• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-13 11:13:13 följande:

Tur att man inte är ensam om svullnaden! Har också svårt att böja fingrar och jag har så sjukt ont i alla leder i kroppen! Tårna gör t.om ont. Har börjat få ta alvedon innan jag lägger mig nu, funkar hyfsat. Phu..

Bra det funkar lite med alvedon. Jag har förutom detta även fåttven nerv i kläm i ena benet och kan göra så jädra ont imellanåt och svårt att gå.

Varit hos sjukgymnast, men inte mycket som kan göras tyvärr.
  • Sookie85

Ja mitt första barn, så vet inte riktigt hur allt fungerar. Fick dessa värkar inatt igen i ca 20 min, tog alvedon och kunde somna om. Segt om det ska hålla på i flera veckor :(

• Gweny
    Sookie85 skrev 2016-05-14 11:32:05 följande:

Ja mitt första barn, så vet inte riktigt hur allt fungerar. Fick dessa värkar inatt igen i ca 20 min, tog alvedon och kunde somna om. Segt om det ska hålla på i flera veckor :(

Jo vissa får tyvärr dras med det, tufft. Prata med din BM mer och se vad hon säger.

Jag hade " bara"det så 2 dygn före förlossningen började med 1a, men var uttröttad vid det laget...

Hade inte koll på att man kunde få hjälp med mer smärtlindring/sovdos.
  • Sälma Riit

Jag överlevde Eurovision och har inte fått bebis än. Men idag mår jag sämre och måste nog tillbaka till sjukhuset. Jobbigt nu, men bara en vecka kvar.

Jag är ju anonym här, men har inget emot om ni skulle få reda på vem jag är. Är ju verkligen inte känd, men bloggar och vill inte att en googlesökning ska få träffar i en ivf-tråd på Familjeliv. Men hur som helst. Idag är det en artikel i SvD om Familjeliv och jag är citerad! Jag antar att ni kan gissa vem som är jag och nej, jag heter inte Sälma på riktigt ;)

www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-familjelivse/om/svds-kulturmagasin

• Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 09:53:14 följande:

Jag överlevde Eurovision och har inte fått bebis än. Men idag mår jag sämre och måste nog tillbaka till sjukhuset. Jobbigt nu, men bara en vecka kvar.

Jag är ju anonym här, men har inget emot om ni skulle få reda på vem jag är. Är ju verkligen inte känd, men bloggar och vill inte att en googlesökning ska få träffar i en ivf-tråd på Familjeliv. Men hur som helst. Idag är det en artikel i SvD om Familjeliv och jag är citerad! Jag antar att ni kan gissa vem som är jag och nej, jag heter inte Sälma på riktigt ;)

www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-familjelivse/om/svds-kulturmagasin

Jag klarade det också! Varit kul med en tjejhelg innan bebisen kommer.

Dock varit jobbigt med benet, nerv i kläm, men fick det vara värt.

Gått in i v.37 idag! Så nu får h*n gärna komma närsom, helst innan BF.
  • Hoppsan2016

Hallå där. Vi är hemma sen i måndags och får nu hemmavård. Sköterska kommer att komma till oss 2-3 gånger/v för att väga, kolla hur det går osv. Supertrevlig sköterska som jag kommer bra överens. Havanna växer, och väger nu över 2400 gr. Hon var 2350 när hon föddes och gick ner sen till 2268, så det känns superbra. Fortfarande sondmatning som gäller, men vi kämpar med amningen varje dag. Ibland suger hon 4-5 gånger och det är stort för henne nu. Jag pumpar hela tiden så hon äter bara min mjölk nu. Annars är hon bara liten och söt =) Ser ut som en docka haha.
    Syskonen älskar henne och slås om att hålla i henne och byta blöjor...Hoppas att det fortsätter så haha

Vad kul att så många är nära målet nu....

• Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-15 12:48:37 följande:

Hallå där. Vi är hemma sen i måndags och får nu hemmavård. Sköterska kommer att komma till oss 2-3 gånger/v för att väga, kolla hur det går osv. Supertrevlig sköterska som jag kommer bra överens. Havanna växer, och väger nu över 2400 gr. Hon var 2350 när hon föddes och gick ner sen till 2268, så det känns superbra. Fortfarande sondmatning som gäller, men vi kämpar med amningen varje dag. Ibland suger hon 4-5 gånger och det är stort för henne nu. Jag pumpar hela tiden så hon äter bara min mjölk nu. Annars är hon bara liten och söt =) Ser ut som en docka haha.

Syskonen älskar henne och slås om att hålla i henne och byta blöjor...Hoppas att det fortsätter så haha

Vad kul att så många är nära målet nu....

Vad underbart att allt går bra! Och kul att syskonen är så engagerade :)
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-15 12:01:19 följande:
    Jag klarade det också! Varit kul med en tjejhelg innan bebisen kommer.

Dock varit jobbigt med benet, nerv i kläm, men fick det vara värt.

Gått in i v.37 idag! Så nu får h*n gärna komma närsom, helst innan BF.
    Jag hänger på BB nästan varje dag. Vill nu mer och mer att de sätter igång mig. Orkar ärligt talat inte mer nu.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 13:46:07 följande:

Jag hänger på BB nästan varje dag. Vill nu mer och mer att de sätter igång mig. Orkar ärligt talat inte mer nu.

Nä uch vad jobbigt! Men vad säger dem om det då?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15