• Anonym (TS)

Tjejer är jag för lång?

Mår helt sinnessjukt dåligt över min längd... Man har ju hört att tjejer gillar långa killar men då menar ju tjejer bara normallånga killar på 180 cm vilket ändå blir långt för er flesta tjejer. Jag är själv 189 cm lång och känner mig som en jätte, känner mig bra lång bara runt killar men runt tjejer så känner jag mig verkligen som världens längsta människa typ..

Hur ser ni tjejer på killar som är så pass långa? Är det attraktivt eller är det för långt och blir typ lite oattraktivt för att killen ser så sjukt lång ut/längdskillnaden blir för stor eller hur tänker ni om så långa killar som mig? Skriv gärna eran egen längd också :)

• Svar på tråden Tjejer är jag för lång?
  • Pojkspolingeeen
    Embla twopointoh skrev 2015-10-02 17:07:08 följande:
    Det var precis därför jag valde att precisera vad jag tycker är "riktigt långt", därför att det handlar om mitt personliga tycke och inte menat som någon allmän sanning. Du behöver inte håna mig bara för att du tycker annorlunda.
    Vadå hånade dig? Jag sa exakt som de var, och 8.5 cm över medellängd är inte riktigt långt. Är en tjej på 175 riktigt lång då?
  • Embla twopointoh
    Pojkspolingeeen skrev 2015-10-02 17:10:13 följande:
    Vadå hånade dig? Jag sa exakt som de var, och 8.5 cm över medellängd är inte riktigt långt. Är en tjej på 175 riktigt lång då?
    Pojkspolingeeen skrev 2015-10-02 16:57:36 följande:
    Haha riktigt långa män är fan inte 190 cm, de är snarare långt utan att överdriva då medellängden i Sverige ligger på 181.5 cm... 8.5 cm längre än medel är verkligen inte riktigt lång.. Isåfall riktigt lång i jämförelse med dig (själv 188 cm och är väldigt många som är längre än jag)

Om "riktigt lång" till stor del inte handlar om personliga tyckanden ber jag dig ta fram en källa där "riktigt lång" preciseras. Annars kan du väl bara inse att det handlar om just personliga tyckanden och acceptera att andra tänker annorlunda än du själv?

Du vet, inte alla är heller uppväxta i/bor i Sverige där medellängden är relativt hög, sådant påverkar ju också vad man tycker är långt.
  • Pojkspolingeeen
    Embla twopointoh skrev 2015-10-02 17:22:00 följande:
    Pojkspolingeeen skrev 2015-10-02 16:57:36 följande:
    Haha riktigt långa män är fan inte 190 cm, de är snarare långt utan att överdriva då medellängden i Sverige ligger på 181.5 cm... 8.5 cm längre än medel är verkligen inte riktigt lång.. Isåfall riktigt lång i jämförelse med dig (själv 188 cm och är väldigt många som är längre än jag)

Om "riktigt lång" till stor del inte handlar om personliga tyckanden ber jag dig ta fram en källa där "riktigt lång" preciseras. Annars kan du väl bara inse att det handlar om just personliga tyckanden och acceptera att andra tänker annorlunda än du själv?

Du vet, inte alla är heller uppväxta i/bor i Sverige där medellängden är relativt hög, sådant påverkar ju också vad man tycker är långt.
    Självklart blir 190 cm för dig väldigt långt, de förstår jag ju såklart precis som att för mig blir ju 163 cm väldigt litet. Men går man på stan så ser man väldigt många killar som krystar runt 190 cm att de i mina ögon är lite kul hur man kan påstå att det skulle vara riktigt långt. 160 cm för mig är ju inte direkt så jag tänker helvete vad onormalt kort hon var haha fast för mig är de ju det.. Whatever man tycker ju som man tycker hahah varför ens diskutera
  • seriösanvändare

Jag känner flera killar på runt 190 cm och de har aldrig upplevt sin längd som något problem. 180-190 cm är tvärtom "idealet" för många män.

Män runt 2 meter kan däremot tycka att det är jobbigt. Men många korta män skulle avundas din längd TS.

Det stämmer inte att tjejer vill ha så långa killar som möjligt. Däremot vill många tjejer ha långa killar. Och du är ju inte extremt lång.

