• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • vickan87

Hej alla! Jag plussade för 2 veckor sen och tänkte hoppa in i gruppen ???? Det är mitt första plus efter ett missfall för 3 år sen, har försökt sen dess men inte lyckats på egen hand. Efter 2 ivf försök och ett FET lyckades det! Är ju fortfarande väldigt tidigt men jag slutar aldrig hoppas. Beräknad förlossning 12/6-16 o ska på UL nu på måndag. Grattis till alla här inne!

• Missdalvik
    Cilla93 skrev 2015-10-23 10:14:25 följande:

Blev missfall här. Hoppas det går bra för er andra.

Massa styrkekramar..
  • Äppeljuicen

Tråkigt att läsa. Tyckte själv dagarna under missfallet var hemska men återhämtade mig och kände mig som vanligt rätt fort efter ändå. Det jobbiga för mig var den eviga väntan på nästa mens... som aldrig kom och nu är jag i ca v6. Hur mörkt det än känns nu så hoppas jag det ljusnar för dig snart.
  • peeb

Hoppar in här!

Fick plus för fyra dagar sen, första barnet, så förväntansfull!

Om jag räknat rätt är jag i vecka 5, inskrivning 1 Dec.. känns så långt till dess! Mår så illa..! Ska dock till läkaren 2 Nov pga apc-resistens, vet inte vad det innebär, någon som vet? Bör jag oroa mig?

Jag är bara så glad att vi äntligen fått plus och är så orolig för att något ska gå fel. Vill bara njuta av detta!

• Cilla93
    Mai90 skrev 2015-10-23 10:31:20 följande:

Nej fy så tråkigt att höra :( Styrkekramar!

Missdalvik skrev 2015-10-23 11:10:13 följande:

Massa styrkekramar..

Äppeljuicen skrev 2015-10-23 11:16:09 följande:

Tråkigt att läsa. Tyckte själv dagarna under missfallet var hemska men återhämtade mig och kände mig som vanligt rätt fort efter ändå. Det jobbiga för mig var den eviga väntan på nästa mens... som aldrig kom och nu är jag i ca v6. Hur mörkt det än känns nu så hoppas jag det ljusnar för dig snart.

Tack för omtanken. Som jag förstått brukar det ofta vara lätt att bli gravid igen efter missfall. Jag blev snabbt gravid den här gången så hoppas på samma tur igen.
  • Mai90
    peeb skrev 2015-10-23 11:20:44 följande:

Hoppar in här!

Fick plus för fyra dagar sen, första barnet, så förväntansfull!

Om jag räknat rätt är jag i vecka 5, inskrivning 1 Dec.. känns så långt till dess! Mår så illa..! Ska dock till läkaren 2 Nov pga apc-resistens, vet inte vad det innebär, någon som vet? Bör jag oroa mig?

Jag är bara så glad att vi äntligen fått plus och är så orolig för att något ska gå fel. Vill bara njuta av detta!

Apc-resistens innebär kort att man har en ökad risk för blodproppar. Eventuellt kanske du tillfälligt får en medicin som motverkar proppar. Skriv ner alla frågor till besöket, läkaren är säkert bättre på att förklara :) /Sjuksyrran
    Bf 2016-06-09
  • anonymioptqa

Hej

Hoppar gärna in här i tråden

BF 4 juni

Inskrivning på onsdag. Tror knappt att det är sant att man är gravid trots att det redan gått en femtedel av tiden...

Hungrig som en varg mest hela tiden, "mensvärk " bröstont och lite illamående annars är allt toppen förutom att man är trött mest hela tiden...

Ina från ånge/ östersund

• Marty88

Beklagar verkligen! Jag vet hur det är...
  • Marty88

Ultraljudet idag gick jättebra, var precis som uträknat i v 7+4, och hjärtat pumpade på jättefint! Läkaren som utförde undersökningen sade att allt annat han även tittar på såg så bra ut som det bara kunde och att det höjer oddsen för att det ska gå bra med graviditeten. Självklart kan aldrig garantier ges, men det kändes mycket bra att allt såg perfekt ut :)

• En del av oss

Hej!

Får man vara med? Nyplussad tjej som väntar första barnet i slutet av juni.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016