• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Frutopia

Milstolpe imorgon 12+0, det känns helt fantastiskt! Min mage börjar faktiskt synas lite ( jag har lite mage sedan innan) vi ska på kub nästa torsdag så går det bra så tänkta jag bjuda mina kollegor på bullar (bulle i ugn höhö)

Någon mer som fortfarande tar progestoron? Trots min uttalande oro så kan ingen läkare svara på min kropps förmåga. Nu har jag tagit beslutet själv att sluta med lutinus nästa vecka, dels tar de slut då och då ska moderkakan helt tagit över produktionen. Är jag dum som tar beslut själv? När ingen tar min oro på allvar så börjar jag känna mig dum och fjantig.

• mom2012
    Sälma Riit skrev 2015-11-18 16:21:25 följande:
    Har du sett ett hjärta? Vad sa läkaren som gjorde vul?
    Det syntes något som pickade på (vi blev först väldigt glada!!) men gynläkaren sa att det slog lite sakta och därmed trodde hon att det kunde vara ett av mina egna blodkärl som vi såg.
    Så idag vågade inte läkaren uttala sig om det var en pågående graviditet med tickande hjärta eller inte. Det blir återbesök nästa vecka.
    Med tanke på att fostret bara var 3 mm känner jag mig väldigt bekymrad.
    Kan man flytta tillbaka en IVF grav från 7+2 till 5+2? Hon sa iof att de räknar olika. Hon sa att de inte räknar de 2 veckorna från senaste mens som barnmorskan gör.

• ettplusettlikamednoll
    CarMa skrev 2015-11-18 18:18:12 följande:
    Hur gick det idag?
    Tackar som frågar!

Det gick så bra det kunde gå! :) Den lever och frodas!  
    Bebisen sprattlade omkring för fullt, var pigg och verkade frisk!

1 av 20 000 för sannolikhet på kromosomfel. Dvs typ helt obefintligt.
  • hatten
    Frutopia skrev 2015-11-18 18:53:55 följande:

Milstolpe imorgon 12+0, det känns helt fantastiskt! Min mage börjar faktiskt synas lite ( jag har lite mage sedan innan) vi ska på kub nästa torsdag så går det bra så tänkta jag bjuda mina kollegor på bullar (bulle i ugn höhö)

Någon mer som fortfarande tar progestoron? Trots min uttalande oro så kan ingen läkare svara på min kropps förmåga. Nu har jag tagit beslutet själv att sluta med lutinus nästa vecka, dels tar de slut då och då ska moderkakan helt tagit över produktionen. Är jag dum som tar beslut själv? När ingen tar min oro på allvar så börjar jag känna mig dum och fjantig.

Jag är i v 11+1 idag och tar fortfarande progesteron men håller på att trappa ner och kommer ta sista på fredag. Jag är jätte orolig över att sluta men försöker lita på läkaren.. skulle egentligen ha slutat vid 10+0 utan att trappa ner.... När har din läkare sagt att du ska sluta?
  • Frutopia
    hatten skrev 2015-11-18 21:22:57 följande:
    Jag är i v 11+1 idag och tar fortfarande progesteron men håller på att trappa ner och kommer ta sista på fredag. Jag är jätte orolig över att sluta men försöker lita på läkaren.. skulle egentligen ha slutat vid 10+0 utan att trappa ner.... När har din läkare sagt att du ska sluta?
    Han sa att jag kunde sluta i v9+1ca. Saken är att min äggstockar inte alls producerar progestoron vilket borde väl vara naturligt att sluta med dem när moderkakan tar över?
  • CarMa
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-18 21:01:18 följande:
    Tackar som frågar!

Vad skönt med ett positivt besked :)
  • hatten
    Frutopia skrev 2015-11-18 21:28:20 följande:

Han sa att jag kunde sluta i v9+1ca. Saken är att min äggstockar inte alls producerar progestoron vilket borde väl vara naturligt att sluta med dem när moderkakan tar över?

Aha kanske det. Men nu borde väl moderkakan ha tagit över?
  • Gweny
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-18 21:01:18 följande:

Tackar som frågar!

Åh Så skönt!! Jag frågade om det också ovan.
  • Gweny

Frutopia>> härligt med vecka 12! Går själv in i det på söndag! Jag skulle bara ta lutinus fram till 1a vul sa dem.

Mom2012>> dem växer ju fort i dem veckorna, så håller tummara det ändå är ok! Tycker man läser om olika storlek i veckorna överallt.

• ettplusettlikamednoll
    Gweny skrev 2015-11-19 06:56:42 följande:
    Åh Så skönt!! Jag frågade om det också ovan.
    Jasså :) Det missade jag!

Vilken vecka är du i nu? Har, eller ska du göra KUB-test?

Vi gjorde det för att vi blev erbjudna och för att vår läkare på fert.kliniken tyckte att vi skulle ta chansen när den finns...
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15