• Anonym (TS)

Tjejer är jag för lång?

Mår helt sinnessjukt dåligt över min längd... Man har ju hört att tjejer gillar långa killar men då menar ju tjejer bara normallånga killar på 180 cm vilket ändå blir långt för er flesta tjejer. Jag är själv 189 cm lång och känner mig som en jätte, känner mig bra lång bara runt killar men runt tjejer så känner jag mig verkligen som världens längsta människa typ..

Hur ser ni tjejer på killar som är så pass långa? Är det attraktivt eller är det för långt och blir typ lite oattraktivt för att killen ser så sjukt lång ut/längdskillnaden blir för stor eller hur tänker ni om så långa killar som mig? Skriv gärna eran egen längd också :)

• Svar på tråden Tjejer är jag för lång?
  • Anonym (Lång själv)

Är tjej och är 180 lång, men jag föredrar killar runt min längd/kortare. Min sambo är några cm kortare. Men beror helt på kroppsbyggnad för mig. Lång och spinkig funkar inte.

• Anonym (177)

Jag är själv 177 cm och min man 194 - det var ju inte bara längden som gjorde att jag föll för min man - men det var en av sakerna - jag hade nog haft svårt att vara tillsammans med en man kortare än mig. 

• Anonym (A)

Tyckte att jag var rätt tydlig när jag skrev att längd enbart är positivt?
    Jag dras till långa killar. Tänker inte så ofta på att jag är liten själv.

• Lena183

Hej! Vad sjutton har du för kortväxt umgänge? Jag är kvinna, 183 cm lång och känner mig sällan som en jätte. Mina kompisar varierar mellan 160 till 189 och då pratar vi bara om mitt kvinnliga umgänge. Jag skulle aldrig se åt en kille under 185! Jag är stolt över min längd och det är bättre luft häruppe! Flört

• Anonym (TS)
    Enasikt skrev 2015-09-30 15:04:54 följande:

Personligen dras jag inte till män över ca 180cm. Men så är jag bara 155cm.
    Vet dock att många gillar långa män (180-200cm)

Oj då förstår jag att du inte gillar allt för långa killar :)
    Hallonsoda2016 skrev 2015-09-30 15:05:11 följande:

Attraktivt med långa killar! Jag är 163cm och min kille 196 cm :)

Så 189 cm är inte för långt? :)
    LFF skrev 2015-09-30 15:05:13 följande:

Jag gillar långa killar! Så nej, för mig är du inte för lång. När man börjar bli över 2m är det mer att det är opraktiskt som är problemet skulle jag tro (måste böja sig för att komma in genom dörrar, specialbeställa sängar etc).

Okej vad bra :) Hade du sett mig som skit lång eller hur ser du på en så lång kille?
    tulip79 skrev 2015-09-30 15:06:04 följande:

Min sambo är 196 cm o det är inget jag tänker på. Jag är ca 20 cm kortare. 189 cm är väl inte så ovanligt? Vi har många manliga vänner som är kring 190 cm.

Nja, alltså jo är väl en del som är så lång men ändå..
    Anonym (111) skrev 2015-09-30 15:06:24 följande:
    Har träffat en som var 2 meter förut, inga problem :) Jag är 170 cm.
    Du på 170 cm hur ser du på en kille på 189 cm? Lagomt lång för dig eller hur känns de typ haha :)
    Anonym (Lång själv) skrev 2015-09-30 15:07:07 följande:

Är tjej och är 180 lång, men jag föredrar killar runt min längd/kortare. Min sambo är några cm kortare. Men beror helt på kroppsbyggnad för mig. Lång och spinkig funkar inte.

Väger runt 82 kg, så är väl inte direkt stor men inte spinkig heller
    Anonym (177) skrev 2015-09-30 15:08:20 följande:

Jag är själv 177 cm och min man 194 - det var ju inte bara längden som gjorde att jag föll för min man - men det var en av sakerna - jag hade nog haft svårt att vara tillsammans med en man kortare än mig. 

Ah okej, de förstår jag. Hade nog haft väldigt svårt att se en tjej längre än mig attraktiv faktiskt :)

• Anonym (M)

Jag är bara 149 cm och har varit tillsammans med killar mellan 170 och 195 cm. Liiiite opraktiskt med någon som är lång, men det är personligheten och inte längden som är det viktiga. Hellre "fel" längd än någon som inte passar personlighetsmässigt.

• Zarch

Din stackare där, du börjar låta som en av tjejerna som klagar över sin helt perfekta lilla bumbirumpa.

En karl på 189 cm är väl lite av ett ideal för många brudar? Så släpp krokodiltårarna och läs en bok istället.

• Anonym (H)

Enligt mig är du absolut inte för lång. Jag är bara 155 cm och min man är 185 cm. Jag älskar långa killar :)

Min man är dessutom rätt grov i kroppen. Varken vältränad eller tjock, men har en grov kroppstyp. Känner mig enormt trygg i hans famn :)

• LFF
    Anonym (TS) skrev 2015-09-30 15:13:28 följande:
    Oj då förstår jag att du inte gillar allt för långa killar :)
    Hallonsoda2016 skrev 2015-09-30 15:05:11 följande:

Attraktivt med långa killar! Jag är 163cm och min kille 196 cm :)

Så 189 cm är inte för långt? :)Okej vad bra :) Hade du sett mig som skit lång eller hur ser du på en så lång kille?
    tulip79 skrev 2015-09-30 15:06:04 följande:

Min sambo är 196 cm o det är inget jag tänker på. Jag är ca 20 cm kortare. 189 cm är väl inte så ovanligt? Vi har många manliga vänner som är kring 190 cm.

Nja, alltså jo är väl en del som är så lång men ändå..Du på 170 cm hur ser du på en kille på 189 cm? Lagomt lång för dig eller hur känns de typ haha :)
    Anonym (Lång själv) skrev 2015-09-30 15:07:07 följande:

Väger runt 82 kg, så är väl inte direkt stor men inte spinkig hellerAh okej, de förstår jag. Hade nog haft väldigt svårt att se en tjej längre än mig attraktiv faktiskt :)

Lagom lång :) Är 170 själv, karln 177 så han är i lite kortaste laget egentligen Flört När man var yngre och hade sina "listor" var det 185 och uppåt som var lagom Skrattande
  • solros68

Min man är 189 cm lång, och själv är jag 166 cm. Hans längd är inget jag tänker på mer än att han kan hjälpa mig ta ner saker som är högt upp.

Svar på tråden Tjejer är jag för lång?