  • SecretMe
    Nerfherder skrev 2015-09-18 14:19:59 följande:
    Ja. Vad har du att säga om TS?
    Det har jag redan svarat på. Förvånad
  • Nerfherder
    SecretMe skrev 2015-09-18 10:32:04 följande:

Som svar på TS!

SD-are tror inget annat än att partiet fick nästan 13% i valet.

Man räknar på valresultatet, eller har valmyndigheten fel?

Resultatet av ett val blir alltid 100% precis som signaturen apburen skrivit. I övrigt hänvisar jag till hans/hennes uträkningar.

Alltså, anser man att en tredje plats är stort så har du svaret där.

Tycker man att bara förstaplats gäller så har det ett annat svar där.

Sorry, missade det.
  • SecretMe
    Nerfherder skrev 2015-09-18 14:38:46 följande:
    Sorry, missade det.
    Ingen fara!
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-18 02:38:53 följande:

Det säger något. Visst men nu har vi det största på 31%, det näst största på 23% och det tredje största på 13%. De har även en position som vågmästare i riksdagen.

"Det är för övrigt ingen som påstått att motståndet inte tas på allvar."

Förutom den här skribenten då.

Varför skulle någon som vill att Sverigedemokraterna bemötts utav skarpare kritik, direkt sympatisera med dem? Har tagit upp problem i Sverigedemokratetnas sakpolitik flertalet gånger i dessa forum, ungefär sedan 2009.

Men man kanske inte syns så mycket då mindless bashing verkar verkar ligga mer på tapeten här. Folk som ifrågasätter räkneförmågan hos sverigedemokrater, talar nedvärderande om dem som grupp och annat åt det hållet som får en tumme här och där.

Bara det här som påpekades innan, att man i princip måste tala direkt illa om sverigedemokrater - för att inte förväxlas med en politiskt sympatisör - säger en del.

Vi tycks ha helt olika uppfattningar om SD och hur de bemöts här på FL, det är bara att konstatera.
  • Analysera mera
    Pojken skrev 2015-09-18 03:44:47 följande:

Jag röstade V. Men allvarligt, av de röstberättigade så var det nästan 13 % som röstade SD. Ingen vinner på det här skitsnacket. Jag väntar fortfarande på en ärlig debatt, där skulle vi vinna med hästlängder, till skillnad från den här skitkastningen. Väx upp.

Det är ingen skitkastning, det är ren och skär fakta. Varför tar du SD i försvar?
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?