• Anonym (TS)

Tjejer är jag för lång?

Mår helt sinnessjukt dåligt över min längd... Man har ju hört att tjejer gillar långa killar men då menar ju tjejer bara normallånga killar på 180 cm vilket ändå blir långt för er flesta tjejer. Jag är själv 189 cm lång och känner mig som en jätte, känner mig bra lång bara runt killar men runt tjejer så känner jag mig verkligen som världens längsta människa typ..

Hur ser ni tjejer på killar som är så pass långa? Är det attraktivt eller är det för långt och blir typ lite oattraktivt för att killen ser så sjukt lång ut/längdskillnaden blir för stor eller hur tänker ni om så långa killar som mig? Skriv gärna eran egen längd också :)

• Svar på tråden Tjejer är jag för lång?
  • Anonym (tja)

Nej det är jättemysigt med långa män! Jag är medellång 169cm och min man 191cm får mig att känna mig nätt och kvinnlig. Men samtidigt vill jag betona att kärlek inte sitter i längden. Jag har varit dödskär i en kille som var någon cm kortare än jag.

• Anonym (S)
    Anonym (mor) skrev 2015-10-02 07:36:36 följande:
    Tyvärr! (för alla korta killar) så är min erfarenhet (och syns ju också här i tråden) att tjejer vill ha långa killar. Sådan är jag själv också. En lång kille upplevs som trygg och manlig och man själv får känna sig kvinnlig och liten. Ja det låter Jane Austen men jag tror inte dagens "feministerier" kan ändra på det. MEN ingen regel utan en massa undantag....kolla in Victoria Silvstedts pojkvän......(hahahahaha)
    Min erfarenhet är att det inte spelar så stor roll när det väl kommer till kritan. Folk har preferenser, absolut, men att en kille är för kort är sällan anledningen till att tjejer väljer bort en partner.
    Jag gillar absolut långa killar, men min partner 170 och honom har jag ju ändå gift mig med.
  • Anonym (Jag)

Jag är kvinna och 160. Jag har inget emot korta män (kring 170) men jag bryr mig inte om längden. Ex-sambon var 198 cm. Vet ingen kvinna som bryr sig om annat än att män kortare än en själv går bort. Men annars så - ingen bryr sig. Man får stå mer åå tå med vissa bara.

• Anonym (nicoccicky)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-30 14:48:15 följande:

Mår helt sinnessjukt dåligt över min längd... Man har ju hört att tjejer gillar långa killar men då menar ju tjejer bara normallånga killar på 180 cm vilket ändå blir långt för er flesta tjejer. Jag är själv 189 cm lång och känner mig som en jätte, känner mig bra lång bara runt killar men runt tjejer så känner jag mig verkligen som världens längsta människa typ..

Hur ser ni tjejer på killar som är så pass långa? Är det attraktivt eller är det för långt och blir typ lite oattraktivt för att killen ser så sjukt lång ut/längdskillnaden blir för stor eller hur tänker ni om så långa killar som mig? Skriv gärna eran egen längd också :)

Driver du eller? En riktigt lång karl, gärna bredaxlad också med stora händer. Helst blond eller rakad skalle. Och så stor och bred att jag nästan känner att jag får plats i hand byxficka, och måste ställa mig på tå för att kunna kyssa honom... Det finns inte något mer attraktivt i mina ögon. Och jag är en liten kort mörk tjej Kyss
  • IsDimma

Jag är lång själv (175 cm) och har hittills inte träffat på en man som varit för lång. Längsta har varit 205 cm. Nuvarande sambon är 182 cm och i min ögon egentligen snäppet för kort, jag gillar när mannen är längre även när jag har klackar på mig. Men man kan ju inte få allt

• jashrinah

189 är ju inte direkt långt :P 

som tjej kan man ju knappt ha klackar och gå bredvid utan att vara längre då ju ^^ 

• Anonym (olika smak)
    Anonym (mor) skrev 2015-10-02 07:36:36 följande:

Tyvärr! (för alla korta killar) så är min erfarenhet (och syns ju också här i tråden) att tjejer vill ha långa killar. Sådan är jag själv också. En lång kille upplevs som trygg och manlig och man själv får känna sig kvinnlig och liten. Ja det låter Jane Austen men jag tror inte dagens "feministerier" kan ändra på det. MEN ingen regel utan en massa undantag....kolla in Victoria Silvstedts pojkvän......(hahahahaha)

"Alla" är väldigt kategoriskt. Nu är detta en tråd där en kille frågar om han med 189 cm är för lång och det präglar förstås svaren. (För naturligtvis finns det fullt med tjejer om inte tycker 1,89 är så långt eller som gillar det.) Hade det handlat om en kort kille som frågat om han var för kort hade gissningsvis svaren fått lite annan slagsida, vissa tjejer skulle sagt att det var deras smak, andra att det inte var det.

Själv är jag iofs "bara" 1,60 men en kille uppåt 180 går nog bort för mig. (så jag skulle nog inte ha spanat in TS). Inte av princip, jag lägger bara inte märke till dem, på samma sätt som blicken inte spontant fastnar på annat jag inte finner attraktivt. Mitt ex var 1,70 och min nuvarande man är 1,65 förresten.
  • Anonym (olika smak)
    jashrinah skrev 2015-10-02 11:07:06 följande:

189 är ju inte direkt långt :P 

som tjej kan man ju knappt ha klackar och gå bredvid utan att vara längre då ju ^^ 

I så fall är du en bit över medellängden för svenska kvinnor.
  • Anonym (e)

jag är under 160 och har hellre lite kortare män men om jag blev kär i nån som råkade vara din längd så skulle det ju vara så, liksom. Jag väljer inte bort någon pga det. 

Var gift  många år med en som var ca 185 cm och då tyckte jag det ibland var i längsta laget. tex när man skulle kyssas fick jag nästan nackspärr eller han fick böja på knäna :) Inget jätteproblem men nu när jag har en man som är ca 1 dm kortare än det så passar vi liksom perfekt ihop! Även när vi har sex passar vi mer som hand i handske. I vissa ställningar var det jobbigt med exet, inte pga hans längd kanske men för att jag var så pass mkt kortare. Med min nya man funkar just de ställningarna bättre. Men återigen, det är ju inget jag skulle välja bort någon för om jag var kär. 

Min syster är ca 160 och hennes man är närmare 2 m.

Svar på tråden Tjejer är jag för lång?