Hur hade barnet blivit?
Ni som gjort abort.
Tänker ni aldrig på hur det barnet ni valde bort kunde blivit? Hur det skulle sett ut? Vilket kön?
Osv...
För er som har barn sedan tidigare måste dessa tankar vara omöjliga att komma ifrån?
Ni som gjort abort.
Tänker ni aldrig på hur det barnet ni valde bort kunde blivit? Hur det skulle sett ut? Vilket kön?
Osv...
För er som har barn sedan tidigare måste dessa tankar vara omöjliga att komma ifrån?
Och jag kan tänka mig att det är en helt annan sak om man "tvingas" välja abort. Då tror jag att sorgen är en helt annan. Allas förutsättningar är olika.
Nej jag tänker inte på mina aborter idag. Det var inga barn. Varje gång min kropp släpper ett ägg, ska jag tänka då att undra vem det skulle kunna bli?
Har man däremot avbrutit en graviditet sent eller förlorat ett barn så förstår jag att man tänker så.
Nej jag tänker inte på mina aborter idag. Det var inga barn. Varje gång min kropp släpper ett ägg, ska jag tänka då att undra vem det skulle kunna bli?
Har man däremot avbrutit en graviditet sent eller förlorat ett barn så förstår jag att man tänker så.
Och jag kan tänka mig att det är en helt annan sak om man "tvingas" välja abort. Då tror jag att sorgen är en helt annan. Allas förutsättningar är olika.
Ja jag tänker så kanske 2 gånger i veckan om en abort jag gjort med mitt ex. Det barnet skulle ha varit 9 år nu och storasyskon till vår 7-åring. Men vi var så unga jag hade inte ens gått ur gymnasiet. Men den aborten ångrar jag hemskt mycket ännu. Självplågare mig med hur hen skulle sett ut och varit. Däremot gjorde jag en till abort runt jul förra året, då visste jag inte vem pappan var utav två. Den ångrar jag inte alls på samma sätt då dessa två potentiella pappor inte var mycket att hänga i julgranen och endast ett resultat av ett mycket självdestruktivt beteende från min sida. Jag tänker ibland att jag skulle fött det barnet nu om jag hade behållit , men inte mer än så. Men det kanske kommer ikapp en senare..
När jag blev gravid med mitt första barn så hade jag känslor för hen på en gång
Från första stund efter plusset kändes de som mitt barn
När jag sen blev gravid igen hade jag bara ångest och mådde dåligt
Jag kände ingenting för embryot, jag försökte när vi funderade på att behålla men när jag var på sjukhuset inför aborten så stod de klart att detta inte var mitt barn alls, det var något som inte skulle finnas, som gjorde mig sjuk och måste ut nu
Ångrar de ingenting och tänker inte på vad de kunde blivit för de var bara inte mitt barn.
Tänker mer på barnet jag hoppas bli gravid med om några år.
Det finns det säkert, men det du som först menade att vi med en saknad efter det som kunde blivit vårt barn var fåniga! Och ditt svar var enbart till för att förlöjliga