• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Jasmin Karlsson
    Sälma Riit skrev 2015-11-24 13:33:28 följande:
    Förra gången la det bästa sig runt v 17 för mig, men ett litet illamående hade jag kvar till han kom ut :(
    Förra gången var det borta efter v 12 för mig. Men då mådde jag ju inte alls såhär illa heller. MEN det blir ju bättre och bättre för varje vecka, måste ha tålamod!
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-24 16:20:26 följande:
    Förra gången var det borta efter v 12 för mig. Men då mådde jag ju inte alls såhär illa heller. MEN det blir ju bättre och bättre för varje vecka, måste ha tålamod!
    Jag ser inte någon direkt bättring, så jag är lite mer pessimistisk. Men jag är inte så trött längre. Alltid något.
  • Gweny

Mom2012>> fy så tråkigt!! Kram

Hatten & lutetzia>> så härligt för er att se den lille!

Moel>> välkommen in och grattis! Vi lyckades nu också efter 2,5 år.

• Frutopia

Gjorde kub idag. Så skönt att se en sprattlande lite filur :) nu är det verkligen en lite knodd därinne.

• Junilängtan
    moel skrev 2015-11-24 12:44:54 följande:

Hej

Jag plussade den 20/11 efter ha försökt i 2,5år.. Förhoppningsvis så stannar "klutten" kvar. Det är min första gång som gravid och jag har redan börjat må lite illa av och till under dagarna. Men jag försöker se det som ett gott tecken på att det fungerar som det ska. Vi ska på vårat första UL den 14/12 och se hjärtslagen är så lycklig går runt i ett vakuum hela tiden. Äntligen är den på plats! 

Grattis och välkommen! :D Vi lyckades efter två års aktiva försök, visst är det en härlig känsla? :D
  • Junilängtan
    Lutetzia skrev 2015-11-24 15:40:25 följande:

Har gjort VUL idag och fick se en pigg liten räka där inne som sprattlade runt! Allting såg normalt ut och jag känner att jag kan pusta ut lite grann i alla fall. 

Åh vad underbart! :) Vilken vecka är du i?
    Frutopia skrev 2015-11-26 17:31:43 följande:

Gjorde kub idag. Så skönt att se en sprattlande lite filur :) nu är det verkligen en lite knodd därinne.

Gjorde också kub nu i veckan, så magiskt att se! Och jisses vad man såg att den lilla ärtan växt efter vul :D

Hur känns det för dig nu? Har du slutat med lutinus helt?
  • Lutetzia
    Junilängtan skrev 2015-11-26 21:01:06 följande:

Jag var i v 9+0 när jag gjorde ultraljudet och i dag 9+2. Man vill ju bara att veckorna ska gå snabbare just nu! :) Vilken vecka är du i?
  • Gweny

Härligt att se!!
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-11-26 21:01:06 följande:

Gjorde också kub nu i veckan, så magiskt att se! Och jisses vad man såg att den lilla ärtan växt efter vul :D

Hur känns det för dig nu? Har du slutat med lutinus helt?
    Ja visst är det! Nu blev det verkligt för oss båda :) jag har några lutinus kvar som jag tar slut på på söndag
  • Jasmin Karlsson

Beställt mammakläder idag! Skulle kolla i affärer men sonen började gråta och skrika och hade inget tålamod så det fick bli att beställa på nätet. Köpte klänningar, linnen och sånt. Allt i mammastorlek. Magen putar redan så det kommer nog behövas. Ännu behövs det inte riktigt, men jag brukar använda rätt lösa kläder. 
    Något jag vill tipsa om är att tänka på tiden efter förlossningen! Jag hade inte tänkt så mycket på det, men tänk på att ni nog vill ha bekväma kläder efter förlossningen (man spenderar mycket tid i soffan och sängen!) och att det är bra att ha amningskläder. Tjocka (!) bindor hade jag inte heller tänkt på, så det fick jag skicka maken att köpa, vilket inte var helt lätt. Denna gång får det bli ett "mamma-kit" till mig.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15