Jag själv 168 cm och föredrar män som inte är flera decimeter längre än mig. Men jag skulle aldrig rata en man jag tyckte om bara för att han var lång. Som tjej under 170 cm får man ju räkna med att vissa killar är ett huvud längre eller mer. Skulle jag hålla mig till killar som bara var något längre än jag, skulle mitt urval bli ganska begränsat. Och jag är i alla fall inte så kort att jag bara når till armhålan på långa killar

Har mest träffat killar som varit 170 - 180 cm långa, men en kille jag dejtade ett tag, var 192 cm lång. Var inga som helst problem.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (mor)

En perfekt helgtråd. GRATTIS till TS. Helt rätt.

• Anonym (Srsly?)

Jag är 180cm lång tjej och allt under 190 är sub manlets. Synd

• Anonym (W)

Nej, det är fint med långa män. Jag dejtade en kille som var 2,06 under en period. Det var lite speciellt men inte negativt. Jag kan inte minns någon nackdel med det förutom att jag fick stå på tå för att kunna krama honom. Glad

• Anonym (Disa)

189 cm är väl inte så långt i Skandinavien. Inte så ovanligt och bara snyggt så länge han inte är kutryggig. Den sexigaste manskropp jag nånsin hållt om var över 2 m och smal som en gärdsgårdsstör. Jättepopulär bland tjejer.

• Anonym (okiokioki)

Du är för lång!! Du borde kapa av dig just vid knäna på någon asiatisk klinik.
    Jag var 196 men jag fattade att det inte gick hem och gjorde sak i frågan. Nu är jag betydligt mer i harmoni och på Tinder väller tjejerna fram över mina drygt 140.

Lycka till!

• fornminne

Det är betydligt vanligare att korta killar väljs bort pga sin längd än att långa killar gör det. Den enda kille jag har känt som hade problem pga sin längd var över 2 meter lång.

189 cm är snarare än längd som många kortare killar avundas. Jag förstår inte varför den längden ger dig problem eller vilka tjejer du har träffat?

Själv bryr jag mig inte om längden, men får jag välja föredrar jag en kille som inte är mycket längre än jag själv, eftersom det är mer "praktiskt" Men jag vet att många tjejer inte håller med mig. De tycker snarare att ju längre desto bättre. Till en viss gräns, men 189 cm är absolut inte över den gränsen. Det skulle vara om tjejen är jättekort själv, men satsar du på tjejer över 160 cm ska det nog inte vara några problem.

• anonymmm mmm

tjej på 187 cm här. älskar långa killar, själv tycker jag att det är lite brist på långa killar. skulle vilja ha en kille på minst 185 cm så 189 cm är ej för långt. min längd är det största komplexet jag har och jag mår dåligt över det dagligen. tycker däremot du ska vara nöjd och stolt över din längd, jag vill ha fler långa killar.

• Anonym (Lia)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-30 14:48:15 följande:

Mår helt sinnessjukt dåligt över min längd... Man har ju hört att tjejer gillar långa killar men då menar ju tjejer bara normallånga killar på 180 cm vilket ändå blir långt för er flesta tjejer. Jag är själv 189 cm lång och känner mig som en jätte, känner mig bra lång bara runt killar men runt tjejer så känner jag mig verkligen som världens längsta människa typ..

Hur ser ni tjejer på killar som är så pass långa? Är det attraktivt eller är det för långt och blir typ lite oattraktivt för att killen ser så sjukt lång ut/längdskillnaden blir för stor eller hur tänker ni om så långa killar som mig? Skriv gärna eran egen längd också :)

Inte ska du må dåligt över din längd ^^

När jag läste rubriken tänkte jag mig en ts på 2.20 m eller nåt ;)

Min längsta kille var lite drygt 190 cm och jag trivdes gött i hans sällskap rent fysiskt :)

Brukar ibland känna mig som två äpplen höga med mina 164 cm men med denna killen kändes det bra. Tryggt att krypa upp i hans famn och mysigt när han stod bakom och höll om mig. Om hans personlighet hade varit lika trevlig som hans kropp skulle vi nog fortfarande vara ett par. Han idag lyckligt gift med en kvinna som är en huvudlängd kortare än mig :D
Svar på tråden Tjejer är jag för lång?