• Anonym (TS)

Tjejer är jag för lång?

Mår helt sinnessjukt dåligt över min längd... Man har ju hört att tjejer gillar långa killar men då menar ju tjejer bara normallånga killar på 180 cm vilket ändå blir långt för er flesta tjejer. Jag är själv 189 cm lång och känner mig som en jätte, känner mig bra lång bara runt killar men runt tjejer så känner jag mig verkligen som världens längsta människa typ..

Hur ser ni tjejer på killar som är så pass långa? Är det attraktivt eller är det för långt och blir typ lite oattraktivt för att killen ser så sjukt lång ut/längdskillnaden blir för stor eller hur tänker ni om så långa killar som mig? Skriv gärna eran egen längd också :)

• Svar på tråden Tjejer är jag för lång?
  • Anonym (176)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-30 14:48:15 följande:

Mår helt sinnessjukt dåligt över min längd... Man har ju hört att tjejer gillar långa killar men då menar ju tjejer bara normallånga killar på 180 cm vilket ändå blir långt för er flesta tjejer. Jag är själv 189 cm lång och känner mig som en jätte, känner mig bra lång bara runt killar men runt tjejer så känner jag mig verkligen som världens längsta människa typ..

Hur ser ni tjejer på killar som är så pass långa? Är det attraktivt eller är det för långt och blir typ lite oattraktivt för att killen ser så sjukt lång ut/längdskillnaden blir för stor eller hur tänker ni om så långa killar som mig? Skriv gärna eran egen längd också :)

Nu är jag själv så lång att jag väldigt gärna vill ha en kille upp mot 2 meter, men dem brukar ofta gå efter "petite" tjejerna på 160....
  • Anonym (My)

Nu är jag lång själv, 180 cm, men jag tycker inte 189 cm är så långt. Det är rätt medel för mig. Men så är jag uppvuxen med tre bröder som var mellan 190-200 cm långa, min farfar var också 2 m och flera av mina farbröder och manliga kusiner är över 190 cm.

Min man är 188 cm och jag tycker det är lagom, men hade inte velat att han var så mycket kortare. Mitt ex var 173 cm, kände mig aldrig kvinnlig jämte honom.

• Anonym (TS)
    jashrinah skrev 2015-10-02 11:07:06 följande:

189 är ju inte direkt långt :P 

som tjej kan man ju knappt ha klackar och gå bredvid utan att vara längre då ju ^^ 

Hur lång är du då? :)
  • Anonym (mor)
    Anonym (olika smak) skrev 2015-10-02 12:30:59 följande:
    "Alla" är väldigt kategoriskt. Nu är detta en tråd där en kille frågar om han med 189 cm är för lång och det präglar förstås svaren. (För naturligtvis finns det fullt med tjejer om inte tycker 1,89 är så långt eller som gillar det.) Hade det handlat om en kort kille som frågat om han var för kort hade gissningsvis svaren fått lite annan slagsida, vissa tjejer skulle sagt att det var deras smak, andra att det inte var det.

Själv är jag iofs "bara" 1,60 men en kille uppåt 180 går nog bort för mig. (så jag skulle nog inte ha spanat in TS). Inte av princip, jag lägger bara inte märke till dem, på samma sätt som blicken inte spontant fastnar på annat jag inte finner attraktivt. Mitt ex var 1,70 och min nuvarande man är 1,65 förresten.
    Jo men jag skriver ju på slutet att "ingen regel utan en massa undantag"!  Jag har DOCK inte hört en enda tjej  under hela mitt liv säga att hon vill ha en kille som är kortare än henne själv. Jag är 163 cm och minns när jag var ute på dans som ung att jag kände mig lång!!! Jag hade ofta höga klackar men inget extremt. Nyligen sa min unga dotter (typ 1.67 cm) att hon kände sig som en elefant på dansgolvet för alla korta killar och då är min dotter smal som ett streck så det beror inte på att hon skulle vara kraftigt byggd. Vet inte hur detta kommer sig! Kanske är det så att korta män är överrepresenterade på våra dansbanor? Är det de som blir typ "över"?
  • Anonym (Äsch då...)

Min sambo är lite drygt 2 meter, ca 25 cm kortare än mig, och det är inga som helst problem. Men så har jag alltid älskat längre män också =)

Plus för han: han tycker det är lite mysfaktor över att jag ibland omedvetet går upp på tå för att pussas. 

Plus för mig: lite kul är det allt när han slår huvudet i balken i köket (nä nu var jag taskig ;) )

• Anonym (Äsch då...)
    Anonym (Äsch då...) skrev 2015-10-02 16:32:26 följande:

Min sambo är lite drygt 2 meter, ca 25 cm kortare än mig, och det är inga som helst problem. Men så har jag alltid älskat längre män också =)

Plus för han: han tycker det är lite mysfaktor över att jag ibland omedvetet går upp på tå för att pussas. 

Plus för mig: lite kul är det allt när han slår huvudet i balken i köket (nä nu var jag taskig ;) )

25 cm LÄNGRE än mig ska det ju stå =)
  • Anonym (mor)

Usch när jag tänker tillbaka på mina år på dansgolvet på 70-talet så får jag obehagliga Flashbacks på hur det kändes när man dansade runt med en liten kille och liksom kröp ihop i sina 163 cm för att inte synas så mycket................pinsamt

• Embla twopointoh

Jag tycker ofta att lite kortare män har väldigt tilltalande proportioner, men jag tycker även att riktigt långa män (och med "riktigt långa" menar jag typ 190cm och över) som verkligen "bär upp" sin längd är attraktivt.

Kroppsbyggnaden och proportionerna i övrigt är mycket viktigare än centimeterna. Jag tilltalas inte av spinkiga män med veka/smala axlar och höfter, oavsett om de är 170cm eller 190cm.

Jag är själv 163cm lång, och har varit i hop med killar/män mellan 158cm till 195cm.

• Pojkspolingeeen
    Embla twopointoh skrev 2015-10-02 16:53:29 följande:

Jag tycker ofta att lite kortare män har väldigt tilltalande proportioner, men jag tycker även att riktigt långa män (och med "riktigt långa" menar jag typ 190cm och över) som verkligen "bär upp" sin längd är attraktivt.

Kroppsbyggnaden och proportionerna i övrigt är mycket viktigare än centimeterna. Jag tilltalas inte av spinkiga män med veka/smala axlar och höfter, oavsett om de är 170cm eller 190cm.

Jag är själv 163cm lång, och har varit i hop med killar/män mellan 158cm till 195cm.

Haha riktigt långa män är fan inte 190 cm, de är snarare långt utan att överdriva då medellängden i Sverige ligger på 181.5 cm... 8.5 cm längre än medel är verkligen inte riktigt lång.. Isåfall riktigt lång i jämförelse med dig (själv 188 cm och är väldigt många som är längre än jag)
  • Embla twopointoh
    Pojkspolingeeen skrev 2015-10-02 16:57:36 följande:
    Haha riktigt långa män är fan inte 190 cm, de är snarare långt utan att överdriva då medellängden i Sverige ligger på 181.5 cm... 8.5 cm längre än medel är verkligen inte riktigt lång.. Isåfall riktigt lång i jämförelse med dig (själv 188 cm och är väldigt många som är längre än jag)
    Det var precis därför jag valde att precisera vad jag tycker är "riktigt långt", därför att det handlar om mitt personliga tycke och inte menat som någon allmän sanning. Du behöver inte håna mig bara för att du tycker annorlunda.
Svar på tråden Tjejer är jag för lång?