• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-18 04:33:58 följande:

Kan ge exempel på två aktuella och frekventa skribenter, angående både bashing och rasiststämplar; FDFMGA och Nerfherder.

Så om t ex FDFMGA åberopar rasistiska uttalanden av sverigedemokrater så utdelar han rasiststämplar?
  • Analysera mera
    En annan Anna skrev 2015-09-18 07:04:52 följande:

Sjöstedt 

Freudian slip, kanske 

Lätt hänt.
  • Analysera mera
    Digestive skrev 2015-09-18 07:14:36 följande:

Show where and when.

Du erkänner alltså inte att du hoppar över inlägg? Och väljer ut just de du själv tycker är intressanta.
  • Analysera mera
    apburen skrev 2015-09-18 08:48:51 följande:

Denna så korkade tråd, och jag som sa adjöss till dig igår kan inte hålla mig.

Jag vet att det är att säga mot sig själv så det behöver du inte påminna mig om.

(Inte du heller nerfen som sitter i bakgrunden och applåderar åt allt som är mot Sverigedemokraterna. Ingen bryr sig om vad du tycker förrän du bevisar att du faktiskt VET och KAN något i frågan. Andra motståndare har iallafall NÅGON koll till motsats till dig.)

Nåväl!

Med detta befängda sätt att räkna är det totala valresultatet ca 63,8%. Summan av alla partiers resultat beräknat på hela folkmängden. Som alltid måste resultera i 100%.

Allt annat är befängt.

Men visst, här har du hela valresultatet med ditt egenuppfunna sätt att räkna!

Håll till godo. Bredvid har du de rätta siffrorna.

M  14,9    23,33

C    3,9      6,11

FP 3,5       5,42

KD 2,9      4,57

S  19,8    31,01

V    3,6      5,72

MP  4,4     6,89

SD  8,2    12,86

FI    2,0     3,12

Öv.  0,6     0,97

Tot  63,8    100

Den totala delen godkända röster var  6 231 575

Den totala befolkningen i dec. 2014 var 9 747 355

Lika med 63,9%.

Förstår du inte nu heller så har jag inget hopp om dig och din framtid.

Det var inte mycket du fick fram där. Bättre lycka nästa gång!

Obs! "Nerfen" gör sitt jobb på ett gediget sätt. Familjeliv:s egna Robert Aschberg. Du får hitta någon annan att utpeka.
  • Analysera mera
    Lars E skrev 2015-09-18 10:06:36 följande:

En färsk poll på en av våra mest populära startsidor. Dessutom är sidan helt opolitisk.

i.imgur.com/IpJIS18.jpg

Men visst ynka 3700 svar är väl bara riggade SD:are.

Inte nödvändigtvis, men likväl inte representativt för hela Sveriges befolkning.
  • Analysera mera
    SecretMe skrev 2015-09-18 10:32:04 följande:

Som svar på TS!

SD-are tror inget annat än att partiet fick nästan 13% i valet.

Man räknar på valresultatet, eller har valmyndigheten fel?

Resultatet av ett val blir alltid 100% precis som signaturen apburen skrivit. I övrigt hänvisar jag till hans/hennes uträkningar.

Alltså, anser man att en tredje plats är stort så har du svaret där.

Tycker man att bara förstaplats gäller så har det ett annat svar där.

Du har fel. De flesta ser valresultatet som en opinionsundersökning bland många andra, och fokuserar istället på dagsaktuella opinionsundersökningar. Det är inte ovanligt att de "spammar" sönder trådar på FL med opinionsundersökningar i kombination med ett stort hyllande av deras egna sekt, SD. Herregud, i dessa undersökningar medverkar typ bara någon promille av hela befolkningen, och de agerar som små barn på julafton. Ett "skål" ifrån dem är t ex inte ovanligt i samband med detta heller.
  • Analysera mera
    enånittitre skrev 2015-09-18 10:39:22 följande:

Dagens fråga på samma startsida (superstart.se) är: "Hur gammal är du?". Majoriteten av de svarande är medelålders och om åldersfördelningen var likvärdig igår så känns det rimligt.

Alla jag möter i min egen ålder idag är starkt negativa till den pågående massinvandringen. Jag kan mycket väl tro att resultatet från gårdagen representerar folk i medelåldern och deras partisympatier.

"Massinvandring" är ju inte ens ett officiellt ord.

"Begreppet Massinvandring används inom den främlingsfientliga idévärlden som ett slags språkligt verktyg för att utmåla den utomeuropeiska invandringen till Sverige som stor och farlig."
  • Analysera mera
    Filip1990 skrev 2015-09-18 13:40:55 följande:

I senaste undersökningen blev SD största parti med 27% av rösterna.

Värt att tänka på. Om de andra partierna inte tar invandrings- och flyktingfrågorna på allvar så kommer denna siffra bli verklighet i nästa val.

Demokrati fungerar tyvärr inte som så att partierna tar varandras politik.

Om regeringen lyckades med integrationen skulle SD sluta växa. Det är däremot ett korrekt uttalande.
  • Vanillaextract

Att sitta och diskutera om SD är ett stort parti är ganska lönlöst då det är en definitionsfråga. Du har fått svar på varför vissa anser det vara ett stort parti men du kan följa din egna definition(där du räknar in bebisar av någon anledning..).

• Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-18 15:13:06 följande:
    Så om t ex FDFMGA åberopar rasistiska uttalanden av sverigedemokrater så utdelar han rasiststämplar?
    Nej, men vederbörande talar väldigt ofta extremt nedsättande om sverigedemokrater som grupp - det vill säga bashing.

Man har knappast en objektiv inställning om man inte ser det ens i FDFMGA:s fall. Behövs det citat för att förstå hur pöbeln här beter sig?
    Analysera mera skrev 2015-09-18 15:17:02 följande:
    Du erkänner alltså inte att du hoppar över inlägg? Och väljer ut just de du själv tycker är intressanta.
    Har redan skrivit att saker missades på grund av för mycket ståhej i omgivningen och för att mobilen inte gav någon god översikt.

Har besvarat inläggen som missades för längesen. Om den fördomsfulle därborta läste sin tråd istället för att döma folk hej vilt på 0.2 sekunder, hade det redan framkommit.
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?