• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Jasmin Karlsson

Måste nog börja inse att jag är gravid!

Läste jobbmailen (jag har varit ledig ett tag nu) och märkte då att de haft personalmöte, där har tydligen chefen "outat" att jag är gravid eftersom hon informerat om att jag är gravid och de redan bestämt vem som kommer vikariera för mig. Blev lite chockad... Fast de flesta på jobbet vet redan i och med att jag mådde så dåligt första tiden.
    Jag går ju faktiskt in i v 16 imorgon och det finns ju inget som tyder på något problem.
    Idag var vi i ett shoppingcenter och gick i flera timmar och på slutet började jag få ont i magen, nedre delen. Är det sammandragningar?! Hoppas det inte är farligt! Ska fråga min BM när jag ringer och bokar nästa tid.

• Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-28 20:39:57 följande:

Måste nog börja inse att jag är gravid!

Läste jobbmailen (jag har varit ledig ett tag nu) och märkte då att de haft personalmöte, där har tydligen chefen "outat" att jag är gravid eftersom hon informerat om att jag är gravid och de redan bestämt vem som kommer vikariera för mig. Blev lite chockad... Fast de flesta på jobbet vet redan i och med att jag mådde så dåligt första tiden.
    Jag går ju faktiskt in i v 16 imorgon och det finns ju inget som tyder på något problem.
    Idag var vi i ett shoppingcenter och gick i flera timmar och på slutet började jag få ont i magen, nedre delen. Är det sammandragningar?! Hoppas det inte är farligt! Ska fråga min BM när jag ringer och bokar nästa tid.

Jag får också det till och från. Ibland helt oprovocerat och ibland när jag hostar eller kräks.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2015-11-28 17:30:47 följande:

Jobbigt att behöva sova med bh. Jag är en sån där nakensovare och njöt av att kunna göra det! Hatade att behöva sova med trosor under lutinustiden ;)

Tja...du kan ju ha handduk eller skydd under annars.
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-11-28 07:04:40 följande:

Vi var på Huddinge och de var oerhört bra, var förstående och var väldigt givmilda med ulbilder. Alla läkare säger att det inte ska vara någon fara. Och nu när moderkakan tar/tagit över känns det säkrare i mitt huvud iallafall att sluta nu.

Åh så skönt, vad glad jag blir för din skull! :)

Vi var också på huddinge, kommer göra vårt rul där också :)
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2015-11-28 23:50:41 följande:
    Tja...du kan ju ha handduk eller skydd under annars.
    Det tycker till och med jag är för meckigt :)
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2015-11-29 09:30:55 följande:

Det tycker till och med jag är för meckigt :)

jo...
  • Gweny

Går in i.v13 idag, första milstolpen. Nu väntar vul på onsdag.

• Lulak1

Gweny väldigt skönt  eller hur !

Jag går i v.17 på tisdag, så skönt ! Jag har hemma doppler och lyssnade på hjärta igår, så myssigt.
    VI har rul den 17.12 .

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-11-29 06:15:13 följande:
    Åh så skönt, vad glad jag blir för din skull! :)

Vi var också på huddinge, kommer göra vårt rul där också :)
    Tack snälla :) vi ska ditt för rul den 7/1. Hur är det annars? Var lite orolig när du inte var inne här på ett tag
  • Gweny
    Lulak1 skrev 2015-11-29 16:52:48 följande:

Gweny väldigt skönt  eller hur !

Jag går i v.17 på tisdag, så skönt ! Jag har hemma doppler och lyssnade på hjärta igår, så myssigt.

VI har rul den 17.12 .

Härligt!

Är det lätt att sköta en sån? Det är inte stressande med en doppler? Bara hört om vissa som ibland inte hittar med en gång och det då blir stress/panik?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15